Gå til innhold

Crysis Editor/Sandbox 2


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg kan få sollys på mappet mitt? I editoren er det sollys, men når jeg spiller mappet ingame er det natta hele tiden. :hmm:

 

det endrer du i "Time Of Day" gå her: Terrain -> Time Of Day

der det står "Current Time" der stiller du vilket klokkeslett du vil starte på når du starter

 

vil du at det skal se bedre ut og at sole skal bevege seg trykker du på "Import From File"

så må du trykke deg helt tilbake til "Crysis" mappa der er det en mappe som heter Editor inni der ligger det en fil "default_time_of_day.tod"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvordan jeg kan få sollys på mappet mitt? I editoren er det sollys, men når jeg spiller mappet ingame er det natta hele tiden. :hmm:

 

det endrer du i "Time Of Day" gå her: Terrain -> Time Of Day

der det står "Current Time" der stiller du....

 

Gjorde det, men det skjedde ingenting.

 

Tror grunnen er fordi jeg har tatt mappet sniperisland og modifisert det, så savet det med et annet navn.

Lenke til kommentar

Nå som jeg har fått meg ny maskin har jeg spilt en del Crysis, og skulle nå installere Sandbox. Hver gang jeg loadet, create eller gjorde noe som helst krasjet det.

 

Kjører XP SP2 32-bit. Fant ut av at mange har hatt samme problem som meg mens jeg trålet nettet, og poster derfor løsningen som hjalp meg:

 

Start -> kjør -> "regedit". Bla deg fram til denne mappen og trykk på den:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\

I den hvite ruten i midten får du da opp noen navn og noen tall. Høyreklikk på variabelen NoRecentDocsHistory og velg Endre. Sett verdien til 0, trykk OK. Lukk regedit og start Sandbox på nytt. Virker fett :)

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan jeg kan få sollys på mappet mitt? I editoren er det sollys, men når jeg spiller mappet ingame er det natta hele tiden. :hmm:

 

det endrer du i "Time Of Day" gå her: Terrain -> Time Of Day

der det står "Current Time" der stiller du....

 

Gjorde det, men det skjedde ingenting.

 

Tror grunnen er fordi jeg har tatt mappet sniperisland og modifisert det, så savet det med et annet navn.

Er det fordi du har andre grafikkinstillinger ingame?
Lenke til kommentar

Er det noen som har fått til at gjenstander (fysikk) kan lagre "state"-en sin (posisjon, rotasjon, etc) som når de er behandlet av fysikkmotoren i editoren. Skjønner? Altså, f eks, en hengebro. Når man importerer den fra prefabs, så er den helt stiv, og man må spille (Ctrl-G) og slå på den en gang for at den skal se ut som en hengebro. Hvordan lagrer jeg "state"-en? Sånn som tønner etc, i stedet for å måtte plassere dem med millimeterpresisjon, hvordan ber jeg bare motoren behandle dem og lagre dem senere?

 

Noen bilder fra prosjektet mitt:

post-89409-1198119051_thumb.jpg

post-89409-1198119079_thumb.jpg

post-89409-1198119139_thumb.jpg

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...