Gå til innhold

Tips og triks til Guitar Hero (Multi)


Anbefalte innlegg

Jepp! :D

 

Stressa ikkje så veldig, mest med Cliffs of Dover, men så fort eg fekk tak i SP i introen gjekk det fint. One klarte eg fortløpande etter CoD, mens RB tok ein del forsøk på å klare.

 

Har eit par uteståande på bonus og downloaded og, FCPREMIX, Slither, TTFAF TDWTG og eit par andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

YES! Klarte Before I Forget på Hard i går. Det var på tide! :p Ganske irriterende siden jeg har klart Number Of The Beast allerede og neeeeesten klart One. (begge to i Quickplay).

 

Det mest irriterende jeg har opplevd var å få 100% på en sang (Kiss, tror jeg, er en stund siden) og likevel prestere å feile? Det blinket på rødt, jeg "dobbelspilte" aller siste note og feilet. Var litt forbannet da, for å si det mildt. :p

Lenke til kommentar

Gratulerer, sleit veldig med den eg og, var langt nede då.

 

Då var Lou i boks, samt Mauvais Garcon - Naast, Dope - Nothing For Me Here og Velvet Revolver - Slither.

Gjenståande: Slash Guitar Battle, The Devil Went To Georgia og Through The Fire And Flames.

 

Slash skal eg klare, dei to siste er jo spelets vanskelegaste og kjem neppe til å gje seg utan kamp. Huff.

 

Die Fantastische Vier - Ernten Was Wir Säen er forresten ein knalltøff song, hadde vore endå kulare på engelsk. Var forresten den mine brødre klarte 700 000 poeng i coop på. Sto mellom den og Linkin Park - No More Sorrow for å klare mest poeng.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Startet på Expert og pløyde gjennom første gruppe uten problem og tok like greit Alice Cooper når jeg først var i gang. Gjenstår kun Lou, One og Raining Blood på Hard, så de får vente litt. Har ikke prøvd noen særlig av bonussangene bortsett fra Hier Komt Alex og Closer (kjedelig sang å spille, men er stor fan av Lacuna). ;)

Lenke til kommentar
Ja, gleder meg ikke akkurat til Guitar Hero: Aerosmith... :p

Av alle band så valgte de Aerosmith :hmm:

 

Tenkte jeg skulle ta fram gitaren igjen for å se om jeg ikke klarer å ta TTFAF på hard, men ser for meg mange timer i sofaen på practice før jeg har noen stjerner bak den sangen. 77% notes hit, 2103/2723 noter og med en note streak på hele 31! Hovedproblemet ligger nok i at jeg ikke er så vant med å slå opp og ned hele tiden, har stort sett bare slått nedover.

Lenke til kommentar

På hard kan du for det meste klare deg utan å slå opp og ned, Expert derimot, då har du ikkje noko val. Det er sjølvsagt hovudsakleg på dei kjappe partiene, men eg brukar det og ved jamn takt utan for store grepskift. Som på The Number Of The Beast. Brukar opp og ned heile tida med unntak av soloen.

Lenke til kommentar

Jeg vet jeg sa tidilgere at det ikke er nødvendig å kunne strumme opp og ned, men jeg innser nå at det bare er delvis rett. Jeg har kommet ned til siste gruppen på hard (bare Raining Blood, One og Lou gjenstår) og banker Tom Morello på Expert straks jeg gidder. (ikke at jeg noe imot fyren, men aner ikke hva Rage gjør i GH i første omgang, og Tom Morello som boss?)

 

Helt til nå har jeg klart meg uten å strumme opp og ned, men enkelte steder i enkelte sanger er det veldig mange noter på rad. (One på Hard, for eksempel). Jeg slet mye med slike partier, men etter en stund "gav jeg opp", holdt grepet og bare fyrte løs med å strumme opp og ned så raskt jeg klarte. Det overraskende var de partiene ikke bare ble enklere, men de aller fleste holder seg på grønn uten å bevege nålen noe særlig. Interessant. :) Klart det er vanskelig å skifte grep da, men så lenge du klarer resten av sangen er det ikke så vanskelig lengre.

 

Men bortsett fra slike enkeltpartier står jeg for det jeg har sagt. Det er ikke nødvendig å strumme opp og ned i resten av sangen. :)

 

Men til at annet problem jeg sliter mye med. Pull-off's. Hammer-on's er ikke noe problem, men når det går motsatt vei føles det helt feil. Jeg klarer korte partier med PO, men når det blir mange HO's og PO's (øh, hørtes det like teit ut som jeg tror?) :p får jeg store problemer. TTFAF er et bra eksempel på dette, samt soloen i One på Hard.

Lenke til kommentar

Du strumme opp og ned når du kjem på Expert, du har rett og slett ikkje noko val. Prøv gjerne Knights Of Cydonia eller Devil Went To Georgia utan, lykke til. :)

 

Når det gjeld pull-off så var det lettare med HO i byrjinga, men no har det snudd seg. PO er lettast og HO vanskelegast. Du har jo fordelen av å kunne halde inn dei lågare notane på PO, men etter kvart som motorikken kom merka eg klart fordelen med å bevege fingrane frå vetlefingeren og oppover, altså frå oransje mot grønn. Hendene har mykje lettare for det enn andre vegen, difor er det no lettare for meg med PO enn HO.

 

Det er lite HO/PO på Hard, du blir vant med det på Expert, om du vil eller ei. Spesielt på Cult of Personality, Boss Battles, We Three Kings, Knights of Cydonia og Cliffs Of Dover.

 

Klarte Slash-låten i dag, utan Star Power faktisk, då gjenstår kun TTFAF og TDWTG, utvilsomt dei vanskelegaste på spelet. Har ikkje kome forbi introen til TTFAF, ikkje at eg har prøvd så veldig heller, men ser at dei to siste kan bli svært lei.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Ingen som spiller det på wii her da? Har det selv på wii, men har hatt en lang pause på over 2 måneder nå. Kom til slutten på hard fra 24des -> slutten av jan. Da var det mye som skjedde og endel andre spill fristet mer. Nå som jeg leste denne tråden fikk jeg skikkelig lyst til å spille det igjen.

 

Så litt om låtene i GH3. Syns det er en del kule låter der, noen helt greie og et par helt rævva. Santana feks, like før jeg spyr hver gang jeg må spille den.

Raining blood, maiden, through fire and flames, black sabbath er litt mer min stil. Kunne ønske de lagde mer lik sjanger per release, liker ikke å ha så mye variert drittmusikk.

 

Er uansett mye tøffere å spille gh3 til sanger som er litt harde enn sånne slappe drittlåter mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Mangler kun In Flames og Dragonforce på ekstrasanger nå. Kom inn i flytsonen i dag og tok de resterende på første forsøkt. Orket ikke prøve In Flames ettersom sangen suger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...