Gå til innhold

Tips og triks til Guitar Hero (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående gitarene: Jeg hadde GH2 og 3 til xboks, men brukte stort sett kun gitaren til GH2 da den er mer eller mindre perfekt. Nakken til GH3 gitaren satt altfor løst, så det var svært ofte den røde knappen streiket. Xboksen streiket for tredje gang på fire måneder for en god stund siden, så jeg kjøpte like greit GH3 til Wii for noen dager siden. Har spilt stort sett sammenhengende siden og har klart fem av fem stjerner på samtlige sanger på Easy og Medium (inkludert TTFATF) uten noen som helst gitarproblemer. Tvert imot, jeg har endelig pensjonert GH2 gitaren, da Wii gitaren er langt bedre.

 

Sliter i nest siste gruppe på Hard, men det er nok bare trening som skal til. Slet lenge med Raining Blood på Medium og fikk kun tre stjerner (hadde fire stjerner på Knights of Cydonia, men fem av fem på samtlige andre på første forsøk), men etter litt trening gikk den helt fint. Klarte fem av fem stjerner to ganger på rad, faktisk. ;)

 

For øvrig klarte jeg på et eller annet vis å slå Slash på Hard på første forsøk, selv om jeg ikke sparte power-up'ene og brukte dem en om gangen. Var litt stolt da. :D

 

Forresten noen som var hvilken gitar man får på Wii når man klarer fem av fem stjerner på Hard og Expert? Blir nok noen måneder til jeg klarer det, og Rock Band er jo bekreftet til Wii...

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Irriterer meg mektig over at jeg ikke klarer Barracuda på Hard. Det er de "grønne"-delene jeg ryker på... Noen tips?

Har opplevd flere ganger at jeg treffer alle de grønne notene selv om jeg slår samme takten hele tiden. Får ikke til å slå tre noter om gangen så jeg slår den samme rytmen på de partiene og jammen så treffer man de fleste, rart det der.

Lenke til kommentar
Jeg har kommet hele veien ned til den nest siste gruppen på Hard og har fem av fem stjerner på samtlige sanger på Medium selv om jeg kun strummer nedover, og kun med tommelen. Det viktigste er ikke å gjøre det "riktig", men å finne en måte som passer for deg. ;)

Om du skal ta steget opp på Expert og få til de vanskelige delene i de siste sangene. One, Raining Blood og Devil Went Down to Georgia (siste Boss) er omtrent umulig uten alternate piciking. Begynn å øve på det, det blir MYE lettere.

 

Det er nå min anbefaling, uansett.

Lenke til kommentar

Som jeg ser det har du to valg. Du kan enten gi opp, trene mye på den delen du sliter med eller jukse. Selv liker jeg å spille på Hyperspeed 5 på Welcome To The Jungle på Hard. Men kalles det å jukse når man gjør det enda vanskeligere? :p

 

For øvrig har jeg to problemer jeg sliter mye med, så jeg håper noen har noen tips.

 

For det første er Through the fire and flame litt i lengste laget, så det største problemet mitt er at fingrene blir numme litt over halvveis i sangen. Jeg har likevel klart fem av fem stjerner på Medium noen ganger, men på Hard har jeg ikke sjanse. Nå skal det sies at jeg bruker å halvveis ligge i sofaen når jeg spiller, men det burde ikke ha noe å si. Bordet TV'en står på er litt for lavt om jeg skal stå oppreist, og dessuten må jeg flytte om en del på TV og Wii om jeg skal ha sjanse å se noe som helst når jeg står. Men om dere mener det blir enklere i lengden skal jeg gjøre et forsøk.

 

For det andre sliter jeg en del med hastigheten. Problemet er ikke at det går fort, men tvert imot at det går for sakte. Jeg opplever stadig at jeg spiller noter litt før jeg skal, så hva gjør man med det? Det er litt vanskelig å roe seg ned når man pløyer gjennom One og TTFAF. ;) Har vurdert Hyperspeed, så vi får se. Jeg liker bare ikke å klare noe på grunn av en juks, men igjen, er det juks å gjøre det vanskeligere for seg selv? ;)

Lenke til kommentar
For det første er Through the fire and flame litt i lengste laget, så det største problemet mitt er at fingrene blir numme litt over halvveis i sangen. Jeg har likevel klart fem av fem stjerner på Medium noen ganger, men på Hard har jeg ikke sjanse. Nå skal det sies at jeg bruker å halvveis ligge i sofaen når jeg spiller, men det burde ikke ha noe å si. Bordet TV'en står på er litt for lavt om jeg skal stå oppreist, og dessuten må jeg flytte om en del på TV og Wii om jeg skal ha sjanse å se noe som helst når jeg står. Men om dere mener det blir enklere i lengden skal jeg gjøre et forsøk.

 

For det andre sliter jeg en del med hastigheten. Problemet er ikke at det går fort, men tvert imot at det går for sakte. Jeg opplever stadig at jeg spiller noter litt før jeg skal, så hva gjør man med det? Det er litt vanskelig å roe seg ned når man pløyer gjennom One og TTFAF. ;) Har vurdert Hyperspeed, så vi får se. Jeg liker bare ikke å klare noe på grunn av en juks, men igjen, er det juks å gjøre det vanskeligere for seg selv? ;)

 

Som jeg ser det har du to valg. Du kan enten gi opp, trene mye på den delen du sliter med eller jukse.

 

Du svarer vel egentlig på ditt eget spørsmål, men utholdenhet og finger/leddstyrke kommer kun av øvelse, øvelse og litt mer øvelse ;)

Lenke til kommentar

Det kommer selvsagt mye ann på øvelse, øvelse og mer øvelse, men det er vel noen taktikker som fungerer bedre enn andre? Jeg prøvde å stå oppreist og merket med en gang at fingrene ikke blir numme så lett. Problemet er at gitaren da er for langt ned, så det blir vanskeligere å spille. Har prøvd å justere snoren en del, men det hjalp nok ikke stort. Men, men, vi får se. Øve nå. ;)

Lenke til kommentar
Irriterer meg mektig over at jeg ikke klarer Barracuda på Hard. Det er de "grønne"-delene jeg ryker på... Noen tips?

Veit ikkje om du strummer opp og ned i dag, men lær deg det, du vil få bruk for det før eller seinare uansett. Eg og sleit med Barracauda i byrjinga, eg hadde med å alltid slå fire slag for å kome tilbake til utgangspunktet. Prøv med Slower i practise og få teknikken med å slå opp-ned-opp----ned-opp-ned----opp-ned-opp. Så fort du får den i fingrene er ikkje dette eit problem lengre.

 

Irriterer meg mektig over at jeg ikke klarer Barracuda på Hard. Det er de "grønne"-delene jeg ryker på... Noen tips?

Har opplevd flere ganger at jeg treffer alle de grønne notene selv om jeg slår samme takten hele tiden. Får ikke til å slå tre noter om gangen så jeg slår den samme rytmen på de partiene og jammen så treffer man de fleste, rart det der.

Jepp, la merke til dette og. Er nok ein bug i spelet, funker på Barracuda og Raining Blood, dei eg kjem på i farta i allefall.

 

Arghh, jeg har èn sang igjen på expert, den /&%¤#%¤& Raining Blood !! Stort sett er det vel Mosh1 delen jeg sliter med, resten skal jeg klare. Noen tips til dette før jeg gir opp? Sleit mye på hard også med dette...

Trening er det beste eg kan anbefale deg, men deg eg fant ut på hard var at eg ofte haldt inne dei høgare notane i staden for å sleppe dei. Det som er problemet med sånne notar når det går nedover, du kan ikkje halde inne den du slår før den neste. Når du trener, tenkt på å sleppe dei ovanfor heile tida. Eg har ikkje klart den på expert sjølv, klarer meg stort sett halvvegs inn i Mosh 1, så mister eg takten og rockmeteret går i dass. Har ikkje klart å få tak i star power heller, det vil jo naturlegvis hjelpe ein del.

 

Ellers klarte eg Before I Forget her om dagen, sleit med den både på hard og expert, men når eg klarte delen med grønn/gul-raud/blå osv... gjekk det greit. Så var det Cult of Personality, hadde sett bror min slite med den og var ikkje spesielt mota på det. Hadde aldri prøvd den før, så eg stupte uti det. Første partiet gjekk greit, fekk litt star power, som eg brukte på grunn av ein overfølsom gitar. Klarte meg ganske bra på den første, korte soloen og fekk tak i to star power-linjer før hovedsoloen. Klarte riktignok igjen å bruke star power før soloen og hadde litt star power igjen eit lite stykke ut i den. Det utrulege var at eg då fekk 4, 6 og 8 gange! Då forsvant star power og eg fortsatte soloen. Klarte til slutt heile soloen, utan hjelp av star power med god margin, trur eg låg i underkant av grønn. Det var ganske fantastisk følelse å klare den på første forsøk utan SP!: :w00t:

 

På siste konsert har eg klart NOTB, nesten Cliffs of Dover, ikkje prøvd meg på One og slit som alltid med Mosh 1 på Raining Blood.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Barracuda er simpel når du strummer både opp og ned og får rytmen i kroppen. Hold rundt strumbaren med tommel og pekefinger og dra den opp og ned. Det er ikke så vanskelig.

Pluss at det er en sånn fordømt sang som sniker seg inn i hjernen din og blir der i flere dager.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Eg har ikkje noko imot å få den på hjernen, synest det er ei tøff låt. :D

 

Vart ikkje like glad i den når eg kom over denne trippelrekka på hard og expert, men med den i boks er det tilbake til elsk.

 

Edit: Las akkurat at neste DLC er ein pakke med No Doubt-låter...I mean wtf? Er ikkje dette "Legends of Rock" og så kjem dei drassande med 90-tals popmøl? Ikkje at eg har noko i mot No Doubt sånn sett, men det er jo totalt malplassert i dette spelet som handlar om å spelet gitar. Forventa ikkje noko Metallica, Iron Maiden eller liknande pakke, men gje oss i det minste rockelåter som har litt gitar i seg, ein solo og to. Ikkje kun akkordgreiene gjennom 3 vers og 3 refreng.

 

Kan dei ikkje gje ut Guitar Hero 3 Pop Music og gje oss eit skikkeleg spel med rockelåter?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jeg prøvde for moro skyld "Hit me with your best shot" på Expert og presterte fire stjerner på første forsøk. Etterpå prøvde jeg "Slowride" og "Talk dirty to me" på Expert og klarte faktisk begge to. Stolt nå. :p

 

Men til problemet. Har kommet til nest siste gruppe på Hard, men ikke f'en om jeg klarer noenting der. På et eller annen vis klarte jeg å ikke feile i den andre sangen, men i resten klarer jeg sjelden mer en 10-15% før det sier stopp. Er jo litt merkelig da det ikke var noe problem helt ned dit, og har klart NOTB på Hard i Quick Play uten særlig problemer. Havner jo på tre stjerner, men jeg klarer den. Noen tips til de forbanna sangene i nest siste gruppe? Husker ikke i farten hvilke de er unntatt "Before I forget".

 

For øvrig prøvde jeg å strumme opp og ned, men klarer det mye bedre med å kun strumme nedoved med tommelen. Farten er det ikke noe å si på, og jeg holder resten av hånden i ro. Vet det er noen som strummer med hele hånden eller albuen, men jeg bruker som sagt kun tommelen. Det største problemet mitt er hammer'ons (grønn - rød - gul osv). Pull-off's går helt greit, og selv de der trippelnotene (grønn/rød/blå til rød/gul/oransje og tilbake) på Expert går stort sett greit, så det irriterer meg noe voldsomt at jeg ikke får til hammer'ons. Men får vel sitte noen dager i strekk, så får vi se. ;)

 

Noen som forresten vet noe om Guitar Hero 4? Vet det er i utvikling (og da snakker vi GH4, ikke GH: Aerosmith), men vil gjerne vite sånn ca når det kommer. Driter egentlig i hvilke sanger vi får da jeg ikke har vært skuffet av GH2 eller 3 (har ikke prøvd de andre). Vi fortjener noe skikkelig rock eller metall etter GH: Aerosmith og den No Doubt DLC'sen. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...