Gå til innhold

Tips og triks til Guitar Hero (Multi)

Anbefalte innlegg

Through the Fire and Flames får du ved fullføring av spelet (slå Lou) :p

Ta den på easy om du hater battle så mykje, men det er ikkje så veldig vanskeleg på expert heller, kan ta han med eitt angrep tidleg. Battle er ein av dei lettare delane av spelet.

Eg antar du kjenner til hammer-on og pull-off, så det er nok kun trening som ligg bak. På expert og til dels hard (Knights of Cydonia) bør du klare ein del hammer-on/pull-off for i det heile tatt å klare det.

Må slå Lou ja.. Når bør jeg bruke power ups? Fyren spiller fint videre uansett hva jeg slenger mot ham (expert)

Og ja, jeg kjenner til hammer on/pull offs såklart, men denne nye tappingen (han strummer bare den første noten, om han gjør det engang) har jeg aldri visst var mulig. Trodde du måtte strumme på nytt etter 4-5 hammer ons/pull offs..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neinei, du kan drive på så lenge det er "lyse" noter. Er ikkje ferdig med Expert endå, men om du prøver Knights Of Cydonia på medium er det to parti der med ørten lyse noter etter kvarandre, dei kan du spele utan å røre strummbaren.

Nesten litt godt gjort å ikkje vite dette etter å ha fullført spelet. :p

Lenke til kommentar
Neinei, du kan drive på så lenge det er "lyse" noter. Er ikkje ferdig med Expert endå, men om du prøver Knights Of Cydonia på medium er det to parti der med ørten lyse noter etter kvarandre, dei kan du spele utan å røre strummbaren.

Nesten litt godt gjort å ikkje vite dette etter å ha fullført spelet. :p

Hehe, ja kanskje det. Har ikke hørt om denne funksjonen, selv om jeg kjørte igjennom alt av tutorials i GH2. Jeg har aldri lagt merke til noen lysere noter jeg :p

Dette må jeg virkelig teste! Er det samme mulig på GH2?

Knights of Cydonia ble for min del en eneste stor "alternate picking" øvelse på expert :whistle:

(altså opp-og-ned strumming)

Lenke til kommentar
Knights of Cydonia ble for min del en eneste stor "alternate picking" øvelse på expert :whistle:

(altså opp-og-ned strumming)

http://youtube.com/watch?v=dieAKfSINhU

Frå 309 og utover treng du knapt strumme, kun når det kjem normale notar, alle som er lyse i toppen (som du kan bruke hammer-on og pull-off på ) kan spelast utan å strumme. Alle normale notar må du strumme på for å komme i gang igjen.

Lenke til kommentar

Det er selvsagt fullt mulig å bruke hammer-on og pull-off i GH2, skjønt ikke på Easy. Bare husk at notene ser forskjellige ut i GH2, så det er mye enklere å se hva som er hammer-on og pull-off i GH3 enn i GH2. Resten er nok bare øvelse.

Men til poenget, jeg har noen få spørsmål om GH2 og 3.

* Er det mulig å restarte karrieren og beholde det man har åpnet samt pengene? Jeg tenker ikke gå fra Medium til Hard, men fra Medium til Medium eller Hard til Hard.

* Skjer det noe spesielt i GH3 når man får fem stjerner på samtlige sanger på en vanskelighetsgrad? Mener bestemt man får en ny gitar i butikken i GH2 når man får fem stjerner på all, men så ikke noe slikt i butikken i GH3?

* Hva synes dere om soundtracket til GH3 sammenlignet med GH2? Selv ble jeg nesten litt skuffet av GH3. Noen sanger er jo bra (Metallica, GnR, Iron Maiden, Alice Cooper, Sex Pistols), men jeg synes de aller fleste er ganske kjedelige.

* Og sist, er Knights of Cydonia sangen eller bandet? Mener jeg har hørt om et band med samme navn, så er litt forvirret.

Lenke til kommentar
* Er det mulig å restarte karrieren og beholde det man har åpnet samt pengene? Jeg tenker ikke gå fra Medium til Hard, men fra Medium til Medium eller Hard til Hard.

* Skjer det noe spesielt i GH3 når man får fem stjerner på samtlige sanger på en vanskelighetsgrad? Mener bestemt man får en ny gitar i butikken i GH2 når man får fem stjerner på all, men så ikke noe slikt i butikken i GH3?

* Hva synes dere om soundtracket til GH3 sammenlignet med GH2? Selv ble jeg nesten litt skuffet av GH3. Noen sanger er jo bra (Metallica, GnR, Iron Maiden, Alice Cooper, Sex Pistols), men jeg synes de aller fleste er ganske kjedelige.

* Og sist, er Knights of Cydonia sangen eller bandet? Mener jeg har hørt om et band med samme navn, så er litt forvirret.

1. Hæ?

2. Nei, du får bare mer penger.

3. Soundtracket til 3ern er mye bedre en 2ern.

4. Knights Of Cydonia er en sang av Muse.

Lenke til kommentar

Jeg mener om man har en karriere på Medium, kan man restarte den og beholde det man har åpnet opp? Jeg la merke til at Slash var åpnet som spillbar i co-op karrieren i GH3 da jeg hadde kjøpt ham i singleplayer karrieren, så det er vel teknisk mulig å kjøpe alt sammen ved å starte nye band hele tiden. Jeg bare synes det er utrolig tungvindt. Er det ikke mulig å bare restarte karrieren med det samme bandet?

For øvrig har jeg et annet spørsmål. Når jeg har åpnet en sang i single-player (f.eks Rock and roll all nite) blir den tilgjengelig i co-op karrieren, så er det mulig å gå andre veien og få f.eks Sabotage i single-player karrieren? (under Unlocked songs, selvsagt). Hvis ikke, vet dere om man kan få det ved å laste ned en patch fra Live? (har ikke internett tilgjengelig på xboksen for øyeblikket).

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Raining Blood er ikkje akkurat den lettaste nei, heller av dei vanskelegaste bak Through the Fire and Flames.

Synest det er tøft eg, eit spel du ikkje kan fullføre på ein ettermiddag. Som det sto i ein omtale av gamer.no, det er eitt av dei spela som gjev deg den beste mestringsfølelsen, men fy så langt ned det er.

Lenke til kommentar
Blir så frustrert over vanskelighetsgraden i GH3. Har klart hard og er på "7.brett" i expert når det gjelder GH2, på GH3 er jeg på "7.brett" på expert, men jeg klarer ikke Slayer og Metallica på hard. Det rimer jo ikke i det hele tatt :wee:

Enig. Noe av det beste med GH er at spillet bare blir mer og mer gøy, jo bedre en blir. Mestringsfølelsen er enorm, i tillegg merker du tydelig at du blir bedre hele veien. Spesielt i starten.

Er enig i at det er par vanskelige sanger i GH3, Raining Blood spesielt. På expert er denne sangen ganske så ekkel, kort men rask og vanskelig å virkelig få sans for. At jeg ikke liker sangen er også lite gøy, spesielt siden jeg sikkert hadde 20 forsøk før jeg klarte den på expert.

Utenom Raining Blood synes jeg Slipknots sang (before I forget?) var vanskelig. One, og "cliffs of dover" med Eric Johnson var også tricky, selv om jeg klarte begge på første forsøk.

Lenke til kommentar

Det er for øvrig eit fint spel å utvide sin musikkhorisont med, eg høyrer mest på rock og metall og har fått ein del nye låter og band som kan være interesanne. Vart heilt frå meg av begeistring når eg såg Knights of Cydonia, utvilsomt min favoritt på spelet.

Lenke til kommentar

Prøv å saboter den første poweren hans. Også samler du opp 3 stk, og fyrer alle samtidig i en av hans deler. Sjansen er at han da bommer på over 100 noter på rappen og dør veldig fort. Sånn klarte jeg han på Hard.

På Medium var det umulig å vinne mot Tom Morello f.eks., fordi det var så mye rom mellom notene at han aldri failet før det var min tur igjen. Så jeg ga opp etter 10 fails, og starta Hard istedet. Kom til Tom da, så slo jeg han innen 20 sekunder.

De beste er seff whammy og saksa.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Prøv å saboter den første poweren hans. Også samler du opp 3 stk, og fyrer alle samtidig i en av hans deler. Sjansen er at han da bommer på over 100 noter på rappen og dør veldig fort. Sånn klarte jeg han på Hard.

På Medium var det umulig å vinne mot Tom Morello f.eks., fordi det var så mye rom mellom notene at han aldri failet før det var min tur igjen. Så jeg ga opp etter 10 fails, og starta Hard istedet. Kom til Tom da, så slo jeg han innen 20 sekunder.

De beste er seff whammy og saksa.

Umogeleg er det ikkje, men trur eg samla opp tre angrep og sendte dei når han hadde sudden death.

Får du difficulty opp eller double notes og ein whammy eller broken string kan dei kombinert være nok. Første diff/double for å øke hans noter, så noko så han bommer på det meste.

Å ta han tidleg om du kan er det beste, det tar litt tid før han får bygget opp Rock Meter-et, skal ikkje så mykje til før han stryker med då, berre pass på å bruke angrepene når han får mange noter. Whammy på lange noter er totalt bortkasta.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jakoozie, "Through Fire and Flames" unlocket vel etter at du har rundet spillet på medium eller høyere. Det er godt mulig du må kjøpe den i butikken etterpå, dette husker jeg ikke helt.

Tappingen som han driver med er hammer ons og pull offs, og er ganske simpelt å gjøre. Så lenge en note lyser (lyser hvitt på toppen av noten) trenger du ikke å strumme for å spille noten, men kan i stedet bare trykke inn den noten du vil spille. Gå gjennom tutorials for å lære hvordan du gjør dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...