Gå til innhold

Tips og triks til Guitar Hero (Multi)


Anbefalte innlegg

Guitar Hero med kun ett band? Høres kjedelig ut. Noe av det som gjør GH så bra er jo at det er så mye variert musikk. Jeg er stor fan av pre-Load Metallica, men jeg ville neppe kjøpt GH: Metallica eller noe annet GH: band. Vil jeg se Metallica på scenen har jeg noen DVD-er. Vil jeg høre musikken setter jeg på en plate. Gidder jo ikke betale blodpris for å være nødt til å faktisk gjøre noe når jeg hører på musikken deres. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Guitar Hero med kun ett band? Høres kjedelig ut. Noe av det som gjør GH så bra er jo at det er så mye variert musikk. Jeg er stor fan av pre-Load Metallica, men jeg ville neppe kjøpt GH: Metallica eller noe annet GH: band. Vil jeg se Metallica på scenen har jeg noen DVD-er. Vil jeg høre musikken setter jeg på en plate. Gidder jo ikke betale blodpris for å være nødt til å faktisk gjøre noe når jeg hører på musikken deres. ;)

 

Det skulle vært en option i alle GH-spill; at en kunne høre på musikken, uten å spille den. Det hadde sikkert tatt opp minimalt med plass, og hadde vært stilig mener jeg.

Lenke til kommentar

Den sjuande konserten er eit stort hopp i vanskeleghetsgrad, ikkje tvil i det. For min del var det spesielt Before i Forget eg sleit med, Knights of Cydonia gjekk greit så fort ein får taket på Galloping Triplets. Stricken er ganske grei, litt trening kreves sjølvsagt. Cult Of Personality er heller ikkje noko heksekunst. 3's & 7's er lei, det kan eg skrive under på. Trening er det som må til, klarer du refrenget så klarer du låten, resten er overkommeleg. Å prøve i timevis kan derimot gjere vondt verre, eg klarte den på første forsøk ein dag, etter å ha prøvd i 1-2 timar dagen før.

 

Eit GH Metallica hadde eg klart, eit av bandene som fint kan fylle eit heilt spel. Eg er derimot mest glad i variasjon, noko GH3 har mykje av.

Lenke til kommentar

Klarte Stricken på Hard, men ikke de andre. BIF gav jeg opp (for nå), og har bare delvis prøvd de to andre. CoP er dessuten Encore sangen, så det blir litt vanskelig å øve på den før man står på scenen med et forventningsfullt publikum som synes du var så bra at de vil ha mer. Vil jo helst ikke skuffe dem. ;) For øvrig klarte jeg Freebird på første forsøk i GH2 (på Medium, men det var det aller første GH-spillet jeg prøvde). Nå går Freebird uten problemer på Medium og får fem stjerner hver eneste gang selv om jeg ikke bryr meg noe særlig om Star Power.

 

For øvrig la jeg merke til at man kan aktivere Star Power med en knapp i Wii-versjonen (og sikkert de andre). Dette kan bli irriterende da det hender jeg kommer borti knappen med håndleddet med et uhell. Er det noen måte å skru av denne knappen på?

Lenke til kommentar

Trur ikkje du kan skru den av, er forresten lik på alle konsollane. Eg bruker kun knappen for å aktivere star power, mykje meir presist og så har eg betre kontroll i Battle ved bruk av fleire angrep etter kvarandre.

 

Jaja, klart du må ta dei andre låtene først.

Lenke til kommentar

Jeg spilte Freebird ganske mye i Frets On Fire (ta det med ro, rippa det fra min egen GH2 skive), og flere ganger ble hastigheten stående på svært rask om jeg restarta sangen i den raske delen. Interessant nok kom notene likevel der de skal i den rolige delen, og resultatet ble en Freebird versjon som overgår den normale på alle måter. Den rolige biten er fremdeles rolig, men notene kommer mye raskere og gir deg virkelig følelsen av at du faktisk spiller gitar i stedet for å trykke på noen knapper.

Lenke til kommentar

Eg synest det er juks å bruke hyperspeed for å fullføre spelet. Eg har sjølv ikkje prøvd det noko særleg, men det er ein "Cheat" og etter det eg har lese her inne kan det gjere spelet lettare. "Har rundet spelet og klart 5* på 30 på Expert med Hyperspeed på 3" f.eks.

 

Har forresten funnet ein hot-fix til den eine gitaren min som ser ut til å fungere bra. Det er litt slark i halsen, noko som resulterer i ein tidvis fråværande grønn knapp. La to striper med tape inni den nedsenka delen på halsen der den blir låst i kassen. No heng den bortimot perfekt.

Lenke til kommentar
Eg synest det er juks å bruke hyperspeed for å fullføre spelet. Eg har sjølv ikkje prøvd det noko særleg, men det er ein "Cheat" og etter det eg har lese her inne kan det gjere spelet lettare. "Har rundet spelet og klart 5* på 30 på Expert med Hyperspeed på 3" f.eks.

 

Har forresten funnet ein hot-fix til den eine gitaren min som ser ut til å fungere bra. Det er litt slark i halsen, noko som resulterer i ein tidvis fråværande grønn knapp. La to striper med tape inni den nedsenka delen på halsen der den blir låst i kassen. No heng den bortimot perfekt.

Det er heller en modifikasjon enn en cheat, du stiller jo bare på farten etter dine preferanser. Om du spiller bedre med 3x i hyperspeed må man vel få lov til å sette på det. En som spiller best uten hyperspeed får jo lov til å spille med det han syns er best.

Lenke til kommentar
Har forresten funnet ein hot-fix til den eine gitaren min som ser ut til å fungere bra. Det er litt slark i halsen, noko som resulterer i ein tidvis fråværande grønn knapp. La to striper med tape inni den nedsenka delen på halsen der den blir låst i kassen. No heng den bortimot perfekt.

Har et liknende problem selv. Tror jeg må prøve dette. Takker for tipset :)

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke Hyperspeed kan kalles juks da jeg mener det gjør sangen enda vanskeligere. Notene kommer mye raskere mot deg, så du har mye mindre tid til å reagere. Men for øvrig, jeg er enig i at å modifisere spillet (med juks, mod, editor osv) for å fullføre det er juksing. Spørsmålet er om det gjør noe. Jeg spiller kun for å ha det moro, så jeg kan si rett ut at jeg startet GH3 på Medium og gikk gjennom uten å feile på en eneste sang kun for å åpne alle sangene. Er dette juks? Tja, man kan vel si det. Dessuten har jeg startet flere karrierer for å få mer penger, så jeg kan kjøpe flere gitarer, flere finishers, alle folkene, alle kostymene og så videre. Juks, helt klart. Men gjør det noe? Nei, jeg vil ikke si det. GH3 er ikke et spill man fullfører en gang og legger ifra seg, men et spill man kan spille nå og da resten av livet om man føler for det. Jeg elsker de fleste sangene og har mange av dem plate allerede, en del i mange år til og med. Jeg spiller GH3 for å høre musikk jeg liker, spille gitar og prøve å slå min egen highscore. Greit nok jeg jukser litt nå og da, men jeg jukser for å hygge meg enda mer med mitt eget spill og ødelegger ikke for noen andre. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9817234daf

Tenkte jeg skulle teste hyperspeed på GH2 her om dagen for å se om jeg klarte å femstjerne den siste håndfull sanger, men jeg fikk ikke til å slå inn cheaten, så skjebnen ville det annerledes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...