Gå til innhold

Tips og triks til Guitar Hero (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, jeg lurer på hvordan man tjener penger i career på å spille gamle låter på nytt og på samme vanskelighetsgrad. Fordi jeg tjener noen ganger på å spille låter jeg har klarte, så hvordan tjener man penger av låter man har allerede gjort ferdig? Må man få høyre score eller hva?

 

Høgare score ja, dvs klarer du 5* på ein sang du tidligere har hatt 4* så får du cash.

Lenke til kommentar

For hammer-on' og pull-off's, prøv å spille f.eks My Name Is Jonas på Medium. Det er ekstremt med hammer-on og pull-off der til tider.

 

Når det gjelder bossene hater jeg dem. Greit det er kult å spille mot Slash første gangen, men det blir fort bare kjedelig og "utbrukt". Problemet er ikke bossene i seg selv, men selve systemet. Den første som får "våpen" får automatisk en stor fordel da han bare trenger å fyre av et av dem for å unngå at han andre får egne våpen. Dessuten starter jo dataen alltid først, så han har automatisk en fordel selv der. Ta f.eks Tom Morello på Hard. Han får våpen og bruker dem når jeg endelig har sjanse til å få egne. Det gjør at jeg ikke får våpen likevel da jeg misser en enkelt note, men han igjen får nye våpen da jeg ikke har noe sjanse til å hindre det. Han bruker dem når jeg burde få våpen så jeg misser dem, og så videre. I teorien kan han faktisk hindre at jeg får et eneste våpen gjennom hele sangen, kun fordi han starter først. Det hadde vært mye morsommere om begge to startet nøyaktig samtidig i stedet. Aner ikke hvordan det er i multiplayer, men i karrieren er det en stor, grunnleggende feil med det der. Dessuten har vi jo Lou på Medium. (har ikke kommet så langt på Hard ennå). Jeg spilte over 70% av sangen før jeg fikk en eneste "våpen-note", så hva gjør jeg liksom da? Jeg klarte ham på to forsøk likevel, men det var en stor skuffelse. Det hadde vært mye mer interessant om vi begge startet samtidig og fikk våpen ganske tidlig og ofte, så vi hadde "sloss" mot hverandre i stedet for å bare spille sangen. For øvrig har jeg mye imot den sangen i utgangspunktet, da det ikke passer seg med gitar der. I følge teksten er jo Johnny den beste fele-spilleren i verden (i følge ham selv, i hvert fall) og tar en utfordring fra Djevelen selv. Vinner han får han en fele av gull som tilhører Djevelen, men taper han mister han sjelen sin. Han vinner jo ikke en gull-gitar, skjønt det hadde vært morsomt om Lou faktisk hadde en sånn i stedet for den greia han spiller på. Men nok om det. :devil:

 

Det kan sammenlignes med f.eks Need For Street ProStreet. Den første som kjører gjennom en seksjon av banen får automatisk poeng siden ingen andre har kjørt den delen før, men den neste må kjøre enda raskere enn han første for å få poeng. Det gjør at den første automatisk får poeng gjennom hver eneste seksjon uansett hvor dårlig han kjører, men den neste trenger bare å kjøre saktere gjennom en enkelt seksjon for å tape. I teorien er det jo greit nok, men i praksis ødelegger det nesten spillet. :(

 

Men tilbake til spørsmålet jeg stilte for en stund siden. Er det mulig å restarte en karriere med samme band og beholde det man har kjøpt og pengene vi har tjent? I GH3 trenger vi bare åpne ting en gang, men hva med GH2? Hvordan skal jeg ha mulighet for å kjøpe alle gitarene og kostymene uten å slite meg gjennom på Hard og Expert?

Lenke til kommentar

ALLE klarer Hard. Det må bare øves litt. Du er bare ikke vant til å bruke lillefingeren i like stor grad som de andre fingrene. Alle som spiller et slags strengeinstrument eller piano må lære å bruke lillefingeren. Øv noen låter på Practice på lav fart. Ikke juks med å bruke langfingeren bare fordi det går sakte. Så øk farten litt etter litt. Det er ikke så vanskelig, men kan virke sånn siden lillefingeren er svak.

 

Jeg husker jeg tenkte "Å herregud jeg kommer aldri til å bli vant med den BLÅ knappen" på medium. Så tenkte jeg det samme med orange på Hard. Men det går seg fort til bare man øver. Dette er ikke et spill man fullfører på første gjennomkjøring.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Og ikkje bli for vant med å ha ein finger for kvar knapp, etterkvart er du nødt til å kjenne lokasjonen til kvar enkelt knapp og bruke forskjellige fingre på forskjellige knappar.

 

Du har vanlegvis to grep, eitt på venstresida utan oransje og eitt på høgreesida utan grønn. Det er for så vidt ikkje så vanskeleg heller før det byrjar å skifte kjapt frå oransje til grønn og du må skifte grep og halde orden på dei tre midterste knappane.

Lenke til kommentar

Et spørsmål her, hvordan grep bruker dere?

Jeg har innøvd meg selv til å holde de fire fingrene på rød - orange, slik at jeg bruker pekefingeren på grønn og rød.

 

Er dette normalt?

 

Ville tenke meg at flesteparten bruker de fire fingrene på grønn - blå, og så varierer mellom blå og orange med lillefingeren, men for meg blir dette helt forjævlig vanskelig.

Lenke til kommentar

Det er kva du er vant meg og trener med.

 

Eg synest det er best å ta to grep, eit på venstresida og eit på høgresida med fingrene på rekke og heller lære meg posisjonane på knappane og ikkje ha ein finger per knapp og to på ein. Når det skiftar raskt mellom grønn og oransje samt akkordar på alle 5 er det ein fordel å kunne skifte raskt.

Lenke til kommentar
Et spørsmål her, hvordan grep bruker dere?

Jeg har innøvd meg selv til å holde de fire fingrene på rød - orange, slik at jeg bruker pekefingeren på grønn og rød.

 

Er dette normalt?

 

Ville tenke meg at flesteparten bruker de fire fingrene på grønn - blå, og så varierer mellom blå og orange med lillefingeren, men for meg blir dette helt forjævlig vanskelig.

 

Samme som Zeph.

Lenke til kommentar
Det er kva du er vant meg og trener med.

 

Eg synest det er best å ta to grep, eit på venstresida og eit på høgresida med fingrene på rekke og heller lære meg posisjonane på knappane og ikkje ha ein finger per knapp og to på ein. Når det skiftar raskt mellom grønn og oransje samt akkordar på alle 5 er det ein fordel å kunne skifte raskt.

 

spiller akkurat slik som deg.. når en bruker 2 grep så slepp en å ha lange fingrer :) litt uvant å feks spille rød med pekefingeren i starten , men kommer kjapt inn i det..

Lenke til kommentar

har noen svar på div. spørsmål:

får man fem stjerner på alle sangene på en vanskelighetsgrad får man poeng, og unlocker en guitar som man kan kjøpe i butikken.

 

co-op er mulig både over live og vanlig multiplayer..

 

holder for øverig på med Raining Blood og One på hard. fått 5 * på alt under easy og medium. har også 5* på noen sanger på hard..

Lenke til kommentar

Holder på med Expert career. Det er ikke så ille når man har klart alle på Hard.

Men det er vanskelig for det. Mye trippelnoter i rare stillinger. Og soloer er stort sett et ho/po helvete. Noen låter klarer jeg på 90% på første forsøk, andre må jeg øve masse ganger i practice for å bli vant til en spesiell del.

 

Er bare litt forbi Tom Morello-fighten enda. Fikk 5 stars på Killing in the Name på første forsøk etterpå.

Faila litt for mange ganger på en låt litt senere så jeg slo av :p

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...