Gå til innhold

Tips og triks til Guitar Hero (Multi)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rock Band med alle instrumentene koster over 2000 spenn, men selve spillet koster det samme som alle andre spill. (pluss gitar om du ikke har det, selvsagt).

Jeg gleder meg til Rock Band (til Wii, så klart), men kjøper kun selve spillet. For å si det rett ut driter jeg i multiplayer, så jeg kjøper Rock Band kun for singleplayeren. Jeg har spilt GH2 og 3 med noen kamerater, men det ble ikke det samme. Tenk på det som et MMORPG. Noen vil gjøre en quest, noen andre vil ta en annen quest, noen driter i hva vi gjør så lenge vi banker noen fiender av en bestemt type (for deeds. Spilleer LotRO litt vel mye) og så videre. GH og RB i multiplayer er ganske likt det. Noen vil spille en sang, noen andre vil ta en annen sang. Noen vil prøve karrieren, noen andre vil spille i quick play. Jeg foretrekker å slenge meg på sofaen og spille en sang jeg liker på en vanskelighetsgrad jeg liker i karriere eller quick play, alt ettersom hvilket humør jeg er i. Dessuten er det jo et problem når man konstant feiler en litt vanskelig sang fordi han fjotten man spiller med ikke klarer den. :p

Og jada, jeg vet det. "A real guitar player don't sit on the couch", men en ekte gitarist spiller ikke plastgitar heller. :p

Lenke til kommentar

Har på følelsen av at RB til Wii ikke får det samme som de andre versjonene. De fleste spill som er til Wii og andre konsoller får mindre innhold på Wii. Som GH3. Får ikke engang DLC...eller stereolyd. Spillutviklerne diskriminerer Wii.

Lenke til kommentar
Har ikke behov for rock band, for jeg har ikke 3 andre å spille med. Singleplayer blir litt bortkasta.

Og spesiellt hvis det koster over 2000,-

Singleplayer er knall, men eg har to GH3-gitarer så eg kjøper kun Rock Band-spelet, instrumenter får eg eventuelt kjøpe seinare, foreløpig er det nok med nye låter.

Lenke til kommentar

Noen sanger dere ønsker dere til neste spill?

Ville hatt litt AC-DC og Guns N' Roses.

Litt Bon Jovi og RHCP hadde vært digg.

Kan ikke så mye om rock så jeg kan vell bare de mest kjente bandene :D

Håper av Fear of the dark - iron maiden , komme

Lenke til kommentar

Fra ign.com: http://wii.ign.com/articles/866/866425p1.html

Wii-versjonen av Rock Band vil bli ganske lik PS2 versjonen. Det betyr null mulighet for å starte et band, lage din egen karakter eller dra på turne over hele verden. Alt vi får er grupper med sanger, som i Guitar Hero. Ganske skuffende. :(

Edit: Når det gjelder hvilke sanger vi håper kommer burde det opprettes en egen tråd for det.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Noen sanger dere ønsker dere til neste spill?

Ville hatt litt AC-DC og Guns N' Roses.

Litt Bon Jovi og RHCP hadde vært digg.

Kan ikke så mye om rock så jeg kan vell bare de mest kjente bandene :D

Håper av Fear of the dark - iron maiden , komme

AC/DC er kanskje det dummeste valget noen sinne til et gitar spill.

altså. greit nok riffene er legendariske men de er jo noen av de mest simpleste riffene også.

Er stort sett helt åpent for meg hvilket band som kommer til å være i neste spill.

men jeg hadde blir veldig, veldig glad vist Dream Theater eller Symphony X hadde vært med :p

Lenke til kommentar
AC/DC er kanskje det dummeste valget noen sinne til et gitar spill.

altså. greit nok riffene er legendariske men de er jo noen av de mest simpleste riffene også.

Er stort sett helt åpent for meg hvilket band som kommer til å være i neste spill.

men jeg hadde blir veldig, veldig glad vist Dream Theater eller Symphony X hadde vært med :p

ACDC har flere sanger som fint kunne vært GH-sanger, som Tier 1 eller 2 osv sanger. I tillegg har de et par halvkompliserte, som f.eks riff raff.

DE og Symphony X hadde vært fantastisk, men jeg tviler. Spesielt på sistnevnte.

Lenke til kommentar

Har faktisk spilt FoF i flere måneder allerede, helt siden xboxen streiket første gangen. Det kan være vanskelig å finne sanger som ikke er kun Expert, men på den annen side er det svært lett å få alle sangene fra Guitar Hero (inkludert GH3) i FoF om man vil. Til og med lovlig. Det er bare å sette i platen og trykke "Import". Vel, mer eller mindre. Har gått med noen timer Free Bird der. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
En turnering må vel være mulig å få til.

Det som hadde vært litt kult er en tråd på forumet hvor folk poster sine beste poengsummer, og disse samles i førstepost, for å se hvem som er best på visse sanger, en slags "Forum Leaderboard".

Støtter den! Hadde lett vært med på noe sånn! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...