Gå til innhold

Tips og triks til Guitar Hero (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spiller på medium og klarer det helt greit der. Har fått 5 stjerner på de fleste sangene untatt "raining blood"

 

Jeg har også gått igjennom turtorialen uten at jeg forsto så masse mer av Pulloffs og Hammerons der, for meg virker det som at det bare noen ganger virker og det føles som alt går for fort for meg. Vet ikke helt hva jeg gjør galt.

 

Har klart 4 stjerner på Slow Ride (hard) som jeg har trent litt på, men de neste sangene bommer jeg hele tiden på.

Lenke til kommentar

TtFaF er skapt for strikkebruk på den grønne knappen. Du det er ingen chords som før etter lenge og den inneholder grønn knapp, etter den er det lang pause som gir deg mulighet til å ta strikken bort fra knappen.

 

Introen er vanskelig selv med strikk, og om du klarer sangen er det masse kredz uansett, for den er faen meg vanskelig.

Lenke til kommentar
TtFaF er skapt for strikkebruk på den grønne knappen. Du det er ingen chords som før etter lenge og den inneholder grønn knapp, etter den er det lang pause som gir deg mulighet til å ta strikken bort fra knappen.

 

Introen er vanskelig selv med strikk, og om du klarer sangen er det masse kredz uansett, for den er faen meg vanskelig.

 

Å bruke strikk på TtFaF er for meg i mine øyne ren juks.

Er jo meningen at pekefingeren skal være opptatt, og ikke endel av fingerspillingen i introen, strikk ødelegger denne begrensingen helt :)

 

Introen = inngangsbilletten til om man skal få lov til å spille sangen på expert eller ikke ;)

Lenke til kommentar

Jeg gikk rett på hard, og kort tid etter over på expert. Har liksom alltid fått det til, men er sikker på at det har mye med at jeg har spilt piano i 14 år :) Veldig god fingerkontroll.

 

Tror jeg har 5 stjerner på de fleste nå, men nå er jeg drittlei hele spillet :p Håper vi får laste ned noen nye låter eller noe snart.

Lenke til kommentar
Jeg har også gått igjennom turtorialen uten at jeg forsto så masse mer av Pulloffs og Hammerons der, for meg virker det som at det bare noen ganger virker og det føles som alt går for fort for meg. Vet ikke helt hva jeg gjør galt.

 

 

Hammeron og pulloff fungerer på noter hvor "toppen" lyser litt ekstra mye. Hvis du ser på notene, er de av en farge, samt har en hvit "topp". Hvis det hvite "lyser", kan man ta hammeron og pulloff. Hvis ikke, må man spille som vanlig.

 

Dette gjelder alle spillene, men graden av "lys" er lettere å se i GH3 enn de forrige spillene.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Eg har ikkje prøvd Lou på Expert, men har lese at du kan bruke det første angrepet du får nesten med ein gang, vente nokre sekundar. Då vinn du med ein gang. Kanskje avhengig av kva angrep du får.

 

Satt og prøvde meg på Before I Forget på Hard i dag, fy f..late så irriterande sang. Kjem ikkje forbi introen ein gang, øvde på den i to timar utan å få den inn. Resten av låta skal eg klare, men ikkje når heile rock-meteret går til helvete på den delen av låta. Fy så irriterande, har klart alle andre låtene med litt prøving, men aldri vore borti noko sånt før.

 

Er på randen til å bli aggresiv.

Hehe, da kommer du til å klikke når du kommer til Raining Blood ;)

Faktisk ikkje, Raining Blood var lettare. Når eg fekk Mosh 1 til å sitje var resten av låta lett.

GLEDESUTBRUDD!!!! :D:w00t:

Etter over en uke med trening, så er endelig Lou utrocket!(på hard)

FY FA.... Det var deilig! når er det bare til å klare resten av expert, for så å sattse alt på å klare TTFAF på exper.. :D

Lou på hard er ikkje så vanskeleg, få tak i dei to og kanskje tre første angrepene, hald deg inne i gamet og bruk dei på riktig tidspunkt så tar du han ganske kjapt. Å dra det ut er bortkasta, jo tidlegare du slår han ut, jo mindre av rockmeteret hans må du knekke. Timing med angrepene er jo sjølvsagt viktig, å bruke dei på lange notar hjelp lite.

TtFaF er skapt for strikkebruk på den grønne knappen. Du det er ingen chords som før etter lenge og den inneholder grønn knapp, etter den er det lang pause som gir deg mulighet til å ta strikken bort fra knappen.

 

Introen er vanskelig selv med strikk, og om du klarer sangen er det masse kredz uansett, for den er faen meg vanskelig.

Har ikkje prøvd den på Expert, men har du prøvd å bruke begge hendene? Då må du jo sjølvsagt klare heile dritten utan å strumme, men ved å halde grønn med høgrehanda og slå resten med venstre kan det kanskje gå? Strikk er juks. :p

Lenke til kommentar
Har ikkje prøvd den på Expert, men har du prøvd å bruke begge hendene? Då må du jo sjølvsagt klare heile dritten utan å strumme, men ved å halde grønn med høgrehanda og slå resten med venstre kan det kanskje gå? Strikk er juks. :p

jeg tar den med en hånd. Strummer på hver "ikkegrønne" tone. Treffer som regel de første tonene i riffet og samler opp en 2 eller 3 x bonus, til jeg misser i slutten av riffet. Hvis jeg holder den rytmen helt ut så er intron i boks :)

Endret av Guitarman
Lenke til kommentar
Digger Cult of Personality. Soloene er råe :p

 

Jepp. Shreddesolo til tusen :D

Veldig morro, det føles nesten som du spiller selv. Dette til tross for at jeg har spilt gitar i mange år.

Noe må de gjøre rett ;)

 

Synes Knigths of Cydonia på expert er helt grei. Sikkert vanskelig for mange mtp. skiftinga mellom oransje og grønn hele tiden, jeg har veldig lange fingre så det går fint. Ble veldig lett når jeg fant ut at jeg kunne "tappe" hele greia i slutten :blush:

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Problemet da er jo at du MÅ strumme den første tonen i all tappinga. Dermed kan du ikke sitte klar med begge henda på knappene fra starten av. Med mindre du får noen andre til å strumme for deg.

 

Så en youtube-video i jula der 6 stk spiller sangen sammen på en gitar. Hver person har hver sin knapp, og en strummer.

 

Men hva er denne Hyperspeed-greia alle snakker om? "Played on 5 times hyperspeed cheat" blablabla...

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

De sangene jeg liker å spille best er My Name is Jonas og Cliffs of Dover, føler meg veldig god etterpå jeg har klart de hver gang :p Men akkurat nå står jeg fast på One og Raining Blood på expert. Jeg syns bare de tar helt sjukt av etterhvert, de fleste andre sangene klarer jeg jo 4 og 5 stjerner på på expert. Anyways, noen andre her som spiller PC-versjonen?

Og selvfølgelig liker jeg noen av bonussangene, aller mest Take This Life og My Curse, og selvfølgelig er det morsomt å drite seg ut med en drittscore online på Through The Fire and Flames hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...