Gå til innhold

Tips og triks til Guitar Hero (Multi)


Anbefalte innlegg

Har slitt lenge med Woman, men tviler på at jeg noen gang vil klare den på Hard. Det gikk fint opp til den med fire eller fem stjerner på alle, og har klart en god del på Hard med å velge Quick Play. Som en bonus burde det bety at jeg klarer meg fint på Hard p GH3, så vi får se. Men gå gjennom karrieren på Medium først og åpne alle sangene og Slash som spillbar, eller satse på Hard og virkelig slite? Det vil bli vanskelig, men til gjengjeld får jeg nye sanger hele tiden i stedet for å "jukse" og få sangene på Medium først. ;) Med så var det den jævel'n i Georgia, da... :D

 

 

Hadde samme problem selv, de første 65-70% gikk greit, men derfra og ut var jeg sjanseløs. Ga rett og slett opp.

Så kom GHIII, som viste seg å være generelt vanskeligere. Etter en stund med det gikk jeg tilbake til Woman for å prøve og greide det faktisk på første forsøk, lett! Så det er vel bare å øve, øve og øve...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke interessert i achivements, så jeg skal kjøpe GH3 til PC. Selv spilte jeg GH2 på Easy først og gikk til Medium, før jeg til slutt prøvde meg på Hard. Denne gangen har jeg tenkt å starte på Medium, og blir det for lett går jeg opp til Hard.

 

Bare et lite spørsmål først. Beholder man pengene og det man har kjøpt når man bytter fra en karriere til en annen, som for eksempel når man har klart Medium og går over til Hard? I GH2 mistet man alt, så man må kjøpe alt på nytt igjen og igjen og igjen. Det ble ganske slitsomt etterhvert, spesielt siden jeg bare fikk råd til noen få ting. Enten en ny karakter, noen nye klær eller en del gitarer og sånt. Det ville ha vært en stor fordel å få beholde alt sammen så man kan beholde favorittgitaren sin fra starten i en karriere. Selv likte jeg den dobbelgitaren. ;)

Lenke til kommentar
Bare et lite spørsmål først. Beholder man pengene og det man har kjøpt når man bytter fra en karriere til en annen, som for eksempel når man har klart Medium og går over til Hard? I GH2 mistet man alt, så man må kjøpe alt på nytt igjen og igjen og igjen. Det ble ganske slitsomt etterhvert, spesielt siden jeg bare fikk råd til noen få ting. Enten en ny karakter, noen nye klær eller en del gitarer og sånt. Det ville ha vært en stor fordel å få beholde alt sammen så man kan beholde favorittgitaren sin fra starten i en karriere. Selv likte jeg den dobbelgitaren. ;)

 

 

er litt usikker, viste ikke noe om det, trudde pengene ble lagra på "bandet" liksom..

 

no idea..

Lenke til kommentar

Begynte å spille på GH2, og begynte på medium og har begynt på hard nå. Grua meg til wolfmother, men gikk faktisk ganske greit! Rare er at før GH3 demoen kom så fikk jeg ikke til noe på hard, mens etter at jeg spilte hard på den, så har hard på GH2 gått rimelig greit..:) Eneste jeg har prøvd å lære er å strumme begge veier noe jeg ikke får til. Dette selv om jeg spiller "ekte" gitar fra før og ikke har noe problem med det der.

Lenke til kommentar

Mulig det bare er jeg som er litt rar, men jeg har starta ny karriere flere ganger på GH2 og har alltid mista alt sammen. Får prøve på ny i jula, med mindre jeg får GH3 først.

 

Hammer-on's og pull-off's er ganske enkle i teorien. Kort sagt får du flere noter tett sammen (f.eks grønn, rød, gul, blå) med en litt annen farge en vanlig. Da kan du først spille den grønne som normalt, men deretter går spiller du rød, gul og blå kun med venstrehånden, så du slipper å strumme med høyre. Går du oppover (grønn til rød osv) kalles det hammer-on, og motsatt vei er pull-down. Selvsagt trenger du ikke starte på grønn, det kommer ann på notene. Det var bare et eksempel.

 

I Wolfmother på hard er du for øvrig 100% avhengig av disse to teknikkene for å ha sjanse til å lykkes, så du bør lære det så tidlig som mulig på Medium. (de er ikke aktivert på Easy, men da har man jo bare tre knapper uansett.)

Lenke til kommentar
Føler meg litt grønn her men hva og hvordan gjør man "hammer-on" & "pull-off"???

Som han over sa, du spiler sammenhengene på knappene uten å måtte strumme med høyre handa.

Nå har ikke jeg tatt training på GH3 men på men vet at på GH2 gir de en ganske grei innføring i "hammer-on" & "pull-off". Vil tippe at dette finnes i GH3 også.

Lenke til kommentar
Beste taktikken jeg har funnet på battle-greiene, er å samle opp 3 "weapons", vente til slash eller de andre kommer til et vanskelig parti (gjerne på slutten av sangen), for så å fyre av alt du har samtidig. Da bommer de så mye at de taper med en gang.

 

Er det ikke slash som får alle de grønne notene på rad mot slutten? Sparer opp alt til han kommer dit og så gir jeg han alt jeg har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...