Gå til innhold

INGEN lyd fra PC-en (bare noen pip)

Anbefalte innlegg

Her er hvordan alt er: Jeg var på elektromessa i går, kjøpte meg de eneste hodetelefonene Logitech hadde (som brukte USB, men hadde også mikrofon), kommer hjem, alt funker fint på PC-en, jeg skal bare fort inn på eksterne harddisk, scanner den eksterne harddisken, som da jeg finner ut at har virus. Viruset gjorde så EXPLORER.exe hengte seg opp, så jeg måtte slå PC-en av og på. Jeg får fjerna viruset da jeg logger inn igjen, og scanner min egen PC, men jeg har ikke noen annen lyd som kommer ut fra PC-en enn noen pipe lyder når jeg gjør noen ting (som å avbryte Virus scan fra AVG, trykker shift fort flere ganger etter hverandre, og trykker backspace når jeg ikke har skrivd noe på MSN, men shift lyden skiller seg ut ifra de to andre). Og ja, jeg har også prøvd med de hodetelefonene jeg brukte før også, for å se om jeg får til lyd fra dem, men det går heller ikke.

Når jeg prøver å spille av lyd på Windows Media Player får jeg feilmeldingen "Windows Media Player cannot play the file because there is a problem with your sound device. There might not be a sound device installed on your computer, it might be in use by another program, or it might not be functioning properly.".

Noe lignende får jeg med WinAmp.

Noen ideer om hva som kan funke?

Har forresten også installert DirectX 9, for det hørte jeg at skulle fungere, selv om jeg tror jeg hadde DirectX 5-7 eller noe før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden det er et USB-headset, er det avhengig av lydkort? Hvilket lydkort har du? Dukker lydkortet opp i Device Manager?

Jeg har bare det som fulgte med PC-en (altså innebygde). Det funker ikke når jeg setter inn vanlige headset i PC-en heller.

Jeg tror lydkortet mitt dukker opp i Device Manager (Enhetsbehandling), for det står Lydkort, med en + til venstre for seg, og mange valg under. Hva skal jeg velge da? Eller hva skal jeg gjøre for den sags skyld?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...