minotir Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Hei. Har kjøpt meg en slik bærbar pc: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=82709 NO KOMMER JEG MEG PÅ NETT! Har fått formatert PC-en nå Nytt spm: Jeg trenger drivere som er kompitabel med XP nå jeg. Og på Acer sia er det bare Vista drivere :S Noen som kan gi meg tips til enkel måte og skaffe drivere? -Sindre Endret 1. november 2007 av minotir Lenke til kommentar
minotir Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Har prøvd og koble til med kabel og det funka fint! har også prøvd og oppdatere driveren, men det hjalp ikke. Kom igjen og hjelp meg Lenke til kommentar
minotir Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 jeg trenger hjeeelp. Med begge spm. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Den finner ikke noen harddisk, fordi windosCD-en du bruker er gammel. Derfor mangler driveren til harddiskgrensesnittet på den nye PC-en din. Har du en installdisk der servicepack 2 er slipstreamet, vil maskinen finne disken. Trolig vil du litt senere i installasjonen få en blåskjerm, fordi det ikke er støtte for PCIe- skjermkort, heller. Dent enkleste for deg, er å undersøke om du kan få en "nedgraderingspakke" fra Vsta til XP. Om det finnes avhenger av typen PC du har. Endret 28. oktober 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Alternativt så kan du kopiere SATA(N) drivere på diskett og legge til installasjonen ved å trykke F6 mens maskina støvler(booter) fra XP CDen. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Har du sjekka at rutern ikke har mac adresse filtrering slått på? Da må du enten slå det av, eller legge inn det trådløse kortets mac adresse før du får logget på. Lenke til kommentar
minotir Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Sesteen: Hmm, har prøvd og restarta hele skiten og alle andre maskiner jeg bruker kobles fint på. perpyro: hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Vedr. trådløs tilkobling: Har du sjekket om det trådløse nettverket er sikret. Hvis routeren er satt opp med WEP/WPA/WPA2 må du ha samme kryperingsnøkkel og metode på den bærbare. ER det i tillegg MAC-filtrering må PCens MAC-adresse legges inn i en tabell på routeren. Installering av XP: En rekke maskiner trenger egne drivere for at OSet kan installeres på en SATA-harddisk. Disse driverene finnes i Vista men ikke nødvendigvis i XP. Disse vil normalt måtte legges inn via diskett e.l. når instalalsjonen ber deg taste F6 for å legge inn egne drivere for SCSI. Lenke til kommentar
minotir Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 ja, men hvor finner jeg de filene som skal på diskett? og det er ikke noe passord på routeren og tvilsomt at det er mac adresse også. har aldri gjort noe med det før Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Har du en driverCD til PC-en ligger instruksjoner på hvor du finner SATA driverne i manualen. Har du ingen manual må du finne den på nett og følge instruksjonene der. Dette er selvsagt ekstra tricky med bærbar maskiner da de ofte har sær hardware. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Den finner ikke noen harddisk, fordi windosCD-en du bruker er gammel. Derfor mangler driveren til harddiskgrensesnittet på den nye PC-en din. Har du en installdisk der servicepack 2 er slipstreamet, vil maskinen finne disken. Kan ikke si at jeg har opplevd at SP2 har ekstra drivere til S-ATA,tror nok at den må slipstreames eller få tak i en diskett station. Finner du wlan routeren? Vist ikke så er det muligens en knapp på maskinen for å slå av/på wlan Lenke til kommentar
minotir Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 finner den ja Lenke til kommentar
minotir Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 hvor finner jeg egentli drivere til SATA disken på PC-en min da? Lenke til kommentar
minotir Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Nå kommer jeg meg på med den. Laste ned driveren en gang til på nytt bare fra annen side og det gjorde susen. Men trenger fortsatt hjelp til og klare og formatere PC-en.. Lenke til kommentar
nefrums Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Gå inn i BIOS, leit deg fram til SATA, og sett denne til compatibel, den står sikkert fra før til ACHI elns. Lenke til kommentar
minotir Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 skal det funke og innstalere xp da? Lenke til kommentar
nefrums Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 skal det funke og innstalere xp da? Jepp. Hadde eit liknande problem, me fekk ein pc levert med Vista, måtte legge inn XP. Kom så langt at eg skulle trykke enter for å installere Windows, då fant den ingen harddisker. Då gjekk eg inn i BIOS: Config > Sata > Compatibel Gjorde det første om igjen, kom til der eg skulle trykke enter, trykket enter, alt gjekk fint, nå fant den harddisken. Håper dette hjelper. /nefrums Lenke til kommentar
minotir Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Det hjalp Nå er XP installert og greier, men nå klarer jeg f... ikke og finne driver til trådløskortet som passer til XP. Føler dere for og hjelpe så kom igjen Lenke til kommentar
minotir Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Er et Atheros AR5007EG kort. Har funnet en driver, men når jeg skal innstallere gjennom enhetsbehandling funker den ikke. (er det nettverkskontroller WLAN er ja) Endret 31. oktober 2007 av minotir Lenke til kommentar
nefrums Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Når du laster ned drivaren og dobbelklikker på denne, så ser du hvor den bli lagret, trykk neste osv. heilt til det står fullfør, eller noko.. Så kan du prøve 2 ting: 1. Hugs hvor drivaren blei pakket ut, finn denne mappen, kjør .exe fila. Om dette ikkje hjelper, prøv dette: 2. Dobbelklikk på ikonet i enhetsbehandling, klikk oppdater driver, Ja, men bare denne gangen, velg drivar fra ein bestemt plassering, inkluder denne plasseringen i søket ( Her blar du deg fram til hvor driveren er pakket ut. ). Håper noko av dette hjelper /nefrums Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå