ssdrive Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Hei! Har noen spørsmål ang. Asus Maximus Formula og x38 generelt: 1. Er det mulig å koble til min gamle ATA harddisk for å overføre filer og slikt til den nye PC-en uten å behøve å bruke overgang? 2. Jeg skal kanskje satse på trådløs internett: Holder det med kun en router, dvs kjenner hket igjen internettet uten at jeg behøver å anskaffe meg en mottaker? 3. Burde jeg i det hele tatt velge et annet x38 kort, systemet skal inneholde q6600 (overklokkes), 8800gtx, 2x 2gb ddr2. Gigabyte har jo feks et som er billigere og som støtter ddr2 og ddr3... 4. Holder det innebygde lydkortet mål eller burde jeg satse på et annet et? Følgende høyttalere skal brukes: Z-2300 2.1 Sist og ikke minst til de av dere som har x38 (Maximus Formula); anbefaler dere dem videre? / EDIT:La til et spørsmål til Takker for svar... Endret 27. oktober 2007 av xtreme22 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Hei! Har noen spørsmål ang. Asus Maximus Formula og x38 generelt: 1. Er det mulig å koble til min gamle ATA harddisk for å overføre filer og slikt til den nye PC-en uten å behøve å bruke overgang? 2. Jeg skal kanskje satse på trådløs internett: Holder det med kun en router, dvs kjenner hket igjen internettet uten at jeg behøver å anskaffe meg en mottaker? 3. Burde jeg i det hele tatt velge et annet x38 kort, systemet skal inneholde q6600 (overklokkes), 8800gtx, 2x 2gb ddr2. Gigabyte har jo feks et som er billigere og som støtter ddr2 og ddr3... 4. Holder det innebygde lydkortet mål eller burde jeg satse på et annet et? Følgende høyttalere skal brukes: Z-2300 2.1 Takker for svar... 1. Ja, det er en ATA kontakt på hovedkortet 2. Det ser ikke ut til at det kortet har innebygd mottaker, så da må du skaffe deg en egen. 3. Asus kort er generelt bra, bortsett fra noen småting her og der, men sånn er det med alle, jeg hadde valt Asus kortet, uten tvil 4. Det innebygde lydkortet er helt fint, men anbefaler et annet et (X-FI er fint), hvis du er "lydfreak" Lenke til kommentar
ssdrive Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Hei! Har noen spørsmål ang. Asus Maximus Formula og x38 generelt: 1. Er det mulig å koble til min gamle ATA harddisk for å overføre filer og slikt til den nye PC-en uten å behøve å bruke overgang? 2. Jeg skal kanskje satse på trådløs internett: Holder det med kun en router, dvs kjenner hket igjen internettet uten at jeg behøver å anskaffe meg en mottaker? 3. Burde jeg i det hele tatt velge et annet x38 kort, systemet skal inneholde q6600 (overklokkes), 8800gtx, 2x 2gb ddr2. Gigabyte har jo feks et som er billigere og som støtter ddr2 og ddr3... 4. Holder det innebygde lydkortet mål eller burde jeg satse på et annet et? Følgende høyttalere skal brukes: Z-2300 2.1 Takker for svar... 1. Ja, det er en ATA kontakt på hovedkortet 2. Det ser ikke ut til at det kortet har innebygd mottaker, så da må du skaffe deg en egen. 3. Asus kort er generelt bra, bortsett fra noen småting her og der, men sånn er det med alle, jeg hadde valt Asus kortet, uten tvil 4. Det innebygde lydkortet er helt fint, men anbefaler et annet et (X-FI er fint), hvis du er "lydfreak" Takk Wheelman, da var spørsmålene mine besvart på en kjapp og effektiv måte . Da ser det ut til at jeg bestiller meg ASUS Maximus Formula. Med mindre det finns noen innvendinger da Lenke til kommentar
Nator Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 MSI Diamond er kanksje litt bedre for ditt bruk med X-Fi kort og 2x wireless... Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Du kan jo ta deg en tur innom Maximus tråden også, en del som har det, og kan sikkert svare på mer enn meg der Lenke til kommentar
ssdrive Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 MSI Diamond er kanksje litt bedre for ditt bruk med X-Fi kort og 2x wireless... Støtter ikke den bare ddr3? Tror jeg venter litt med å kjøpe ddr3-ram for å slippe å betale nærmere 6000kr Lenke til kommentar
ssdrive Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Litt off-topic, men lurer litt på dette her: Klarer dere eiere av q6600 å overbelaste den med masse programmer på en gang som f.eks antivirus scan, defragmentering, spill, dvd-ripping +++ slik at den blir 100% belastet? Har dere noen gang oppfattet den som treg? Er bare fryktelig nyskjerrig :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå