Gå til innhold

Tips og triks til Guitar Hero (Multi)


Anbefalte innlegg

- Hva får man mest poeng av når man har aktivert Star Power, korte eller lange noter?

Er det ikkje samme sak? Eg trudde Star power kun doblet multiplyer. Du får sjølvsagt meir på antal noter kontra dei lange sidan dei lange i utgangspunktet ikkje gjev så mykje poeng. Aktiverer du star power og mister multiplier får du kanskje ikkje meir enn 4X heile SP-perioden.

- Bruker dere faste fingre til faste knapper eller trykker dere dem bare ned uten noe fast system?

Du kan ikkje bruke ein finger til ein knapp sidan det er fem knappar og fire fingre. Når du har spelt lenge nok så veit du kvar knappane står. Utan det kan du ikkje klare spelet. På hard og expert må du kunne bruke fleire grep og heile tida vite kvar knappane står. For eksempel akkordar som går frå Oransj-Gul til Grønn-Gul.

 

Andre som har lagt merke til at du på enkelte partier kan spele notar som ikkje er der utan at det blir registrert? For eksempel Barracuda på Hard og Expert, der er det tre og tre notar, men du kan slå ei jevn takt utan opphald mellom dei og likevel klare det. Det blir ikkje registrert feiltreff og du mister ikkje multiplier.

Hva er det som avgjør hvor mange stjerner man får på en sang? Fikk 93% og 4* på en og 90% og 5* på en annen.

Eg og har lurt på det, kan ha noko med antal notar i ein låt. Bomtreff og SP kan ikkje ha noko med det å gjere sidan eg har fått 100% på låtar med bomtreff og der eg ikkje har fått tak i all SP.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, det er average multiplier.

 

Under 2 = Tre stjerner

2-2,8 = Fire stjerner

Over 2,8 = Fem stjerner.

Jeg ble i tvil etter at jeg leste denne, og sjekket GameFAQs, som kunne gi følgende svar:

 

5-Star Cutoff "Formula":

 

(Your Score divided by Your Avg Multiplier) times 2.8

For example, if I was looking for the 5* cutoff for Cliffs of Dover, lets

say my score was 203,437 and my avg multiplier was 2.3. It would be 203,437

divided by 2.3, which equals 88,451, and then 88,451 times 2.8, which is

247662. That would be the 5* cut-off score.

 

4-Star Cutoff "Formula":

 

(The 5* Cutoff times 2) divided by 2.8

Same rules apply.

 

These "formulas" work with any level on any song, even on co-op.

 

Så slik jeg skjønner det, en blanding av både score og average multiplier. Et halvt poeng til hver av oss ;)

Lenke til kommentar

Når du kommer til den der umenneskelige delen av soloen så er det bare og trykke vilt på de tre notene og så slå som en galning. Var det jeg gjorde ivertfall.

 

Men den der forbanna delen etter introen til raining blood er mer eller mindre umulig og gjøre, var en gang jeg faktisk greide det, og så tapte jeg rett etterpå. DA ble jeg forbanna da.

Lenke til kommentar
Du kan ikkje bruke ein finger til ein knapp sidan det er fem knappar og fire fingre. Når du har spelt lenge nok så veit du kvar knappane står. Utan det kan du ikkje klare spelet. På hard og expert må du kunne bruke fleire grep og heile tida vite kvar knappane står. For eksempel akkordar som går frå Oransj-Gul til Grønn-Gul.

Njaa, du misforstod meg litt. Når jeg spiller på expert så begynner jeg alltid med:

 

Pekefinger - Grønn

Langfinger - Rød

Ringfinger - Gul

Lillefinger - Blå

 

Så snart det kommer noen oransje noter flytter jeg hele hånden "en knapp ned" slik at pekefingeren blir rød osv. og slik holder jeg på gjennom hele sangen ved å flytte grepet opp og ned.

 

Andre som har lagt merke til at du på enkelte partier kan spele notar som ikkje er der utan at det blir registrert? For eksempel Barracuda på Hard og Expert, der er det tre og tre notar, men du kan slå ei jevn takt utan opphald mellom dei og likevel klare det. Det blir ikkje registrert feiltreff og du mister ikkje multiplier.

Oppdaget også det her om dagen da jeg spilte den sangen. Får ikke til å slå opp og ned noe særlig greit så jeg fant ut at jeg bare kjører gjennom det partiet med samme rytmen og jammen så traff jeg nærmest samtlige noter.

 

Vondt i hånden forresten, Knights of Cydonia på expert er ingen spøk når man må hamre løs på de notene som kommer tett i tett. Ble ikke stort bedre da jeg klarte å tape helt mot slutten av sangen.. Oh well, gøy er det uansett.

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

Jeg syns det er festlig i låter man virkelig må herje med strumbaren. Minner om de gamle sportsspillene til C64/Amiga der den eneste skillen du måtte ha var å røske joysticka frem og tilbake så fort som mulig. Og jeg var vanligvis den som vant sånne spill.

Var sånn når vi kom til 1500m i Decathlon sa de andre bare "Oki du tar denne".

 

Men det er fort gjort å ikke røske i riktig takt så man bommer på enkelttoner hele veien og aldri får multiplier, har jeg merket.

Jeg spiller forresten på samme måte som han over. Starter med pekefinger på grønn og flytter hånda eller vrir håndleddet så jeg når den orange hvis det bare er snakk om en enkelt tone. Men sliter på mye låter i Japan-delen jeg også på Expert.

 

Sist ble jeg så lei at jeg ikke har spilt på 2 uker nå.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Mosh 1 antar eg.

 

Sleit litt med den, men ikkje så veldig lenge. Fant ut at problemet mitt på den delen (Mosh 1) var at eg ikkje slapp dei høgare notane kjapt nok. Om eg ikkje hugsar feil går den sånn:

 

O-B-GU

---B-GU-R

O-B-GU

---B-GU-R

 

Med eit par akkordar her og der. Pass på at du slepp dei høgare notane, det går ganske kjapt og det er fort gjort å halde inne oransje når du skal ta blå og gul. Tren litt på å sleppe dei med ein gang. Det er ein teknikk du vil ha nytte av seinare i spelet og.

Når eg kom på dette klarte eg låta på første forsøk. Får du den delen inn er ikkje resten så vanskeleg.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Har dere hardcore-folka slitt ut mange gitarer? Virker ikke så solide at det gjør noe.

 

Gitaren fra det første Guitar Hero spillet knirker så fælt når man strummer at det overdøver musikken om man ikke har drithøy lyd på tv'en. For den som spiller er det en forferdelig opplevelse å måtte spille med denne, så det går på rundgang. Den er også selvfølgelig mye dårligere av slitasje så det øker vanskelighetsgraden. :p

Lenke til kommentar

Øyh! Folkens!

Litt hjelp her takk.

 

I går kjøpte jeg GH3 til PS3. Men både jeg og samboeren min har plutselig begynt å spille skikkelig dårlig. Vi bommer på MANGE flere noter enn før.

 

På PS2 var ikke Through Fire and Flames noe problem på hard, men på PS3 har vi ikke sjangs for vi bommer på så mange noter.

 

Er det noe galt med den helvetes gitaren som følger med? This sucks!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...