roadflash Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg er fersk på det å innstallere forum, og hjemmesider generelt sett. Det jeg altså skal gjøre, er å installere phpBB på en nettside. Slik jeg har forstått det må de nødvendige filene lastes opp på en ftp-server. Har forsøkt å forstå det gjennom og lese litt på forskjellige sider, men jeg sliter litt likevel. Har lastet opp forumet på en ftp-server, uten problemer, tror jeg iallfall. Videre har jeg forstått det slik at det skal være enkelt. Det eneste man trenger å gjøre er å skrive url'en i nettleseren, så skal installasjonen starte automatisk. Vel, det skjer ikke hos meg iallfall. Når jeg skriver url'en, kommer det ingenting opp, kun en blank side. Er det noen som vet hva jeg kan ha gjort feil? Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Programvaren phpBB er basert på programmeringsspråket PHP, og det virker for meg som om PHP ikke er installert. Er du sikker på at webhotellet/serveren har støtte for PHP? Lenke til kommentar
roadflash Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Du har nok rett i det, Kadmium. Jeg hadde ikke sjekka godt nok på webhotellet mitt. Jeg er som sagt nytt på dette feltet. Har webhotell hos http://web10.nu/ og jeg har Windows. Betyr det med andre ord at jeg ikke får installert phpBB? Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Det betyr nok dessverre at du ikke får kjørt noen PHP-applikasjoner i det hele tatt. Som det står i FAQ-en: PHP-scriptet mitt virker ikke på mitt Windows-hotell: Det er ikke meningen at du skal bestille Windows-hotell om du skal bruke PHP. Da bestiller du Unix-hotell (basis). Endret 28. oktober 2007 av Kadmium Lenke til kommentar
roadflash Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Peiling på om det er mulig å bytte webhotell, eventuelle erfaringer med det? Da tenker jeg fra Windows til Unix. Endret 28. oktober 2007 av roadflash Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Selv har jeg ikke noen erfaring med denne tjenestetilbyderen i det hele tatt. Jeg ville sendt en e-post til kundestøtte og spurt om det er mulighet for bytte av webhotell for evt. en liten ekstra sum. Lenke til kommentar
roadflash Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Takk for hjelpen. Har sendt en mail til support. Håper det er mulig å bytte, men man vet jo aldri. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Får håpe det er mulighet for å bytte, uten alt for mye styr, da. Håper også du kommer med tilbakemelding, slik at vi blir litt klokere vi også. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Er ikke dette litt feilpost? Installering av Forum har jo ingenting med programmering av webside å gjøre. Programvare har en egen kategori. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Sant nok, men var det virkelig nødvendig med en egen post for å fortelle dette? Det finnes en knapp for å rapportere poster. Lenke til kommentar
roadflash Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 En flytning fra et windows hotel til et unix hotel skal gøres af vores teknikere. Du skal gøre følgende 1) Tag backup af alle data du ønsker at beholde 2) Skriv til supporten med dit kodeord og at du ønsker et unix webhotel Indenfor 24 timer har du fået et unix hotel Svar fra supporten. Nå venter jeg bare på at det skal skje. Det ordnet seg heldigvis på en enkel måte, uten at de krevde ekstra betalt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå