Gå til innhold

Tips og triks til Guitar Hero (Multi)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BOOOOOYAH!

post-23219-1217017338_thumb.jpg

Hadde aldri klart introen før i dag, men det var noko som skjedde når Virtuoso-pakken kom, eg vart mykje betre. Eg har ikkje spelt på to veker, ikkje umogeleg at det hjelper faktisk. Har opplevd liknande før.

Eg har øvd på introen ein del tidlegare, men aldri nok til å klare den. I dag byrja eg på slowest, slower, slow og fast. På første practice på fast gjekk det veldig bra, så eg kjørte på med låta. Etter 3-4 forsøk kom eg inn i rytmen og klarte introen, riktignok med blinkande raudt rockmeter. Så klarte eg heile låten med det same. Brukte kun SP ein gang for å få opp rockmeteret, i slutten på siste solo. Klarte det med god margin og.

Deretter klarte eg 5* på Soothsayer, 2,4 og 2,6 på FTLOG og SWTA, ikkje langt opp til 2.8 og 5*. Så var det 5* på Sleeping Giant, 4* på CoD samt høgare HS på W3K og CoP. Prøvde meg på TDWTG, men det endte som vanleg på 64%.

Digger Virtuoso-låtene, spesielt Sooth og SWTA. SWTA er den einaste up-beat i pakken.

Edit: Så slo eg av konsollen og ingenting var lagra pga. DLC-buggen. Håpar dei fiksar det snart. :(

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Spør om dette her i tråden jeg. Satt å spilte gh3 på xbox live akkurat nå. Den jeg spilte mot traff hver eneste note, men fikk ikke ett eneste poeng. Noen som har vært borti det samme? Ble bare litt nysgjerrig nemlig..

Stod det 0 hos ham mens dere spilte sangen, eller var det da dere var ferdige at han hadde 0?

Lenke til kommentar
Klarer heile låten fint unntatt introen. Møkkaintro.

Omvendt her. Introen klarer jeg fint, men når jeg kommer til den syke soloen litt etter halveis i låta pleier jeg å gå ut.

Så hvis det er noen som lurer på hvorfor det står at jeg har 619k på den låta på leaderboardet, så er det dessverre ikke meg, men en venn av meg (som foreøvrig kommer fra Mars)...

Mangler bare DWDTG nå, så har vel jeg også klart alle.

Lenke til kommentar

Lite problem her jeg irriterer meg noe sinnsvakt over. Har klart alle sangene på GH3 på Hard utenom Raining Blood and One, men ikke f'en om jeg klarer dem. One går helt fint helt til soloen, men da er det bare å gi opp. Tror ordet "overkill" kan passe her, og ikke på en bra måte... Raining Blood virker ikke vanskelig, men samme problem der. Virker enkelt, er den vanskeligste sangen så langt. Hmpf. Noen tips bortsett fra å øve til kuene kommer hjem?

En annen sang (Knights of Cydonia, tror jeg det var) var vanskelig med de evige PO'ene, men jeg klarte den med å bevisst unngå en bestemt note. I stedet for brun, blå, gul hoppet jeg bevisst over den blå og spilte kun den de to andre. Det gikk faktisk meget bra. Vel, bra nok til å klare sangen på første forsøk, i alle fall. Er det noen lignende triks til RB og One? Trenger bare å overleve for nå. :)

Lenke til kommentar

Eg er litt spent på kva gitar du har med brun knapp. :D Når det gjeld galloping triplets på expert KoC har eg skrive litt om det i ein RB-tråd, sakser innlegget inn her og.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
fret-g.giffret-r.giffret-y.giffret-r.giffret-y.giffret-b.giffret-y.giffret-b.giffret-o.gif

Her bør ein klare å spele det ganske greit. Om du flytter handa til andre posisjon etter dei første tre eller etter dei første seks er opp til kvar enkelt kva ein er mest komfortabel med. Det er nok naturleg for mange å bruke posisjon 1 på første tre og posisjon 2 på dei seks siste, då brukar du kun lillefinger ein gang.

fret-o.giffret-r.giffret-g.giffret-o.giffret-r.giffret-g.giffret-o.giffret-r.giffret-g.giffret-o.giffret-y.giffret-r.giffret-b.giffret-r.giffret-g.giffret-b.giffret-r.giffret-g.gif

Her kan du halde inne grønn, trykke raud og gul med langfinger og oransje med lillefinger. Når det går over til blå, raud, grønn flytter du lillefinger ned på blå og gjer det same, men då kan du bruke ringfinger på gul og langfinger på raud..

Når du kjem ned til dette:

fret-y.giffret-r.giffret-g.giffret-y.giffret-r.giffret-g.gif

Hald inne grønn og slå gul og raud. Du skal kunne klare FC på denne delen med litt trening.

Raining Blood består i stor grad av 1 problem: Mosh 1. Mitt problem, som for øvrig gjeld generelt sett er at eg er for rask, når eg lot fingrane gå litt saktare klarte eg Mosh 1 fint utan SP. Riktig tempo og det å sleppe høgare notar er det heile med Mosh 1, klarer du det så klarer du Raining Blood som etter Mosh 1 ikkje er noko problem, sjølv utan SP. Eit tips i starten for å klare RB er å få med seg SP-linjene før Mosh 1. Du får to og det er nok til å klare seg gjennom MOsh 1 med ein viss treffprosent. Det er ikkje noko vanskelege linjer, litt trening så går det som smurt. Partiet etter Mosh 1 kan by på problemer, i så fall vil litt trening hjelpe på. Eit tips er å ikkje prøve å slå Blå/Oransje akkorden i det partiet om det er eit problem. Det er betre å la ein note gå enn å få eit feilslag. Og jo, Raining Blood er vanskelig, men det er kun på grunn av Mosh 1, litt på same måte som introen på TTFAF.

One er og ei nøtt, på første del av soloen må dei fleste bruke SP, eg har klart One utan behov for SP ein gang, men det er ganske tilfeldig. På fast solo (der det går tre og tre nedover) er mitt beste tips å halde inne den nederste (det blir altså gul, raud og grønn etterkvart som du kjem vidare), alt-strumme som ein gal og slå på dei to andre knappane med langfinger og ringfinger. Uansett har du SP til å klare deg gjennom den delen. Deretter er det værre å få tak i SP, så om du har problemer er det lurt å øve. Det tar lang tid å kome til soloen i One, om du i staden brukar den tida i practice mode så du blir trygg på soloen bør ikkje One være noko hindring. Er du god på HO/PO går One av seg sjølv.

Lenke til kommentar

Teknisk sett er det ikkje forskjell, men ein har betre motorikk for pull off enn hammer on. Dvs. å gå frå oransj og nedover, ikkje grønn og oppover. I begynnelsen vil HO være lettast sidan du kan halde inne dei lågare notane, etterkvart er det mange som synest at PO blir lettare sidan det er meir naturleg for handa.

Lenke til kommentar

Du skal jo ikkje gripe knappane heller. Prøv å hald venstrehanda i lufta og lat som du har gitaren i hendene. Prøv å slå grønn til blå og blå til grønn. Ein har best motorikk ved å gå frå lillefinger til peikefinger enn andre veien.

Om du aldri bruker anker (å halde inne dei lågare) må ein del trills der det veksler kjapt mellom to noter, f.eks. grønn og raud bli ganske slitsomt. På enkelte låter har du trills på oransje og blå, det er neppe noko lett om ein skal slå alle blå med ringfingeren som har elendig motorikk.

Lenke til kommentar

Men det kan lett trenes opp. Vi har dårlig bevegelse i ring/lillefinger fordi vi sjelden bruker dem til daglig. Gitarister og keyboardister/pianister er like sterke i alle 10 fingrene, ved hjelp av enkle øvelser vi gjør. Og ikke minst opparbeider via spilling. Det samme gjelder GH.

Lenke til kommentar

Mener selvsagt ikke at jeg griper gitaren og holder den fast, men bevegelsen er det samme. Prøv bare å ta tak i en brusflaske eller noe lignende og se hvordan dere beveger fingrene. ;)

En annen grunn til hvorfor HO er enklere er fordi pekefingeren er mye sterkere og oftere brukt enn lillefingeren. Men på den annen side blir det vel som å diskutere hva som er den enkelste måten å holde gitaren på. Skal halsen peke til høyre eller venstre? De aller fleste vil nok til venstre, men det kommer alt ann på hva man er vant med. Er venstrehendt selv, så da jeg prøvde en ekte gitar for første gang klarte jeg ikke å spille et eneste grep fordi gitaren pekte "feil vei" (halsen pekte mot venstre). Men det gikk fort bare jeg fikk litt trening, så nå er det utenkelig å spille med halsen pekende mot høyre. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...