Gå til innhold

Tips og triks til Guitar Hero (Multi)


Anbefalte innlegg

Black Magic Woman er ein knalltøff låt, og veldig kjekk å spele, men det går litt seint. Ein del låter kunne eg klart meg utan, spesielt lei Mississippi Queen, ikkje at eg har for vane å spele den til stadighet, men keisam er den like fullt. Eg er enig med deg i at det godt kunne vore litt kjekkare utval låter, det skal diverre passe for mange aldersgrupper. Metallica, Maiden, Judas Priest, Radiohead, Muse, _Tool_, NIN, In Flames, The Eagles, Incubus, Dire Straits, Satyricon så hadde eg vore i ekstase. Kanskje like greit at det ikkje finnes sidan eg hadde brukt umenneskeleg mykje tid då. Håpar riktignok på eit GH Metal, eventuelt Rock & Metal ein gang. Ikkje poprock, men alternative, hard og den slags.

 

Take This Life gjekk ganske greit så fort eg fekk til introdelen, då klarte eg den. Har låten og albumet frå før av, så eg likte låten, absolutt ein fordel. Har bestillt GH-soundtrack for å få dei tre manglande låtene. Einaste eg mangler då er Aerosmith-låta som kun var ute ein begrensa periode.

 

Ent Wir Was Säen er knalltøff, hadde vore endå kulare på engelsk. Har og fått sansen for Dropkick Murphy-låtene, spesielt Johnny, I Hardly Knew Ya. Glad eg kjøpte Xbox Elite med 120GB harddisk. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GH er hovedsaklig siktet mot USA-markedet, og da kan de ikke ta med låter som er "for metal" eller "for ukjent" for folk der borte. Derav all cockrocken som Heart-Barracuda og lynyrd skynyrd osv.

 

Så er det jo snakk om lisensiering også, de kan ikke bare covre låter og bruke dem uten å betale artistene/plateselskapet, som må gå med på avtalen. Leste om et amerikansk band som skulle saksøke Harmonix for å bruke låten deres uten å ha avtale om det. Idioter. De får jo uendelig mye PR gjennom GH..tenk hvor mange som sjekker ut Dragonforce etter å ha bryna seg i månedsvis på TTFAF.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Mangler kun In Flames og Dragonforce på ekstrasanger nå. Kom inn i flytsonen i dag og tok de resterende på første forsøkt. Orket ikke prøve In Flames ettersom sangen suger.

 

De sangene heter Through the fire and flames og Take this life.

 

Skjønner ikke hvorfor folk ikke forstår det.

Lenke til kommentar
Tror nok at de fleste er klar over at sangene heter det, men så er det gjerne litt enklere å skrive navnet på gruppene ettersom navnet er litt kortere på det området :)

 

Som oftest hvertfall..

TTFAF = Through the fire and flames

TTL = Take this life.

 

er jo ikke vanskelig det. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Mangler kun In Flames og Dragonforce på ekstrasanger nå. Kom inn i flytsonen i dag og tok de resterende på første forsøkt. Orket ikke prøve In Flames ettersom sangen suger.

 

De sangene heter Through the fire and flames og Take this life.

 

Skjønner ikke hvorfor folk ikke forstår det.

 

Skjønner ikke hvorfor du ikke forstår at jeg foretrekker å bruke navnet på bandene. Ikke svar meg som om jeg er tilbakestående.

Lenke til kommentar

Jeg hadde GH3 på xboksen, men da den streiket kjøpte jeg det til Wii i stedet og er storfornøyd. Har ikke opplevd noe til mono-lyden, og grafikken er mer enn bra nok. Har ikke HD-tv, så jeg har ikke merket noe særlig forskjell fra xboks-versjonen i det hele tatt. Uansett er det musikken og gitaren som er hovedgrunnen til hvorfor jeg kjøpte det, så for min del hadde vi kun trengt notene. ;)

 

Har virkelig fått sansen for Cliffs Of Dover på Hard nå. Meget bra sang, og jeg elsker riffene. Den er akkurat vanskelig nok til at jeg klarer den uten problemer med fire stjerner, men fem stjerner er svært vanskelig for meg. Men, men, er jo bare å øve.

 

Angående navn på sang eller band er jeg helt likegyldig hva dere bruker så lenge dere sier hvilket spill dere snakker om. Det er jo litt tregt å nevne GnR om dere ikke nevner hvilket spill dere snakker om da de har sanger i minst to GH-spill. Dragonforce, Through The Fire and Flame eller TTFAF? Samme f'en for min del. Dere kan krangle så mye dere vil, men jeg vil heller spille sangen enn å krangle om hva den heter. :p

Lenke til kommentar

Ikke sant :) Mange som sier "buhuuu jeg gidder ikke spille fordi det er ikke bare black metal låter i spillet", da er det på tide å vokse opp litt og kanskje utvide horisontene litt lengre enn gutterommet, og lære seg å nyte klassikere som Lynyrd Skynyrd (Freebird), gamle GNR og Iron Maiden-låter, Motley Crue, Poison, Alice Cooper..sure, det er endel ukjent amerikansk musikk der, men det er da pokker meg mye kjent og bra også. Jeg tror nok de ville blitt positivt overrasket over hvor mye annen fet rockemusikk som fins der ute. For øvrig passer ikke svartmetall særlig til dette formatet, da det stort sett er riffbasert, altså flere enn en streng samtidig nesten hele tiden, gjerne 3-greps riffs. Det er nesten håpløst å spille sånn på GH-gitaren en hel låt.

 

Dessuten spiller man ikke for å lære å spille gitar, men for å spille et spill og føle at man "er med" på låtene istedet for å bare høre på dem, akkurat som Audiosurf lar deg "spille" låtene.

 

Og da dro jeg på jobb :p

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hehe, morsom du. Svartmetall passer ikke i et gitarspill fordi det er for gitarbasert? Takk, lo godt av den der. :p Jeg vil anbefale at du får deg litt søvn og leser hva du egentlig sa når du våker engang. Bare for moro skyld søkte jeg i wikipedia og kom frem til dette:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Guitar_riff

 

Kort sagt minner riff om versene, men spilles på et instrument i stedet for å synges. Gitarriff er nok mest relevant her, men det kan spilles på hva som helst, selv bass og trommer. :)

 

Når det gjelder svartmetall (eller black metal på godt norsk) :p passer det helt fint inn i GH. Om du tror det bare er "3-greps riff nesten hele tiden" bør du nok høre mer på black metal. Dimmu Borgir er helt klart et bra sted å starte da de er svært melodiøs (har fine melodier) og er et av de mest suksessfulle norske black metal bandene gjennom tidene.

 

For øvrig er Rock Band lokalisert for Europa og har en god del sanger man ikke får i US versjonen, så hvorfor kan vi få det samme med GH? Vi kunne ha fått black metal og mange europeiske band i stedet for alle disse amerikanske garasjebandene ingen har hørt om. I både GH2 og 3 har jeg stort sett ignorert alle de bonussangene da det er svært få jeg noen som helst interesse av å høre, og langt mindre bruke tid på å spille. I GH3 har jeg kun kjøpt Die Totenhosen og Lacuna Coil. Resten er ganske uinteressante. Lacuna kjøpte jeg fordi jeg liker dem, og Die Totenhosen (De døde buksene) høres så kult ut. Heldigvis ble jeg ikke skuffet da Heir Kommt Alex er en meget bra sang. Synd jeg ikke har den fjerneste anelse om hva de synger eller hvem Alex er, men det er ikke nøye. :)

 

Edit:

Fant for øvrig også denne listen over de 100 beste gitarriffene gjennom tidene: http://www.digitaldreamdoor.com/pages/best_guitarriff.html Nå aner jeg ikke hvem som har laget den eller noe sånt, men se litt på den.

Førsteplass? Deep Purple med Smoke on the water. Den var med i GH1. Tredjeplass? Cream, Sunshine on your love. GH3. Sjetteplass? Black Sabbath, Iron Man, GH1. Tiendeplass? GnR, Sweet Child O' Mine, GH2. Og så videre, og så videre. Neida, vi vil helst ikke ha riff i Guitar Hero. :p

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Jeg klarer å like mange sanger i Guitar Hero-serien, enkelt og greit fordi jeg bare liker god musikk. Jeg begrenser ikke med sjangerbegrep og gjemmer meg bak de, det eneste jeg ikke klarer er musikk som ikke spilles på noe instrument, dvs. techno/trance. Foruten det hører jeg på death metal, blues, jazz, rock, pop, bittelitt rap, fusion og de fleste andre sjangere . Selv om jeg sjelden hører på R&B.

 

Så om de tar med mer metal i guitar hero-oppfølgerne og rock band, blir jeg glad til jeg, fordi denne sjangeren ofte inneholder masse gitarsoloer. Noe som er gøy både mtp. at jeg har spilt gitar i flere år selv, og det er gøy i selve spillet. Men om det blir mye fra andre sjangre så gjør ikke det heller noe. Eneste jeg mener er at når det gjelder GH, bør alle sangene ha fremtredende og utfordrende gitarspill. Om det er soloer eller bare kompliserte riff; det er jo en grunn til at det heter GUITAR hero.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Kjære kråka, jeg har hørt på metal siden før du var født :p Og jeg tror ikke det meste av necro svartmetall hadde passet til GH-gitaren. Jeg tenker på alle harmoni-riffene. I vanlige GH-låter er det en mix av enkelttoner og "akkord-riff". Mens i gammel svartmetall er det nesten kun slike akkord-riff.

 

Det er jo uansett ikke noe å bitche om, for det kommer aldri med i offisielle versjoner uansett.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Kan jo finne ein mellomting då, black metal er ikkje interessant for veldig mange, metal derimot og litt heavy rock er kjempegreier. Der har du utfordrande vers, refreng og kule riff, sånn som det skal være. Dei kjekkaste låtene er dei som er utfordrande både på vers, refreng og solo. Ta for eksempel No Doubt-pakken, eg synest låtene er OK, Don't Speak var ein eg høyrte veldig mykje på 90-talet og eg synest det er kjekt å spele. Likevel er det alt for lett, til og med soloen er å lettare enn CoP på hard.

 

Mykje av musikken på GH3 hadde eg aldri plukka opp utanfor spelet. Du blir derimot så engasjert gjennom det at det meste blir kjekt (bortsett frå Mississippi Queen :p) og alt går heilt greit. Svært frå av låtene har eg høyrt før, men det gjorde ikkje stort, gleda vart deretter større når eg kom over noko eg hadde høyrt får før. Hugsar første gang eg såg at KoC var med. :love:

 

Håpar utgivaren er villig til å gje ut meir DLC, eg har i dag circa 100 låter, det er mange timars morro som kan gjentas om att og om att.

 

Edit: Eg er litt enig med Bytex ang. black metal, låtene er lange og seige, vokalen er ikkje akkurat noko du heng med på og riffene er repetive til det kjedsommelige, trur ikkje det hadde vore noko på GH. Eg kjenner ikkje sjangeren så godt, men dei innslagene av litt meir heavy på GH3 er bra, Slipknot, Slayer, Disturbed.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvorfor spekulere i om Dimmu passer til Guitar Hero når det finnes flere customsanger av dem:

 

Endret av Slettet+9817234daf
Fiksa lenke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...