Gå til innhold

Tips og triks til Guitar Hero (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes repterende noter er ganske ødeleggende. Det tar jo helt av i Knights of Cydonia og Raining blood. Jeg klarer ikke å få til et system på det og det blir random feil uansett hva jeg gjør. Hva gjør jeg galt?

Med repeterende noter, meiner du den kjappe delen eller Galloping Triplets?

 

Raskt på same note:

 

************ eller

 

Galloping triplets:

 

* * * * *

-* * * * *

--* * * * *

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Raske noter er ganske greie, du held inne den respektive knappen og vipper opp og ned på gitaren.

 

GGGGGGGG

------------RRRRRRRRRR

--------------------------GUGUGUGUGUGU

-------------------------------------------BBBBBBBBBBB

 

G = Grønn, R = Raud osv...

 

I begynnelsen held du inne grønn og slår kjapt opp og ned, du kan ikkje klare det kun ved å slå nedover på "strum baren". Når det skiftar farge held du same tempo og skifter knapp på halsen, same gjer du vidare. Så fort du får takten inn i høgrehanda som går opp og ned kan du fokusere på å halde inne riktig knapp.

 

"Solodelen", eller Galloping Triplets, den vanskelegaste på KoC er litt verre. Det kjem litt an på kva nivå du er på. På hard er det forholdsvis greit, den første delen der det går G-R-GU-R-GU-B osv...må det litt trening til for å klare, men det meste er hammer-on og pull-off. Neste delen som er GU-B-O-GU-B-O-GU-B-O-GU-B-O går og greit med litt trening. Problemet er å halde følge. Mister du det er det ikkje lett å kome inn igjen. Det du kan gjere er å slå med strum baren ofte og prøve å treffe notene. Har du litt Star power skal du kunne klare deg gjennom den. Men som sagt, med litt trening kan du klare å spele dei med HO/PO.

 

På Expert er det hakket verre sidan det går i litt forskjellige formasjoner. Du har O-GU-G meiner eg og så skifter det litt sånn. Der er igjen practice det beste du kan gjere. Får du det ikkje til å sitje kan du bruke strum baren og star power for å klare deg gjennom det partiet.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Er langt unna ekspert. Synes overgangen fra medium/hard var veldig høy forhold til easy/medium.

 

Lurer litt på hvordan dere eksperter spiller på gitaren? Går dere opp og ned med strumen hver gang eller bare når det kommer kjappe og repeterende noter som de Zeph forklarer?

 

Hater å strumme opp og ned, blir helt forvirret av det, enda jeg prøver å gjøre det når det kommer kjappe noter, men da går det så fort at jeg vanligvis bommer eller tar en note for mye.

 

Etter at jeg kom til "Live in Japan" klarer jeg ingen sanger så jeg går tilbake til starten og øver der.

 

 

Har fått noen fem stjerner på de første sangene og føler at jeg har blitt litt bedre, men det går uhyre sakte.

Lenke til kommentar

Frå medium til hard er den tøffaste overgangen, ingen tvil i det.

 

Eg slår kun opp og ned på kjappe partier der noko anna ikkje lar se gjere. Har ikkje rytmen til å klare det opp og ned. Gitaristar har lettare for å klare det.

 

Det er for så vidt ikkje noko poeng i å strumme opp og ned, du kan fint klare deg utan, men på kjappe partier er det ganske nødvendig. Der er det ikkje så vanskeleg heller.

 

7. konserten, Live in Japan er der den største forskjellen på låtenen er. Det er nok der dei fleste møter veggen.

Lenke til kommentar
Synes repterende noter er ganske ødeleggende. Det tar jo helt av i Knights of Cydonia og Raining blood. Jeg klarer ikke å få til et system på det og det blir random feil uansett hva jeg gjør. Hva gjør jeg galt?

 

Prøv å hør lyden som kommer ifra "tappingen" din på strum-baren, og samkjør denne med notene du skal spille.

Lenke til kommentar

NM? Har jeg ikke hørt noe om, noe info om dette arrangementet?

 

Gjorde meg ferdig med GH3-career på expert første kvelden, og har 5 stjerner på alt der unntatt Raining Blood (bare 4), mest fordi jeg ikke har orka å terpe så fælt på det. Bonuslåtene orker jeg ikke å sette meg ned med, er så uhorvelig mye dårlig der. Høyeste score, hvis jeg ikke husker helt feil, tror jeg er rundt 580k på Number Of The Beast, og har tatt Through The Fire And Flames med nærmere 450k (tredje forsøket eller så, den står ennå, har omtrent ikke rørt spillet siden julaften :p). Har ikke Boxen her heller nå, så får ikke sjekka i detalj.

 

GH2 har jeg vel 5-stjerna alt unntatt Six, og Jordan, som jeg rett og slett knapt har giddi å prøve engang. Dro inn 1000 note streak achievement med 100% på Monkey Wrench iallfall, og har noe over 500k på Free Bird.

 

Og ja, FleskeFinn slår meg rett som det er :p

 

Hvordan klarer du det utrolig vanskelig partiet på Raining Blood? har prøvd 100 ganger sikkert, men får det ikke til..

Er bare å øve, jeg bruker bare peke- til lillefinger på venstrehånda som vanlig og kjører på :p

Lenke til kommentar

- Hva får man mest poeng av når man har aktivert Star Power, korte eller lange noter?

 

- Bruker dere faste fingre til faste knapper eller trykker dere dem bare ned uten noe fast system?

 

 

Blir forøvrig ikke helt klok på gitaren/spillet når det gjelder f.eks Paranoid. Utrolig kjedelig sang å spille på expert, men det som er enda verre er at selv om jeg slår takten på notene så kan det være at jeg bommer på hver femtende eller noe sånt, selv om tempoet er uforandret på den greia man slår opp og ned.

 

Følte for å bitche litt til; Slipknot-sangen på Expert er noe forbaska møl, får den ikke til å sitte i det hele tatt, og bare tanken på at Cult of Personality er neste sang som må beseires demotiverer meg totalt. Lou på hard er også noe forbanna møl, gidder rett og slett ikke prøve mer etter sikkert 50 forsøk. Til slutt så vil jeg bare skyte inn at jeg er lei av å bytte spill hver gang jeg vil spille den ene sangen på GH2 når GH3 står i xboxen.

[/whine]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
- Hva får man mest poeng av når man har aktivert Star Power, korte eller lange noter?

 

Jeg mener det er korte notene og mange av dem.

 

- Bruker dere faste fingre til faste knapper eller trykker dere dem bare ned uten noe fast system?

 

Som lille Ben sier: Ikke tenk på hvilke fingre du bruker til å trykke ned hvilke knapper, bare konsentrer deg om å få ned de riktige knappene. Personlig har jeg ikke spesielle fingre jeg bruker til å trykke ned knapper med og sånn må det nesten være når du spiller de vanskeligste sangene på expert. Jeg har også hørt om folk som ikke klarer å bruke lillefingeren, men de vil aldri bli særlig gode tror jeg. Etter å ha rundet 2ern så var fingrene mine helt uavhengig av farge.

 

Lou på hard er også noe forbanna møl, gidder rett og slett ikke prøve mer etter sikkert 50 forsøk.

 

Jeg ble også sterkt provosert av Lou på hard. Første dagen jeg fikk spillet gikk jeg gjennom på hard for å bli kjent med sangene, men jeg ga en lang F i Lou. Etter å nesten ha rundet det på expert gikk jeg tilbake og tok ham. De første gangene var det et sant *******, men plutselig tok jeg ham fryktelig lett. Hvis du har prøvd 50 ganger, tror jeg du bare bør drite i ham. Du kommer til å klare ham.

Lenke til kommentar

Snodig det der, jeg må ha hatt dritflaks. Klarte Lou på andre forsøket på Hard. Og jeg er ikke verdensmester akkurat.

 

Dessuten, alle KLARER å bruke lillefingeren, det trengs bare litt trening for å få den like "agile" som de andre fingrene, siden vi vanligvis ikke bruker den til noe. Sånn er det med gitarister og pianister/keyboardister også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...