Gå til innhold

Tips og triks til Guitar Hero (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Japp, du får til Hard etter noen forsøk. Det er ikke så vanskelig å lære å bruke den orange knappen. Men det trengs trening fordi lillefingeren din er svakere enn alle de andre fingrene. Vi bruker den ikke til vanlig. Sånn er det med gitarister og pianister også.

Øv mye på en enkelt låt i practice, start på slowest og jobb deg oppover. Plutselig bare "klikker" det og du får det til. Det viktigste er å få til å slide hånda opp og ned så du slipper å strekke så mye på lillefingeren for å nå den orange. Det er esensiellt i dobbel og trippelnoter også. Du må bare bytte grep rett og slett.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Klarte endelig både One og Raining Blood på hard nå! :D

tok meg bare 2 forsøk på One før den satt, klarte å tape på 98% første gangen. :blush:

 

Slayer - Raining Blood er etter min mening den "syggeste" sangen på spillet :p ikke det at det er stygg musikk(eller :ermm: ). Men det er så irriterende at den eneste vanskelige delen av sangen er plasert omtrent i midten av sangen, dette gjør at hver gang man taper der, må man spile halve sangen om igjen :thumbdown:

 

Har jeg tapt mot Lou en del ganger nå, og funnet ut at sangen egentlig er så vanskelig men det kommer helt ann på hvilken angrep hver av oss får! om Lou begynner med å få expert eller en lefty, så er jeg ferdig!(jeg klarer å fortsette, men det er svært tvilsomt at jeg får med meg mitt angrep). Det samme gjelder i grunn double notes. Men om han får en saks, whammy eller amp. så klarer jeg lett å spille videre og få tak i mitt første angrep. Er jeg heldig så er hans neste angrep enda en av disse, da skal jeg klare å få mitt andre. Men lengre enn dette har jeg ikke klart å komme meg enda.. :p

Lenke til kommentar
Holder på med Expert career. Det er ikke så ille når man har klart alle på Hard.

Men det er vanskelig for det. Mye trippelnoter i rare stillinger. Og soloer er stort sett et ho/po helvete. Noen låter klarer jeg på 90% på første forsøk, andre må jeg øve masse ganger i practice for å bli vant til en spesiell del.

 

Er bare litt forbi Tom Morello-fighten enda. Fikk 5 stars på Killing in the Name på første forsøk etterpå.

Faila litt for mange ganger på en låt litt senere så jeg slo av :p

 

Får man killing in the name når man spiller på hard? På easy er det jo en annen (husker ikke navnet).

Lenke til kommentar
Holder på med Expert career. Det er ikke så ille når man har klart alle på Hard.

Men det er vanskelig for det. Mye trippelnoter i rare stillinger. Og soloer er stort sett et ho/po helvete. Noen låter klarer jeg på 90% på første forsøk, andre må jeg øve masse ganger i practice for å bli vant til en spesiell del.

 

Er bare litt forbi Tom Morello-fighten enda. Fikk 5 stars på Killing in the Name på første forsøk etterpå.

Faila litt for mange ganger på en låt litt senere så jeg slo av :p

 

Får man killing in the name når man spiller på hard? På easy er det jo en annen (husker ikke navnet).

 

Killing in the name er vel bare en GH2 tittel. Tror han mente at han skifta til det, har ikke hørt noe om at den sangen er med på GH3 i hvertfall.

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller må man spille dette regelmessig for å ikke miste ferdighetene? Har ikke klart hele expert, men nå sliter jeg på sanger jeg klarte helt fint før selv om det bare har gått litt over en uke siden sist jeg spilte.

Mistet motivasjonen totalt etter 20+ forsøk på Lou når jeg spilte på hard, måtte han brenne!

Lenke til kommentar

Høhø, bare for å gni det inn, jeg klarte Lou på 2. forsøket på Hard. Sikkert bare pure luck at jeg fikk riktige powers, banka han før halve låten var over. Kul sang forresten.

Nå etter jul starta jeg Expert Career (har bare spilt coop på expert før), og satte meg bom fast allerede på Kiss-låten. Men greide den etter masse runder i practice. Men så spiller jeg ikke hver dag, bare når jeg orker.

 

Og ja, det er vel som med alt annet som krever muskelhukommelse og fingerferdighet (piano, gitar, tuba); øver man ikke i lang tid er man rusten når man starter igjen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Er det bare meg eller må man spille dette regelmessig for å ikke miste ferdighetene? Har ikke klart hele expert, men nå sliter jeg på sanger jeg klarte helt fint før selv om det bare har gått litt over en uke siden sist jeg spilte.

Mistet motivasjonen totalt etter 20+ forsøk på Lou når jeg spilte på hard, måtte han brenne!

 

OPPVARMING.

 

Du må varme opp skikkelig for at motorikken skal sitte ordentlig. Pleier å kjøre igjennom Cliffs of dover på expert et par ganger for å varme opp.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med å holde opp en ganske lang periode og så kjøre rett på igjen. Etter GH:80's la jeg vekk gitaren en mnd halvannen før jeg fikk GHIII og da startet jeg rett på expert og tok alle låtene fortløpende. Dette er sikkert individuellt, så noen fasit får man vel aldri. Det har kansje noe å si at jeg spiller mye gitar og piano ellers.

Lenke til kommentar

Har dere sett film av folk som klarer hele Lou-sangen på expert? Vet ikke om dere har spilt den lenge nok til å merke det, men sangen er sinnsykt vanskelig! (last ned "solo" versjonen, der du spiller alt selv, som downloadable content)

Mye vanskeligere enn Through fire and flames IMO.

 

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Nei det gjør de ikke, men de bruker ofte en cheat som gjør at fretboarden scroller mye fortere, da blir det visstnok lettere. De videoene har ofte FC i navnet.

Cheats skriver man inn på startskjermen med knappene på stikka. Er massevis.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...