Gå til innhold

Tips og triks til Guitar Hero (Multi)

Anbefalte innlegg

Ta det med ro, vi har alle hatt det problemet en gang i tiden. Problemet med Medium er at du plutselig har to knapper i midten i stedet for bare én, men det er bare å øve litt. Du får trøste deg med at det (som regel) er mye vanskeligere å gå fra Easy til Medium enn fra Medium til Hard og fra Hard til Expert.

På Easy har du bare knappen til venstre, knappen i midten og knappen til høyre, mens på Medium har du to knapper i midten som ødelegger alt. Når du får til Medium har du allerede kontroll på fire knapper, så alt du gjør på Hard er å legge til en knapp du sjelden bruker og spiller rød, gul, blå og oransje i stedet for grønn, rød, gul og blå enkelte steder. Grepene er de samme, selv om fargene er litt forskjellige. :) Problemet på Hard og Expert er i hovedsak trippelnoter og kombinasjonen grønn - oransje - grønn. I tillegg til flere og raskere noter, selvsagt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, jeg tror alle føler det er UMULIG å spille på medium/hard de første gangene de prøver. Jeg var sikker på jeg ALDRI kom til å få til alle knappene. Men så kjørte jeg noen omganger i practice på sakte tempo, og bare terpa og terpa på en låt eller to, og plutselig ble bare bevegelsene naturlig.

Det kommer hovedsaklig av at vi ikke er vant med å bruke lille -og ringfinger til daglig. Keyboardister og gitarister må lære seg å ha like mye styrke i de to som de andre 3 fingrene, helst på begge hendene. Og det går fint an med litt øving. Samme med GH, man må bare øve litt så blir det naturlig, og medium føles så lett at det blir kjedelig. Da går du til Hard og bryner deg på den orange knappen på samme vis.

Og etter en ukes tid, kan du ikke tenke deg å spille på noe lavere enn Hard, fordi alt anna blir kjedelig.

Lenke til kommentar

Nei, eg held dei over alt, etter behov. Det vanlegaste er å flytte alle fire opp og ned, men i mange tilfeller må eg gå frå f.eks. grønn til gul til oransje, då må ein improvisera litt. Som på "verset" (delen etter introen) på Cliffs of Dover på Expert.

Lenke til kommentar

Kjøpte GH: Aerosmith i dag (kun spillet), startet rett på Hard, har spilt ca ti, elleve sanger og har fått fem av fem stjerner på de aller fleste selv om hammer'on's og pull-off's er gått tilbake til GH2-stilen der man trykker hver knapp i stedet for å holde inne som i GH3. Det er bare å øve. :)

Greit nok spill, i grunnen. Er ikke akkurat en stor fan av Aerosmith, men det er overraskende bra soloer så langt. Det er enklere enn GH2 og 3, men Hard passer meg utmerket så langt. Skal nok kunne klare Expert etterhvert også. :)

Lenke til kommentar

Argh! Brakk armen for flere uker siden, og spillte ikke Guitar Hero før i dag igjen.

Først så drev jeg og en venn og sleit med å få til online, og til slutt ga vi opp (connection failed).

Fant ut at jeg skulle fortrette på karrieren og det var ikke så lurt. etter 3 forsøk så er 95% det beste jeg har kommet på Knights Of Cydonia uten å feile...

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg greie CoP på expert?

Blir gal av den soloen..

Argh! Brakk armen for flere uker siden, og spillte ikke Guitar Hero før i dag igjen.

Først så drev jeg og en venn og sleit med å få til online, og til slutt ga vi opp (connection failed).

Fant ut at jeg skulle fortrette på karrieren og det var ikke så lurt. etter 3 forsøk så er 95% det beste jeg har kommet på Knights Of Cydonia uten å feile...

95%?

Det eneste vanskelige partiet på den sangen er jo ferdig på rundt 77/78% ellerno? (Gallopping triplets).. imo atleast :)

Lenke til kommentar

CoP er egentleg ganske lett (lett å sei når ein kan den :p). Star Power får du i bøtter og spann. Du bør klare deg ganske lenge utan SP på andre soloen. Så lenge det går opp og ned samt mellom to notar er det greit utan SP, men i slutten av soloen blir det ganske tøft ja.

Eit av mine beste augeblikk i GH3 er når eg klarte CoP på første forsøk nesten utan SP (feilaktiverte det) etter å ha slitt med BiF i timevis.

Lenke til kommentar
CoP er egentleg ganske lett (lett å sei når ein kan den :p). Star Power får du i bøtter og spann. Du bør klare deg ganske lenge utan SP på andre soloen. Så lenge det går opp og ned samt mellom to notar er det greit utan SP, men i slutten av soloen blir det ganske tøft ja.

Eit av mine beste augeblikk i GH3 er når eg klarte CoP på første forsøk nesten utan SP (feilaktiverte det) etter å ha slitt med BiF i timevis.

Hehe, har maxa ut star power når jeg kommer til den andre soloen, og er på max green.

Men det går alt for fort ned på rødt. Får vel bare kjøre masse practice I guess :/

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg greie CoP på expert?

Blir gal av den soloen..

Som andre har nevnt, er practice mode genialt når man står fast på en sang.

Hvor langt inn i soloen kommer du deg før du må bruke Star Power?

Og forresten, bruker du Hyperspeed?

Lenke til kommentar

Møtte nettopp en skikkelig god kar på XBL. Første sangen vi spilte var TTFAF, og så etterpå Retilla. Herrgud han tok faen 100 % TTFAF introen og senere og 100% på synth death, og avsluttet med en score på 550 000. Fyfaen det var sykt å se på. Etterpå så tok han like så godt 100 % på Reptilla. Hadde jo ikke eneste sjangse mot han.

Sende Friends Request med engang, så håper han kan hjelpe meg med TTFAF engang. ;)

Lenke til kommentar
Som andre har nevnt, er practice mode genialt når man står fast på en sang.

Hvor langt inn i soloen kommer du deg før du må bruke Star Power?

Og forresten, bruker du Hyperspeed?

Ikke langt nok ;)

Nope bruker ikke Hyperspeed.

Har forsåvidt aldri prøvd hyperspeed i det hele tatt, hva er greia med det?

Trodde det bare økte hastigheten på notene enda mer? Noe som i og for seg er problemet in the first place (går for fort).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...