Gå til innhold

Feil i vista-instalasjon!

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt meg ny pc og tenkte jeg skulle oppgrtadere til vista, da pappa hadde en distribusjons-utgave liggendes.

Jeg seter i cden, og det kommer opp: "Windows is loading in " eller noe sånt, før den "baren som går frem og tilbake kommer.

etter det blir skjermen tom , bortsett fra en bakgrunn som er sånn windows-ish (blå-grønn)

Noen som hvet hva prblemet er, hvordan det kan fikses?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Standardsvaret - eliminasjons-metoden:

I BIOS: Skru av alt som ikke er nødvendig under installasjonen, f.eks. lydkort, nettverkskort, etc.

Fjern alle kort som ikke trengs. Hvis du har flere interne harddisker, koble fra alle bortsett fra den du skal installere Vista på.

Opprett en egen partisjon og formater denne som NTFS (enten ved å boote fra en Live-CD (f.eks. en Linux-distro)) eller putt disken i en annen PC).

Lenke til kommentar

Har bare skjermkort koblet til 1 hdd og det siste punktet skjønte jeg lite av =/

Men bare sånn for sikkerhets dkyld, så er det meningen og installere hk-drivere ETTER vista sant?

Og det kan ikke ha noe med at versjonen er en såkalt distibusjons-utgave? (Plata har sånn gull-farge på seg)

(Masse leifer)

Endret av lasjh2k
Lenke til kommentar
Standardsvaret - eliminasjons-metoden:

I BIOS: Skru av alt som ikke er nødvendig under installasjonen, f.eks. lydkort, nettverkskort, etc.

Fjern alle kort som ikke trengs. Hvis du har flere interne harddisker, koble fra alle bortsett fra den du skal installere Vista på.

Opprett en egen partisjon og formater denne som NTFS (enten ved å boote fra en Live-CD (f.eks. en Linux-distro)) eller putt disken i en annen PC).

Du må nok ikke nødvendigvis skru av alt unødvendig i bios. Sist jeg forsøkte det med amd 690g gikk vista installasjonen i blåskjerm modus. Ingen ting av det som er integrert i chipsettet kunne disables, da tryna vista.

Hvis maskinen din fungere med Linux (som i Ubuntu 7.04 live cd), eller med XP, så sliter Vista med ett eller annet med din PC. Hva er spekken på maskinen?

Lenke til kommentar
Da er vista installert, funka etter en del prøving og feiling :thumbsup:

Har du noen formening om hva som skulle til?

Muligens venting venting og atter venting eller noe sånt ;)

Å, du har en av de maskinene. Kjent fenomen det også.

BIOS oppgraderinger har i noen tilfeller fjernet dette fenomenet, mens andre bios oppgraderinger gjør alt verre.

Håper maskienen din booter normalt. Maskiner med treig installasjon har en lei tendens til å boote treigt også.

Lenke til kommentar
Da er vista installert, funka etter en del prøving og feiling :thumbsup:

Har du noen formening om hva som skulle til?

Muligens venting venting og atter venting eller noe sånt ;)

Å, du har en av de maskinene. Kjent fenomen det også.

BIOS oppgraderinger har i noen tilfeller fjernet dette fenomenet, mens andre bios oppgraderinger gjør alt verre.

Håper maskienen din booter normalt. Maskiner med treig installasjon har en lei tendens til å boote treigt også.

Ja gpr ganske seint, men skal etterhvert prøve ogoppgradere BIOS.

Tar liksom lang tid før han botter vista

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...