Gå til innhold

Tips og triks til Guitar Hero (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha testet tutorial på både GH2 & GH3, så skjønner jeg konseptet med hammer-on & pull-off.....Er ikke helt 100% vandt til å få det til under vanlig spilling, men jeg føler jeg blir bedre.

 

Mitt store mål er å fullføre Dragonforce på ekspert:p

 

HAr klart å komme til 1% allerede :D

Endret av WangenPs3
Lenke til kommentar
Jeg klarer bare ikke finne hastigheten på Knights of Cydonia på hard når alle notene kommer tett i tett, enten så slår jeg alt for kjapt eller for tregt. Andre som sliter med det samme eller har noen luretriks på lager?

 

Stått fast med QTSA og den sangen i flere dager nå uten at jeg kommer meg videre, irriterende!

 

Er litt snodig med sangene fra Hard til Expert. Noe jeg merket fort på denne sangen. På expert så bruker man alternate strumming omtrent helt til midtpartiet på sangen. Der er det lett og finne rytmen og holde multiplayeren. Men på hard hadde jeg problemer med det. Er en stund siden jeg har prøvd den på Hard, men tenkte jeg kunne gjøre det når jeg kom hjem.

 

Jeg får 5* på KoP (expert) hver gang, men får bare 4* på Hard. XD

Lenke til kommentar
Sitter fortsatt fast på raining blood. Er klin umulig for meg enda. :p Men klart alle de andre. D: Irriterende.

 

SKjønner feelingen. Nettopp spilt Slash guitar battle-(DLC) på expert. Den gikk GREIT (dvs 4 stjerner).. Prøvd ca 20 ganger til på siste battle med lou. Har ikke sjangs i havet. SÅ FORPULT usaklig å ha med han på slutten.

Lenke til kommentar

Siste battle: Kom deg gjennom hans første solo, få tak i det første angrepet, Whammy og bruk det 3-4 sekunder seinare, rett før han byrjar på eit parti med mykje grønn. Då tar du han med ein gang.

 

Eg las noko på Xbox sin heimeside:

Hold the Lower

 

It's natural for the novice player to tap and strum each note individually, and while this method can prove effective during the early songs on Easy difficulty, it's a habit you should break as quickly as possible. Instead, always hold the lower notes (the buttons further up on the fret board) when playing a higher note.

 

For example, hold down the green and red buttons when playing yellow. This way, if the next note is red, simply lift your finger off the yellow button and you're already in position to play the note.

Har du først tappa alle tar det litt tid å vende om, men er dette lurt eller dumt? Dykk som har klart det på expert, brukte dykk denne metoden?

Lenke til kommentar
Siste battle: Kom deg gjennom hans første solo, få tak i det første angrepet, Whammy og bruk det 3-4 sekunder seinare, rett før han byrjar på eit parti med mykje grønn. Då tar du han med ein gang.

 

Eg las noko på Xbox sin heimeside:

Hold the Lower

 

It's natural for the novice player to tap and strum each note individually, and while this method can prove effective during the early songs on Easy difficulty, it's a habit you should break as quickly as possible. Instead, always hold the lower notes (the buttons further up on the fret board) when playing a higher note.

 

For example, hold down the green and red buttons when playing yellow. This way, if the next note is red, simply lift your finger off the yellow button and you're already in position to play the note.

Har du først tappa alle tar det litt tid å vende om, men er dette lurt eller dumt? Dykk som har klart det på expert, brukte dykk denne metoden?

 

Ja det kan være lurt det om du trives med å spille slik, men til syvende å sist er det hva du føler funker best og raskest som er veien å gå.

Jeg bruker det ikke veldig ofte, men har sett noen som sverger til dette konstant. Om det har noe å si tror jeg ikke, da øvning, øvning og mer øvning uansett er det eneste som hjelper.

Lenke til kommentar
Er bare å prøve seg fram og finne det du spiller best med.

 

For meg går det kjappere hvis jeg ikke holder inne noen og bare tar og beveger fingrene kjapt. For da er de frie, og lettere å bevege.

Ja, men forskjellen på medium og hard/expert er ganske stor, sjølv om du får det bra til på easy og medium kan det hende du må legge om stilen for å få det til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Et tips til de som holder med venstre hånd slik at tommelen står inn i gitaren og ikke rundt selve grepet er å feste en remse sportsteip der bak slik at gitaren ikke sklir. Jeg gjorde dette like før jeg rundet GH2 på expert.

 

Jeg hater forøvrig GH3. Sluttet å spille det nesten før jeg har begynt. Nivået varierer så enormt og på det vanskeligste så er det helt sykt. Kan være at grunnen til at jeg synes det virker såpass mye vanskeligere enn 2-en er at jeg har spilt sistnevnte såpass mye.

Lenke til kommentar

Har (for min del) runda spillet på expert nå. Dvs, jeg har tatt alle sangene unntatt de idiotisk battles'a, som jeg hater. Derfor har jeg vel ikke klart spillet (har ikke slått Lou). Er det noe annet enn achievement jeg går glipp av? (x360)

 

Jeg har to spørsmål:

 

Hvordan får jeg "through fire and flames"? Har kjøpt alle bonussangene, men har den ikke.

Hvordan i h****** er det mulig å "tappe" slik som gutten gjør i starten av den følgende sangen:

Lenke til kommentar

Through the Fire and Flames får du ved fullføring av spelet (slå Lou) :p

Ta den på easy om du hater battle så mykje, men det er ikkje så veldig vanskeleg på expert heller, kan ta han med eitt angrep tidleg. Battle er ein av dei lettare delane av spelet.

 

Eg antar du kjenner til hammer-on og pull-off, så det er nok kun trening som ligg bak. På expert og til dels hard (Knights of Cydonia) bør du klare ein del hammer-on/pull-off for i det heile tatt å klare det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...