Gå til innhold

LG KU990 Viewty - diskuter den her!


viewty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter å sikler på denne jeg og nå, de fleste som har den er fornøyd eller?

 

Og hvordan er Iphone themet, har det blitt noe bedre siden v1.0, synes scrollingen på menyen så litt dårlig ut(går liksom ikke helt smooth som iphone sin), så er det noe forbedring?

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Hei til forumet :-)

 

Jeg har et problem med 990'n min. Får kun motta teksten i MMS meldinger.. Har Chess abb. Har prøvd automatisk konfigurering via Chess sine nettsider (både chess & Netcom), men det funker ikke. Ringte chess kundeservice uten å bli klokere av den grunn.. Begge konfig skulle virke mente de.

 

Noen tips??

 

-Edit:

 

Ok, da er 'feilen' funnet. Lar innlegget stå i tilfelle andre skulle få samme hodebryet. Den aktuelle MMS'en skulle til utlandet, og Netcom har rett & slett ingen avtale med den aktuelle operatøren. Jaja :nei:

Endret av rikerikerud
Lenke til kommentar
Da har jeg selvfølgelig klart å fått vannskade på mobilen, da er det vel ingen håp for den? Forsikringen støtter selvfølgelig ikke vannskade, finnes d noen som gjør det?

det kommer da ann på hvordan du fikk vannskaden. var sånn jeg fikk min 990 den gamle telefonen min fikk vannskade grunnet jeg ble dultet borti når jeg tok telefonen som ringte.

og det er en plutselig og uforutsett ytre hendelse. og dermed ble det dekket. hadde ingen dultet i meg så hadde jeg ikke fått det dekket

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte minnekort av typen micro sdhc 8GB og det virker ikke helt som det skal. For å bruke kortet som lagringsmedium for bilder og video du skal ta med mobilen må du fylle det opp slik at du har 2GB ledig eller mindre ledig på kortet. Men ting blir tregere med sdhc kort. F.eks når du skal avslutte kamera, video og skifte mellom disse funksjonene går det veeeeeeldig tregt. Her må det nok en softwareupdate til! Håper det kommer! noen som har hørt noe?

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte minnekort av typen micro sdhc 8GB og det virker ikke helt som det skal. For å bruke kortet som lagringsmedium for bilder og video du skal ta med mobilen må du fylle det opp slik at du har 2GB ledig eller mindre ledig på kortet. Men ting blir tregere med sdhc kort. F.eks når du skal avslutte kamera, video og skifte mellom disse funksjonene går det veeeeeeldig tregt. Her må det nok en softwareupdate til! Håper det kommer! noen som har hørt noe?

ja det må nok en update til for at det skal funke onkli. du forteller oss jo ting som det er sagt flere ganger i forumet allerede hvis jeg husker riktig.

og forresten: det er jo vitterlig ikke støttet offisielt av LG enda. står 2 GB på hjemmesiden dems. kanskje ikke rart det er litt "rusk i systemet" da

Lenke til kommentar
Klarte å ødelegge beskyttelsesfilmen som fulgte med telefonen til samboeren min. Noen som vet hvor man kan kjøpe ny?? Helst orginal (laget til viewty)

 

 

Hmm.. Tror ikke at du får kjøpt original-film for Viewty. Isåfall hadde det nok vært dyrt.

Gå for en universal film, som du kan klippe til selv:) De fleste funker vel bra, og er ganske gjennomsiktige

 

https://prisguiden.no/cat.php?cat_id=10022

Lenke til kommentar

Ang beskyttelsesfilm så fikk hverfall jeg med ekstra pakke når jeg kjøpte telefonen.

 

Ang minnekort, så har jeg no nylig prøvd med 8GB microSDHC-kort.

prøvde først å fylle helt opp så det er 2GB ledig, som mange nevner, men da ble alt veldig veldig tregt...brukte vel 5 minutter for å åpne spillelista (iogmed at jeg fyllte den opp med musikk). Så jeg droppa det, og la bare innpå det jeg ville ha der av musikk, og da fungerer alt fint, og er ikke tregt lengre. Så for min del fungerer det hverfall helt greit

Lenke til kommentar

Ååå... Nå har jeg enda mer lyst på telefonen enn før... Det jeg er mest bekymra for er selve skjermen, hvordan er den? Bra å se på film på eller?

 

En annen ting, noen som vet om butikker sentralt i Oslo eller i Follo som har en telefon der man kan prøve skjermen? Er ganske vesentlig at jeg takler den.

Lenke til kommentar
Ååå... Nå har jeg enda mer lyst på telefonen enn før... Det jeg er mest bekymra for er selve skjermen, hvordan er den? Bra å se på film på eller?

 

En annen ting, noen som vet om butikker sentralt i Oslo eller i Follo som har en telefon der man kan prøve skjermen? Er ganske vesentlig at jeg takler den.

 

 

Jeg var også skeptisk ang skjermen, men jeg elsker den, den er utrolig deilig + responsiv. Dra til en butikk å prøv skjermen, så tipper jeg du har en KU990, hihi ;)

Lenke til kommentar
Ååå... Nå har jeg enda mer lyst på telefonen enn før... Det jeg er mest bekymra for er selve skjermen, hvordan er den? Bra å se på film på eller?

 

En annen ting, noen som vet om butikker sentralt i Oslo eller i Follo som har en telefon der man kan prøve skjermen? Er ganske vesentlig at jeg takler den.

 

Elkjøp Storo har en prøveversjon (kanskje ikke helt sentralt men). Står i et glasskap, men bare å spørre, så får du prøve den...

Lenke til kommentar
og går det ikke an å legge over en avi fil på ca 350 mb og se med mobilen?

Joda, det skal i utgangspunktet funke supert å se store filmer på den. Men den må være kodet på riktig måte.

Selv har jeg vanligvis kodet mp4-filer med 400x224 pixler for å utnytte skjermen maksimalt. Har ei fil på 200MB som funker perfekt. Jeg konverterte den med "Total video converter", valgte "mpeg4/MP4" med disse innstillingene:

Lyd: codec "auto", "original frame rate", "original bit rate"

Video: codec "xvid", "original frame rate", "original bit rate", "Activate high quality settings"

Video resize: "400x224", "16:9"

Disse innstillingene har fungert supert på alle filmene jeg har konvertert.

 

Hvis det var du som lurte på hvordan man får snudd filmen: Bare trykk én gang på filmen, så snur den seg rundt til widescreen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...