Gå til innhold

LG KU990 Viewty - diskuter den her!


viewty

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Et par spørsmål før jeg kjøper telefonen:

 

Er den treg eller kjapp? (Har en Nokia N73 fra før av som er irriternde treig, kan ta flere sekunder fra jeg har trykket til den går innpå bl.a meldinger..)

Noen som vet om bildene blir bedre enn på Nokia N73?

Reager den fort når du trykker?

 

På forhånd, tusen takk for hjelpen =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

Er det noen som vet hvorfor jeg ikke får lyd på tekst mld jeg mottar?

 

 

Til "a7x"

Det tar ikke flere sekunder for å få frem meldinger. Iphone skal visst reagere kjappere, men ku990 reagerer kjapt nok for meg, en liten anelse av forsinkelse er det, men ikke så mye at det blir plagsomt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Da har eg bestillt mobilen. Godt å høyre at den fungere med Vista, begynner å bli ganske irritert over at ingenting fungere med Vista. :)

 

Ser du har en western digital disk, virker den fint i vista?

 

Mobilen virker fint i vista hos meg (har kingston minne, 2 gb). Men western disken min har jeg hatt litt trøbbel med. Kan virke som det er vista sin skyld, da den ble litt mere stabil etterhvert som opdateringen har rullet inn fra windows.

Lenke til kommentar

Lurer litt på om jeg skal kjøpe denne telefonen selv da jeg vil ha noe med skikkelig kamera. Men hvordan er responstiden fra man trykker på kameraknappen til man er klar til å ta bilde? Og er det slik at når man har trykket på "ta bilde" så venter den et sekund før bildet er tatt?

 

En annen ting jeg lurer på er om notater legger seg i "velkomst" skjermen?

 

Takker for svar! =)

Lenke til kommentar
Lurer litt på om jeg skal kjøpe denne telefonen selv da jeg vil ha noe med skikkelig kamera. Men hvordan er responstiden fra man trykker på kameraknappen til man er klar til å ta bilde? Og er det slik at når man har trykket på "ta bilde" så venter den et sekund før bildet er tatt?

 

En annen ting jeg lurer på er om notater legger seg i "velkomst" skjermen?

 

Takker for svar! =)

jeg opplever at bildene tatt med min KU990 er dårligere en bildene tatt med den gamle K800i(r.i.p.) under like forhold (gjorde noen tester like etter jeg kjøpte ny).

kan jo si at uansett om jeg velger 3Mpixler eller 5Mpixler så blir ikke bildet vanligvis noe større en ca 750 ~ 800 KB som gjør at bildene blir for meg uklare.

 

og angånde notater så har iallefall ikke jeg fått til å legge notater på "velkomst" skjermen

Endret av stich_it
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Noen påstår at bildene blir klarer ved 3mp, mulig det er lagt inn enn sperre eller lignende på 800 kb. (eneste logiske forklaringen jeg kan se)

Lenke til kommentar
Er telefonen slitesterk?

Det står mellom LG KU990 eller LG KF750, lurer fortsatt på hvilken jeg skal kjøpe :p

 

Takk for svar

 

Vil jeg egentlig ikke si. Den har jo en stor skjerm, som jo vil være et "svakt" punkt.

 

Når det gjelder hvor responsiv den er, syns jeg det overdrives litt over her. Merker det når man skal se på bilder eller bla i musikk at den er veldig treg, og jeg plages en del over det faktisk. N73 som er trege burde oppdatere firmware ^^

Lenke til kommentar
Noen påstår at bildene blir klarer ved 3mp, mulig det er lagt inn enn sperre eller lignende på 800 kb. (eneste logiske forklaringen jeg kan se)

Når jeg tar bilder under gode lysforhold (ute, sol) blir bildene alltid over 1MB. Så noen sperre er det ikke.

Endret av njm
Lenke til kommentar
jaja, funker med vista hos meg :p Virker ikke akkurat som noen gode kundebehandlere disse folka hos LG. Ganske skuffa faktisk, når de f.eks sier at firmwaret på viewty'n er perfekt, og jeg har funnet mange feil :p

Hvordan feil da?

 

 

 

Er telefonen slitesterk?

Det står mellom LG KU990 eller LG KF750, lurer fortsatt på hvilken jeg skal kjøpe :p

 

Takk for svar

 

Vil jeg egentlig ikke si. Den har jo en stor skjerm, som jo vil være et "svakt" punkt.

 

Når det gjelder hvor responsiv den er, syns jeg det overdrives litt over her. Merker det når man skal se på bilder eller bla i musikk at den er veldig treg, og jeg plages en del over det faktisk. N73 som er trege burde oppdatere firmware ^^

Det er jeg helt enig i, den er treg når man skal bla i bilder eller komme inn på mappene at den loader. Det plager meg også.

Lenke til kommentar

Fordi det er pr. dags dato bedre med vanlig tastatur. Er det noen som helt oppriktig mener det er lettere og mer praktisk med touchscreenen på LG KU990 enn et vanlig tastatur ?

 

Det som er noen av det dårligste med denne, er scrollfunksjonen. Joda, man venner seg til det etterhvert, men det kunne vært mye, mye, mye bedre.

 

Et annet eksempel er når du skriver en melding, og et stykke ut i meldinga ser du har skrevet en feil lenger opp. Da må du sikte inn med neglen for å trykke akkurat til høyre for ordet med feilen, eller evnt. slette alt du har skrevet etter feilen. Det er ingen mulighet til å bla seg ord for ord bakover i meldinga.

 

Zoomfunksjonen på kamera er helt forferdelig. Det gir svært dårlig kvalitet på bildet.

 

Det som gjør det hele enda mer irriterende, er at man ikke kan kaste telefonen i bakken, slå i den eller bite i den i frustrasjon (slik man gjør med vanlige telefoner), fordi da vil skjermen bli ødelagt. Dessuten kan man ikke bruke den som korkopptrekker, for den er alt for pen =p

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Enig at skjermen suger til å skrive på, men de fleste som vil ha en bra touch-mobil kjøper vel ikke denne.

 

Zoom-funksjonen på kameraet forstørrer jo bare bildet, som alle andre telefoner, så ser ikke helt problemet der. (Finnes vel nesten ikke telefonen med optisk zoom)

 

Selv kjøpte jeg den med tanke på video og noen få bilder, så er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Fordi det er pr. dags dato bedre med vanlig tastatur. Er det noen som helt oppriktig mener det er lettere og mer praktisk med touchscreenen på LG KU990 enn et vanlig tastatur ?

 

Det som er noen av det dårligste med denne, er scrollfunksjonen. Joda, man venner seg til det etterhvert, men det kunne vært mye, mye, mye bedre.

 

Et annet eksempel er når du skriver en melding, og et stykke ut i meldinga ser du har skrevet en feil lenger opp. Da må du sikte inn med neglen for å trykke akkurat til høyre for ordet med feilen, eller evnt. slette alt du har skrevet etter feilen. Det er ingen mulighet til å bla seg ord for ord bakover i meldinga.

 

Zoomfunksjonen på kamera er helt forferdelig. Det gir svært dårlig kvalitet på bildet.

 

Det som gjør det hele enda mer irriterende, er at man ikke kan kaste telefonen i bakken, slå i den eller bite i den i frustrasjon (slik man gjør med vanlige telefoner), fordi da vil skjermen bli ødelagt. Dessuten kan man ikke bruke den som korkopptrekker, for den er alt for pen =p

 

Jeg mener helt ærlig at touch løsningen er bedre enn vanlig tastatur. Har den på rep nå, og må virkelig jeg savner å ha fulltastatur. Jeg har blitt utrolig vant til det, så liker det kjempegodt. Har skrevet rundt 10 000-15 000 meldinger med den, så det skulle vel kanskje bare mangle også. Eneste gangen jeg har mer lyst på vanlig tastatur er når jeg kjører bil, da man kan skrive i "blinde".

 

Det du nevner av zoom gjelder på mer eller mindre alle kameratelefoner idag, det er digital zoom, som generelt er søppel. ikke bruk det. Ta det heller inn på PC-en og zoom der, akkurat samme greia.

 

Det med å endre meldingen irriterer meg også litt, men pleier å treffe nå, så da går det greit ;)

Lenke til kommentar

Enig med Mixy der, eneste jeg savner tastatur er når jeg kjører bil, ellers veldig fornøyd med touch skjermen, men etter å ha en iPod touch må jeg si at den er en del bedre ang. skjermen :) Så en fare for at det blir iPhone 2.0 :( uansett om den har lite under panseret... Iallefall forhold til KU990.

Endret av HaueR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...