Gå til innhold

Tips og triks til Guitar Hero (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gullstjernet nettopp Lacuna Coil. Ikke at det er en stor prestasjon, men gullstjerner er gullstjerner.

Gratz, har klart det selv. Er nok en av de lettere å FC'e, sammen med Bulls on Parade, Slow Ride og Mississippi Queen.

 

Så kan man lure på hvordan folk som jameslikecoulter har fått 100% på Raining Blood. Enkelte har for lite å drive med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Nå spiller jeg egentlig bare for å vedlikeholde, så varmet jeg opp med den sangen. De tre første sangene når hendene er kalde er forferdelige, derfor tar jeg alltid noen greie. Siden minnekortet mitt ryker støtt og stadig har jeg gitt opp å runde det. Manglet Slayer og Metallica, og jeg får se om jeg tar dem etter hvert, men akkurat nå er det kun vedlikehold av skills sånn at jeg kan late som jeg er dum og uerfaren på GH-fester. Alltid en slager.

Lenke til kommentar
Nå spiller jeg egentlig bare for å vedlikeholde, så varmet jeg opp med den sangen. De tre første sangene når hendene er kalde er forferdelige, derfor tar jeg alltid noen greie. Siden minnekortet mitt ryker støtt og stadig har jeg gitt opp å runde det. Manglet Slayer og Metallica, og jeg får se om jeg tar dem etter hvert, men akkurat nå er det kun vedlikehold av skills sånn at jeg kan late som jeg er dum og uerfaren på GH-fester. Alltid en slager.

Hadde konkurranse på skolen i fjor. Var gøy det, sa at jeg spilte på Medium før jeg startet med Six på Hard. Fikk 5 stjerner og har aldri klart bragden siden. Holdt på å spille Madhouse nesten feilfritt på Expert også, bare noen slurvefeil innimellom, også soloen da.

 

Herlig.

Lenke til kommentar

Eg har pakka ned gitaren og har planar om å ta turen til by'n i morgon for å bytte til ein som fungerer. Må berre rynge ut før eg reiser og sjekke at ein av butikkane faktisk har spelet inne. Skal og åpne og teste gitaren før eg forlet butikken, har ikkje planar om å bytte endå ein gong. Har og funne ut at eg skal bestille GH2 frå Play-Asia. It's going to be a good day for Guitar Hero. ;)

 

Nokon som veit om ein kan bruke GH3-gitaren på PC forresten?

Lenke til kommentar
5* Six på Expert er så fisseeid, det. Respekt.

Nei, det var nok på Hard jeg gjorde det, men jeg er ikke spesielt glad i Six. Uggen rytme på sangen, og det var når jeg var rimelig uerfaren. Var da jeg akkurat hadde klart GH2 på Expert. Kunne kanskje klart det nå, men store mengder øving og flaks, men sangen står fortsatt som et hatobjekt av hatobjekter, sammen med Jordan og Yes We Can.

Lenke til kommentar

Har bytta spel (gitar) i dag og kjøpt ein ny gitar. :w00t:

 

Gitaren eg fekk ny i bytte er OK, men den ekstra eg kjøpte har same feilen som den andre eg hadde. Derfor må eg til Elkjøp i morgon og bytte igjen.

 

Nokon som forresten har ein god og lettfatteleg måte å forklare kriteriane for antal stjerner du får? Eg har fått med meg at det er snakk om poengsum og multiplier, men ikkje heilt korleis. Klarte 5 stjerner og 87% på ein song akkurat no.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Nokon som forresten har ein god og lettfatteleg måte å forklare kriteriane for antal stjerner du får? Eg har fått med meg at det er snakk om poengsum og multiplier, men ikkje heilt korleis. Klarte 5 stjerner og 87% på ein song akkurat no.

Så lenge du er over 2,8 i multiplier får du fem.

For fire stjerner er det 2,0 som er grensa.

 

Det er ikke noe mer, som jeg vet.

 

wh1te: Er noe med 3 stjerner, spilte den gjennom også var det slutt. Takler ikke rytmen i sangen. GH2 er ødelagt nå, så jeg får ikke spilt den mer.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar
Aha, så poengsum og antal treff betyr ingenting? Betyr sjølvsagt noko i forhold til kva multiplier du får, men det er jo greit å veta.

Nei, fordi at du får mer poeng for chords, så en lang streak av chords kan gi deg noen tusen mer enn et parti med likt antall noter og lik multiplier, men som kun består av enkeltnoter. Poengsum er bare noe man kan bruke for å håpe på fem imellom tida hvor du er ferdig og når du får vite hva du får. Det er jo begrenset hvor mange tusen mer du kan få for chordene.

 

Er ikke helt sikker på dette, men jeg har aldri vært over 2,8 og fått fire stjerner, så det er jo noe.

 

Skal også nevnes at du får tre gullstjerner om du spiller en sang på Easy og treffer alle notene, men bommer med vilje imellom notene så poeng og multiplier holder seg nede. Antall treff har derfor ingenting å si på stjerner.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Er chords de som lyser ekstra hvitt hvor man ikke trenger slå ned "tappen" for at noten skal registreres?

 

Klarte forøvrig hard på GH3 her om dagen, 3x hurra! :D

I mangel på noe bedre å gjøre tok jeg 5 stjerner på alle sangene easy/medium kun for å få achievmentene, hard/expert må jeg nok se langt etter.

Lenke til kommentar
Er chords de som lyser ekstra hvitt hvor man ikke trenger slå ned "tappen" for at noten skal registreres?

 

Klarte forøvrig hard på GH3 her om dagen, 3x hurra! :D

I mangel på noe bedre å gjøre tok jeg 5 stjerner på alle sangene easy/medium kun for å få achievmentene, hard/expert må jeg nok se langt etter.

Chords er noter som består av to eller tre knapper. Det finnes også fireknappers chord i rytmegitaren til den Bret Michaels Band-sangen (Ikke Talk Dirty to Me) på Expert. Om du spiller rhythm i Practice på Expert får du en liten seksjon med fireknappers chords.

Lenke til kommentar

Dei lyse notane er forresten hammer-on og pull-off, avhengig av kva vei du går.

 

Litt irriterande at alle skal spele TTFATF på Live, som dei klarer 50-70% av gjerne i tillegg til ein av spelets lettaste låter som Hit me best shot eller Bulls on parade som dei klarer 99% av.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Lykke til, det trenger du! :p

Har lagt Guitar Hero på hylla inntil videre, Slipknot på expert ble litt i vanskeligste laget. Doble og triple grep i hytt og pine kombinert med en rytme som jeg aldri klarte å finne.. Tror jeg har bitchet om den sangen i tråden før når jeg tenker etter :wee:

 

Uncharted, DMC4 og Ninja Gaiden Sigma skal spilles før jeg tar Guitar Hero på alvor igjen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...