Tirehu Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 hvor får jeg tak i laser penn som kan brenne igjenom ark? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Edit: Så ikke "penn" før nå, søk på green laser pen i såfall, noen av den mer kanskje sterke nok. Men de er nok klasse 3 lasere, trodde du snakket om seriøse klasse 4 lasere i watt klassen jeg Endret 28. oktober 2007 av Thorsen Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Du skal passe deg for slike. Selv diffuse refleksjoner kan skade/svekke øyet over tid. - Såvidt jeg har lest tidligere da. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 tror ikke planen hans er å brenne øyet sitt men husker broren til en kamerat hadde kjøpt en slik sak i england som satt fyr på det han lyste på lenge :o Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 tror ikke planen hans er å brenne øyet sitt Nei håper da ikke det, men klasse IV lasere kan skade øyne selv om du ikke en gang ser på strålen. Til og med refleksjoner fra omgivelser kan gjøre skade øyne. Grønne "penn" lasere derimot er ikke like skadelige, men dersom du har en laser som kan sette fyr på papir, ville jeg uansett skaffet meg nødvendig dokumentasjon on bruksområde og eventuell helsefare. Det er ikke noe man leker med etter min mening. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 www.nettshop.net Har ingen erfaringer med stedet... Lenke til kommentar
arcanum Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Du kan jo prøve å lage en? Så en topic med en guide til hvordan du kan gjøre det for litt siden; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=819286 Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Jeg har en del ingående elektrotekniske guider om hvordan du kan lage lasere med styrke på flere watt, men da jeg vet at dette ikke er noe leketøy holder jeg meg for god til å publisere dem for folk som ikke har kunnskap til å kunne håndtere slike. En slik laser kan gjøre mye skade, og selv om jeg kanskje hørres "kjedelig og trøtt" ut, vil jeg anbefale de av dere som vurderer noe slikt som dette å tenke dere nøye om. Bare refleksjoner fra slike lasere kan skade synet ditt, og når du først lukker øynene i refleks er det for sent. Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Hva er gale med et forstørrelsesglass..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå