Gå til innhold

Tips og triks til Guitar Hero (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En sang jeg sitter fast på er Raining Blood, klarer ikke den mosh delen eller hva det nå er, prøvde hele sangen på training, 81%, så hvis jeg bare klarer mosh delen en eller annen gang kan jeg kanskje klare sangen. Men uansett, jeg så nettopp en helt sjuk video, en kar som fikk 99% på sangen, han bomma faktisk bare på EN note! Anyways, her er videoen hvis noen vil se på:

 

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

Kul video og en flink spiller, men har man ikke litt fritids hvis man er så flink?

 

Det tar mye trening og gaming for og bli så skilled så hvorfor ikke heller øve på vanlig gitar da? Mye av sangene i gitar hero er vanskligere i spillet en det de er i virkeligheten.

 

btw, i mean no dissrespect, bare spekulerer her.

Endret av venture
Lenke til kommentar

Hvorfor øve på gitar når man kan bli god i guitar hero? spør jeg tilbake.

 

Det er et SPILL, og det gir en følelsen av å stå foran en crowd på mange tusen og "spille".

Det er ikke hundrevis av gitartimer, for så å finne seg et band, jobbe i årevis for å bli godt kjent og få samme live-feelingen. Det der er den dårligste dissinga som fins :p

 

GH har for øvrig nesten null og niks med ekte gitarspilling å gjøre. En gitarist gjennom 20 år suger like hardt som andre nybegynnere.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Kort og lettvint betyr som regel at man ikke får et like tilfredsstillende resultat.

 

Jeg hadde tatt å stå foran tusener av mennesker sammen med en ballefet gitar og lyd som går helt opp til 12 (TOLV!) framfor å stå i stua foran noen pixler og spille GH anyday. Man tar det man får, og jeg øver mer på øksa enn jeg øver på plastgitaren min for tiden. Man kan bare håpe at det går veien.

Lenke til kommentar
Hvorfor øve på gitar når man kan bli god i guitar hero? spør jeg tilbake.

 

Det er et SPILL, og det gir en følelsen av å stå foran en crowd på mange tusen og "spille".

Det er ikke hundrevis av gitartimer, for så å finne seg et band, jobbe i årevis for å bli godt kjent og få samme live-feelingen. Det der er den dårligste dissinga som fins :p

 

Men i utgangpunktet er vet man jo aldri om man kan klare det "for real" hvis du ikke prøver deg da? bedre og prøve enn ikke og ha prøvd i det hele tatt, right?

 

Ikke at guitar hero er kjedelig, det er helt konge! og konseptet er jo akkuratt det du nevnter der, men man kan jo få en mye mer "live" følelse bare av og spille for tre stk, enn det du kan få på en stor scene i guitar hero. Skulle bare ønske flere skjønte det!

 

Men som sagt, GH Rocks! gamer det mye med kompiser, men låser meg ikke i kjelleren og blir superpro, for å få den følelsen du faktisk kan få i vrikeligheten foran ekte mennesker.

 

Man spiller vel for morro, eller for å bli pro? -smak og behag

Lenke til kommentar
Kort og lettvint betyr som regel at man ikke får et like tilfredsstillende resultat.

 

Jeg hadde tatt å stå foran tusener av mennesker sammen med en ballefet gitar og lyd som går helt opp til 12 (TOLV!) framfor å stå i stua foran noen pixler og spille GH anyday. Man tar det man får, og jeg øver mer på øksa enn jeg øver på plastgitaren min for tiden. Man kan bare håpe at det går veien.

 

Jeg påstår ikke at alle som er drit flinke i GH ikke har noe annet liv enn gaming, jeg er ikke selv redd for å si at jeg ikke er like flink som han på videoen, for så flink er jeg ikke :p

Endret av venture
Lenke til kommentar
Jeg påstår ikke at alle som er drit flinke i GH ikke har noe annet liv enn gaming, jeg er ikke selv redd for å si at jeg ikke er like flink som han på videoen, for så flink er jeg ikke :p

Og jeg forventer så absolutt ikke det. Jeg er ikke blant topp 20 000 i verden engang, og han duden i videoen tilhører den brøkdelen av gamerne som har "it" i Guitar Hero.

 

Min post var mer et svar til Bytex.

Lenke til kommentar
Jeg påstår ikke at alle som er drit flinke i GH ikke har noe annet liv enn gaming, jeg er ikke selv redd for å si at jeg ikke er like flink som han på videoen, for så flink er jeg ikke :p

Og jeg forventer så absolutt ikke det. Jeg er ikke blant topp 20 000 i verden engang, og han duden i videoen tilhører den brøkdelen av gamerne som har "it" i Guitar Hero.

 

Min post var mer et svar til Bytex.

 

my bad ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Og jeg forventer så absolutt ikke det. Jeg er ikke blant topp 20 000 i verden engang, og han duden i videoen tilhører den brøkdelen av gamerne som har "it" i Guitar Hero.

 

At han fyren har "it" i Guitar Hero er jeg litt uenig i. Selvsagt finnes det folk med raskere progresjon enn andre, men jeg vet at jeg hadde klart å spille den sangen like bra hvis jeg hadde orket å øve så mye som det kreves. Og jeg er nok dårligere enn deg også. Det handler om å gidde å trene. Spillere som iamchris4life for eksempel, har nok mer talent enn andre, men når alt kommer til alt så handler det om trening. Og mye av det.

 

Hørte for øvrig at fyren på videoen hadde en litt annerledes teknikk enn mange på strumbaren. Han spilte konsekvent opp og ned, hørtes det ut som, uansett hvordan notene kom. Ganske fett.

Lenke til kommentar

Jeg trenger hjelp. Jeg fikk Guitar Hero III til PC til jul, jeg spillte igjennom alle sangene, og alt fungerte greit. Jeg starta med Frets on Fire i steden (flere sanger), fikk gitaren til å fungere der også. Her er problemet : Når jeg skulle spille i går (etter å ikke ha spillt på rundt en uke) så fungerer ikke gitaren. Når jeg plugger i xplorer gitaren så lyser det xbox 360 lyset i 3 sekunder for å så fade ut igjen. Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

I går ble minnekortet mitt slettet igjen (det har skjedd et par ganger nå), så da mistet jeg all fremgangen min i GH3. GH2-saven fungerer fortsatt. Det er nok spillet sin feil, tipper jeg, for det skjer aldri i andre spill.

 

Uansett så brukte jeg en cheat for å låse opp alle sangene, med tanke på at jeg hadde låst opp alle sangene på saven. Da fikk jeg plutselig flere sanger enn jeg hadde før. Noen som vet hvordan man låser opp disse sangene ved vanlig spilling?

Lenke til kommentar

Har endelig klart min første sang på Expert (riktignok bare Kiss, men likevel) og fant noen nyttige tips som kanskje kan være til hjelp.

 

Vi har alle vært der en gang. Først var det "den forbanna blå knappen", og deretter "den hersens oransje". I begynnelsen kan det være svært vanskelig å ta overgangen til en ekstra knapp, men det er bare øvelse, øvelse og øvelse - og noen tips. Det viktigste er å vite hvilken finger som hører hjemme på hver knapp, og dette kan gjøres utenom sanger. Bare legg alle fire fingrene på de fire knappene (glem den oransje for nå) og prøv å trykk på hver knapp i tur og orden. Ta dem fra grønn, rød, gul til blå og tilbake igjen, en knapp om gangen. Øk sakte tempoet gradvis, og etter en stund kjenner du at det begynner å bli naturlig. Etter en stund bør du prøve å hoppe over en knapp, så for eksempel spill grønn, rød og blå, og gå tilbake med blå, gul og grønn. (trenger ikke spille den blå to ganger på rad, men du ser selv.) Dette gjør at du bryter rytmen og blir nødt til å "tenke" litt. Til sist kan du prøve å ta to knapper samtidig, inkludert grønn og blå. Du trenger som sagt ikke å spille en sang for å venne deg til knappene, men det selvsagt frivillig.

 

Når det gjelder den oransje knappen blir det tilsynelatende mye verre, men bare tilsynelatende. Det største problemet er at notene kommer en del raskere mot deg, det er en ekstra knapp som ikke hører hjemme der og du begynner å få tre noter om gangen. (for eksempel grønn, rød og gul samtidig). Ta det med ro, det er faktisk mye enklere enn det ser ut til.

 

For det første, det er sjelden (på de første gruppene i hvertfall) at grønn og oransje note følger hverandre, så det er "trygt" å flytte hele hånden opp og ned. I stedet for å holde fingrene på grønn, rød, gul og blå kan du flytte hånden til rød, gul, blå og oransje. Plasseringen på hånden er litt forskjelig, så du må justere knappene tilsvarende. Pekefingeren blir rød i stedet for grønn og så videre, men ellers er det akkurat det samme. Dette er enklere enn det kanskje ser ut til, da du bare trenger å tenke på hvor notene er plassert på skjermen og mindre på hvor de er plassert på gitaren. Glem den grønne, så har du som vanlig bare fire strenger å tenke på.

 

Til sist vil jeg anbefale at du mestrer hammer-on og pull-off's, om du ikke allerede gjør det. Til dette har jeg funnet et "triks" som fungere svært bra for meg, så det kan fungere like bra for deg. Avhengig av nivået ditt bør du starte på Easy eller Medium - men bare spill én finger så lenge som mulig. (selvsagt ikke på dobbel-noter). Jeg vet det høres merkelig ut, men det fungerer. La fingeren gli fra grønn til rød og oppover av seg selv, uten å trykke på hver knapp. Bare hold fingeren presset ned og la den gli over knappene som om du skulle spille en ekte gitar. Ta det med ro, knappene tåler det helt fint.

 

Når du spiller slik med en finger blir du fort vant til å ta korte hammer-on's og pull-off's med den samme finger, så om du vanligvis holder hånden fra rød til oransje og det kommer en grønn note lar du bare fingeren gli til den grønne og tilbake til den røde før du fortsetter som normalt. Dette går selvsagt den andre veien også (blå - oransje - blå), men husk at pekefingeren er mye sterkere enn lillefingeren, så det føles som regel mer naturlig å bruke pekefingeren til hammer-on's og pull-off's og la lillefingeren holde seg i ro.

 

Så var det de trippel-notene, da. Grønn, rød og oransje samtidig er ikke så ille, men hva med grønn, rød og blå direkte etterfulgt av rød, gul og oransje? Hehe, da begynner det å bli komplisert, men igjen, ta det med ro. Det er fortsatt bare fire noter, og du har spilt alle sammen mange, mange ganger allerede. Det første grepet burde komme av seg selv (øv om du ikke får det til), og det andre er helt enkelt. Bare løft fingeren fra den røde knappen, flytt hånden et hakk opp og trykk ned den "gule" fingeren som nå er på blå. Det kreves selvsagt litt øvelse, men det er mye enklere enn det ser ut som. Prøv det i Practice noen ganger på den sakteste farten, så skal du se du ruler i løpet av kvelden. ;)

 

Ta dette fra en som ikke engang klarte å skille mellom den røde og gule knappen når den blå knappen kom, og jeg har som sagt klart min første sant på Expert og banket Slash på Hard uten særlig problem. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...