Gå til innhold

Tips og triks til Guitar Hero (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Tar den på hard uten bruk av starpower, men siden jeg er en motstander av practice, så kommer jeg kanskje aldri til å ta den på Expert. Kanskje.

Lenke til kommentar

Hard klarer eg den på, men Expert har eg så langt ikkje prøvd meg på. Må først klare Expert career. Spelt mykje nedlasta i det siste, mykje bra der og.

 

Har klart alle unntatt TTFATF og Devil Went to Georgia på Coop Expert, Slash var lei, men kom i mål etter 4-5 forsøk.

 

Har modifisert gitarane litt så strummeknappen ikkje lagar så mykje støy, eit vellukka prosjekt. Har og gjort små endringar for å unngå dårleg signal på knappane, har ikkje merka noko sidan eg gjorde det.

Lenke til kommentar

Pløyer gjennom TTFAF på Medium uten problem, skjønt med tre stjerner stort sett hver gang. Har klart fire stjerner med litt flaks og mye star power en og annen gang, men er nok et stykke igjen til fem stjerner. Problemet mitt er ikke notene i seg selv, men lengden. Begynnelsen er ikke noe problem, og jeg klarer stort sett 90% eller mer til og med første vers. Andre vers går litt dårligere, men ennå er det ikke noe særlig problem. Men så var det de forbanna soloene... På et punkt begynner jeg å bli ganske sliten i fingrene, og når jeg først kommer ut av det går det til helvete. Jeg henger med så bra som mulig og har ikke feilet den på veldig lenge, men fem stjerner er langt unna. Har fem av fem stjerner på alle andre sanger inkludert en del bonussanger på Medium, og har klart Stricken på Hard i tillegg til en og annen på Expert. Gleder meg til GH4. Synd vi får den Aerosmith driten først. GH med kun ett band blir fort kjedelig. Det har lite med Aerosmith å gjøre, men blir for kjedelig for meg. :(

Lenke til kommentar

er det mange av dere som har dundet GH3 på Expert? jeg begynte å spille guitar hero i desember (fikk det ikke GH3 før til jul) og rundet det her om dagen på expert! må si jeg selv er kjempestolt over meg selv ettersom jeg ikke har spilt i mere enn ca 3 måneder:D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det er bra det, men hvis du er god i utgangspunktet så er det ikke noe problem å runde det på 3 måneder (hvis du er litt nerd). Jeg er ikke god i motgang, så hvis jeg ikke klarer en sang på første eller andre forsøk, så gidder jeg ikke mer. Så jeg mangler to sanger for å runde. Jeg er ikke ekstremt god, men jeg brukte ikke veldig mange dager på å komme ned til siste brettet. Å ta Lou på expert er i mine øyne et bevis på at man er nerd.

 

Angående modifisert strumbar så har jeg spilt min så hardt at den er lydløs.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Å ta Lou på Expert er lettare enn dei 9 siste låtene på Expert, du må sjølvsagt være litt heldig, men er ikkje noko problem.

 

Eg har framleis 3+Lou igjen, har nesten klart Cliffs of Dover og One, Raining Blood har eg ikkje prøvd så mykje, kjem eg forbi Mosh 1 skal det gå bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Cliffs of Dover er lettere enn du tror. Det er faktisk ikke bare Mosh 1 som er stress på Raining Blood, prøv å spill gjennom sangen på face off eller i practice.

Lenke til kommentar

Klar over det, men før eg kjem forbi Mosh 1 må eg fokusere på det. Har spelt gjennom den eit par ganger og klart Mosh 1, til og med fått 4x fleire ganger gjennom den, men mot slutten mistar eg rytmen og då er det vondt å kome i gang igjen.

 

Cliffs of Dover har eg nesten klart, trur eg hadde klart den i går om eg spelte solo, spelte Coop og eg var lead gitar. Slit framleis med introen, men det er spesielt delen etter introen eg ryk på, ikkje heilt funnet rytmen der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvis du klarer å snike til deg starpower på introen, så er du i mål. Før var jeg avhengig av den starpoweren, men nå går det greit uten. Cliffs of Dover er en av de sangene jeg ikke har peiling på hvor fingrene mine er, jeg bare treffer. Motorikken er liksom innstilt på notene.

Lenke til kommentar

Jaja, merkar det når eg spelar Devil went to Georgia, alt går automatisk, får ikkje tid til å tenke seg om.

 

Har klart CoD-introen utan SP eit par ganger, må være litt i "sonen" for å klare ho/po-rekker. Merker det, etter eit par timars speling blir du maskin.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle teste hyperspeed på GH2 her om dagen for å se om jeg klarte å femstjerne den siste håndfull sanger, men jeg fikk ikke til å slå inn cheaten, så skjebnen ville det annerledes.

 

Vell. hva spiller du på?

PS2 koden er: YOBOYOBO

360 koden er: BOYOBOYY

 

og det er ingen "cheats meny" i GH2

 

Er det noen her som faktisk greier TTFATF?

Greide den nesten for noen dager siden men føkka seg på slutten av soloene.

I do :)

http://www.youtube.com/watch?v=5KREOdO5IAA jævla dårlig kvalitet, men fortsatt.

 

er det bare på grunn av den elendige bildekvaliteten at det ser ut som om alle notene er dobbelt så mange?

 

Ja. Det er tatt opp med webcam pga jeg ikke kan ta det opp med tv-tuner kortet som jeg vanligvis bruker.

Maskinen min hakker før mye til å komme meg gjennom sangen

Endret av _Master_
Lenke til kommentar

Det irriterar meg at du ser mindre av halsen på multiplayer, er jo ingen grunn i det heile tatt, det er god plass til å gjere det synlege området større. På Expert kan du spele greit, men med Hyperspeed blir det umogeleg med mindre du kan låtene ut og inn utan å sjå kva som skjer. På single player går halsen langt opp på skjermen, på multipalyer går den halvvegs. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Når dere tenker etter er det i teorien ikke så vanskelig å ta Lou. Det er bare å følge med på teksten i stedet for notene. Sangen handler jo om en fyr som konkurrerer mot djevelen i en felekonkurranse og vinner. Nettopp derfor er det lurt å spare alle power-upsene så lenge som mulig og ta han når sangen nærmer seg slutten. Dessuten får vi jo "And now finish him off!", og teksten der begynner med "The devil bowed his head, and he knew that he was beat". ;)

Lenke til kommentar
Når dere tenker etter er det i teorien ikke så vanskelig å ta Lou. Det er bare å følge med på teksten i stedet for notene. Sangen handler jo om en fyr som konkurrerer mot djevelen i en felekonkurranse og vinner. Nettopp derfor er det lurt å spare alle power-upsene så lenge som mulig og ta han når sangen nærmer seg slutten. Dessuten får vi jo "And now finish him off!", og teksten der begynner med "The devil bowed his head, and he knew that he was beat". ;)

Kva vanskeleghetsgrad? På Expert skal du være ganske god for å halde ut heile låten. Kvifor lytte på teksten? Du høyrer jo når det er slutt, den "Finish him off" kjem jo kun når du har slått han ved at hans rockmeter går ned.

 

På easy og medium må du samle angrep og bruke på soloene, på hard er det same prosedyre, men du må halde deg i live litt uti låten og samle opp minst 2 angrep, med riktig timing og gode angrep kan du ta han med to, men kjem du forbi eit punkt vil du få mange angrep utan at det er veldig vanskeleg å spele. På expert kan du ta han veldig kjapt med riktig angrep og timing. Få rdu whammy, ventar nokre sekundar og sender den akkurat når han har ei rekke kjappe, grønne notar så har du slått han.

Lenke til kommentar

Poenget er nå uansett ikke å "holde ut hele låten", for da taper du. Man man samle powers og slå Lou så tidlig som mulig, ellers får han for stort forsprang og det blir nesten umulig. Hvertfall på Medium. Husker jeg holdt på å bli gal av Tom Morello på medium, spesiellt fordi når jeg følte jeg hadde et forsprang, kom sluttdelen der han spiller alene i nesten 1 minutt og jeg ikke fikk gjort en dritt. Tapte minst 10 ganger på rad. Så jeg restarta på Hard. Kom til Tom, og slo han innen 20 sekunder etter start.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...