Gå til innhold

LG KU990 Viewty - diskuter den her!


viewty

Anbefalte innlegg

Tror jeg går til anskaffelse av en slik en. Har lest veldig mye om den og ingen tyder på at jeg ikke vil like den. Synes den er litt dyr, men med tanke på at jeg nettopp har vaska min gamle k800i i vaskemaskinen, så trenger jeg en ny :p

 

Et spm, noen som som synes denne telefonen er litt tung eller stor? Kan virke litt slik, men samtidlig så ser jeg på guidene at den er ca like stor som på min gamle tlf så tror ikke denne blir noe stort problem. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror jeg går til anskaffelse av en slik en. Har lest veldig mye om den og ingen tyder på at jeg ikke vil like den. Synes den er litt dyr, men med tanke på at jeg nettopp har vaska min gamle k800i i vaskemaskinen, så trenger jeg en ny :p

 

Et spm, noen som som synes denne telefonen er litt tung eller stor? Kan virke litt slik, men samtidlig så ser jeg på guidene at den er ca like stor som på min gamle tlf så tror ikke denne blir noe stort problem. :)

 

Større enn en vanlig mobiltelefon, men overraskende liten vil jeg påstå.

 

Fikk den i dag.. Stiiiilig :D

 

Noen som veit om nyttige gratisprogrammer og themes som ligger ute på nettet?

Lenke til kommentar

Fikk den vakre skapningen på onsdag og blir bare mer og mer fornøyd!! :love: Ladet den onsdag ettermiddag og nå er den fri for strøm, men det er jo ikke noe rart, har jo vært særdeles mye trykking på den igår og onsdag :innocent:

 

Jeg har puttet i et 2gb minnekort, funker fint. Men det jeg lurer på er når jeg lagrer en del av bildene mine i for eksempel en mappe som heter kontaktbilder på minnekortet så ligger de jo fremdeles hulter til bulter med alle de andre bildene under mine bilder på tlf? Skal man organisere i den mappen på tlf'en så ser det ut for at de flyttes tilbake til intern minnet? Kan dette stemme? :hmm: Noen som har en god løsning på denne? Mulig jeg har forklart dette på en merkelig måte også, men håper dere skjønner :whistle:

 

En annen ting er at min bare har software versjon a, ser at man kan få b,c og d også, men at det er minimale forskjeller.. Kan noen allikevel spesifisere hva endringene i mellom de forskjellige versjonene går ut på? Virker som tlf min er helt i orden foreløbig uten bugs, men man vet jo aldri :dontgetit: Kan software oppdateringer gjøre noe med batterikapasiteten? :p

Lenke til kommentar
Oii.. Ble overrasket over hvor fort batteriet ble tomt :dontgetit: Kan man spare batteri ved å skru av EDGE? I såfall, hvordan gjør man det?

 

du kan skru av 3g, men ikke edge tror jeg.

det jeg har gjort for å spare strøm er å skru ned skjermlysstyrken til 40%. litt vanskelig å se innholdet på skjermen på lyssterke dager, men stort sett funker det fint. ser at det er mange andre her på forumet også som har gjort det...

Endret av njm
Lenke til kommentar

Sendte mail til LG angående software oppdatering og fikk til svar:

 

-----------Reply to Customer Inquiry------------

Hei, For softwareoppdateringer, vennligst ta kontakt med vårt servicecenter for LG mobiler, Deltaservice, Zodiac på 32242870. Mvh Trude LG SUPPORT

 

 

Akkurat hvordan de gjør det gjenstår å se, men det er i hvertfall mulig å ringe ditt :D

Lenke til kommentar
du kan skru av 3g, men ikke edge tror jeg.

 

Hvordan skrur man av 3g? Og har det noe å si dersom jeg ikke pleier å bruke internett og videosamtaler?

 

Også enda et spørsmål:

Jeg kjøpte et minnekort på 8 GB, men den får mobilen til å virke heftig sakte når jeg skal bla gjennom filer (både filer som er lagret på mobilen og på minnekortet).. Siden det har gått under 14 dager har jeg rett til å returnere minnekortet.. Burde jeg gjøre det eller er det sannsynlig at det vil komme en eller annen oppdatering som fikser det? Eller er det noe jeg kan ha gjort feil?

 

S/W version: KU990_V10b

 

Takker for alle svar :thumbup:!

Endret av The Mixtape Messiah
Lenke til kommentar
du kan skru av 3g, men ikke edge tror jeg.

 

Hvordan skrur man av 3g? Og har det noe å si dersom jeg ikke pleier å bruke internett og videosamtaler?

 

Også enda et spørsmål:

Jeg kjøpte et minnekort på 8 GB, men den får mobilen til å virke heftig sakte når jeg skal bla gjennom filer (både filer som er lagret på mobilen og på minnekortet).. Siden det har gått under 14 dager har jeg rett til å returnere minnekortet.. Burde jeg gjøre det eller er det sannsynlig at det vil komme en eller annen oppdatering som fikser det? Eller er det noe jeg kan ha gjort feil?

 

S/W version: KU990_V10b

:thumbup:!

 

Tror man må ha 2 gb ledig på kortet for at det skal gå fort, prøv og fyll slik at det er 6 gb på kortet..

 

Var en som hadde samme problemet her inne ?

Endret av MKej
Lenke til kommentar
du kan skru av 3g, men ikke edge tror jeg.

 

Hvordan skrur man av 3g? Og har det noe å si dersom jeg ikke pleier å bruke internett og videosamtaler?

 

Også enda et spørsmål:

Jeg kjøpte et minnekort på 8 GB, men den får mobilen til å virke heftig sakte når jeg skal bla gjennom filer (både filer som er lagret på mobilen og på minnekortet).. Siden det har gått under 14 dager har jeg rett til å returnere minnekortet.. Burde jeg gjøre det eller er det sannsynlig at det vil komme en eller annen oppdatering som fikser det? Eller er det noe jeg kan ha gjort feil?

 

S/W version: KU990_V10b

:thumbup:!

 

Tror man må ha 2 gb ledig på kortet for at det skal gå fort, prøv og fyll slik at det er 6 gb på kortet..

 

Var en som hadde samme problemet her inne ?

 

Må det være akkurat 2 GB ledig? Går det sakte hvis man f.eks. bare har 1 GB ledig?

Lenke til kommentar
Takk for svar!

 

Er det noen her som har 8GB MicroSDHC? 6GB? 4GB?

 

Vil gjerne høre fra dem som har SDHC kort...

 

Har lest på britiske forum at det skal funke fint, og ikke fint... Det de sier er at om du bruker 4GB - 8GB SDHC kort må du FOR ALL DEL IKKE FORMATERE KORTET med telefonen.. formater kortet med noe som støtter SDHC! Om du formaterer et større kort i telefonen vil det bli formatert som 2GB og du får ikke utnyttet resten..

 

Får å få fullt utbytte av et større kort må du fylle opp kortet i din dator slik at det kun er 2GB igjen på kortet.. altså 4gb - fyll opp 2gb før bruk i tlf, 6GB - fyll opp 4GB, 8GB - fyll opp 6GB ... men det skulle vel ikke være noe problem da du gjerne bruker den ekstra plassen til filmer og musikk du ikke laster ned med telefonen..???

 

En annen ting som flere ytrer er at om du setter telefonen til å lagre bilder og filmer på telefonminnet.. og ikke SDkortet vil den være noe kjappere.. så kan du flytte bilder og filmer over i etterkant.. Jo større kort jo tregere om du vil lagre direkte til kortet..

 

Min Viewty ligger nå og venter på posten og planen er å kjøpe et 4GB eller 8GB SDHC kort iløpet av kort tid.. så jeg kan gi en tilbakemelding etter jeg har testet dette ut..

mhm, står her..

Lenke til kommentar
Takk for svar!

 

Er det noen her som har 8GB MicroSDHC? 6GB? 4GB?

 

Vil gjerne høre fra dem som har SDHC kort...

 

Har lest på britiske forum at det skal funke fint, og ikke fint... Det de sier er at om du bruker 4GB - 8GB SDHC kort må du FOR ALL DEL IKKE FORMATERE KORTET med telefonen.. formater kortet med noe som støtter SDHC! Om du formaterer et større kort i telefonen vil det bli formatert som 2GB og du får ikke utnyttet resten..

 

Får å få fullt utbytte av et større kort må du fylle opp kortet i din dator slik at det kun er 2GB igjen på kortet.. altså 4gb - fyll opp 2gb før bruk i tlf, 6GB - fyll opp 4GB, 8GB - fyll opp 6GB ... men det skulle vel ikke være noe problem da du gjerne bruker den ekstra plassen til filmer og musikk du ikke laster ned med telefonen..???

 

En annen ting som flere ytrer er at om du setter telefonen til å lagre bilder og filmer på telefonminnet.. og ikke SDkortet vil den være noe kjappere.. så kan du flytte bilder og filmer over i etterkant.. Jo større kort jo tregere om du vil lagre direkte til kortet..

 

Min Viewty ligger nå og venter på posten og planen er å kjøpe et 4GB eller 8GB SDHC kort iløpet av kort tid.. så jeg kan gi en tilbakemelding etter jeg har testet dette ut..

mhm, står her..

Ja, jeg har sett den.. Men er det ikke sånn at det kan max. være 2 GB ledig? Eller så vil ikke mobilen lese minnekortet?

Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig fått mobilen. MEn når jeg har ladet den og slår den på så står det "USIM-låst". Noen som vet hva problemet er? Jeg har prøvd å lese om det, og kommet fram til at jeg antageligvis hadde for gammelt simkort, men nå har jeg vært og skaffet meg nytt og det samme står framdeles :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...