Gå til innhold

trenger jeg hjelp med drivere til XP (Acer Aspire 5720ZG)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den finner ikke noen harddisk, fordi windosCD-en du bruker er gammel. Derfor mangler driveren til harddiskgrensesnittet på den nye PC-en din. Har du en installdisk der servicepack 2 er slipstreamet, vil maskinen finne disken.

Trolig vil du litt senere i installasjonen få en blåskjerm, fordi det ikke er støtte for PCIe- skjermkort, heller.

Dent enkleste for deg, er å undersøke om du kan få en "nedgraderingspakke" fra Vsta til XP. Om det finnes avhenger av typen PC du har.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Vedr. trådløs tilkobling: Har du sjekket om det trådløse nettverket er sikret. Hvis routeren er satt opp med WEP/WPA/WPA2 må du ha samme kryperingsnøkkel og metode på den bærbare. ER det i tillegg MAC-filtrering må PCens MAC-adresse legges inn i en tabell på routeren.

Installering av XP: En rekke maskiner trenger egne drivere for at OSet kan installeres på en SATA-harddisk. Disse driverene finnes i Vista men ikke nødvendigvis i XP. Disse vil normalt måtte legges inn via diskett e.l. når instalalsjonen ber deg taste F6 for å legge inn egne drivere for SCSI.

Lenke til kommentar
Den finner ikke noen harddisk, fordi windosCD-en du bruker er gammel. Derfor mangler driveren til harddiskgrensesnittet på den nye PC-en din. Har du en installdisk der servicepack 2 er slipstreamet, vil maskinen finne disken.

Kan ikke si at jeg har opplevd at SP2 har ekstra drivere til S-ATA,tror nok at den må slipstreames eller få tak i en diskett station.

Finner du wlan routeren?

Vist ikke så er det muligens en knapp på maskinen for å slå av/på wlan

Lenke til kommentar
skal det funke og innstalere xp da?

Jepp. Hadde eit liknande problem, me fekk ein pc levert med Vista, måtte legge inn XP. Kom så langt at eg skulle trykke enter for å installere Windows, då fant den ingen harddisker.

Då gjekk eg inn i BIOS: Config > Sata > Compatibel

Gjorde det første om igjen, kom til der eg skulle trykke enter, trykket enter, alt gjekk fint, nå fant den harddisken.

Håper dette hjelper.

/nefrums :ermm:

Lenke til kommentar

Når du laster ned drivaren og dobbelklikker på denne, så ser du hvor den bli lagret, trykk neste osv. heilt til det står fullfør, eller noko..

Så kan du prøve 2 ting:

1. Hugs hvor drivaren blei pakket ut, finn denne mappen, kjør .exe fila.

Om dette ikkje hjelper, prøv dette:

2. Dobbelklikk på ikonet i enhetsbehandling, klikk oppdater driver, Ja, men bare denne gangen, velg drivar fra ein bestemt plassering, inkluder denne plasseringen i søket ( Her blar du deg fram til hvor driveren er pakket ut. ).

Håper noko av dette hjelper :)

/nefrums :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...