harida Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Vil gjerne høre hvilke brikkesett som dere har gode ærfaringer med til AM2. Vanskelig å finne ut av forskjellene, og hvilke som fungerer best. Endret 27. oktober 2007 av harida Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Vil gjerne høre hvilke brikkesett som dere har gode ærfaringer med til AM2. Vanskelig å finne ut av forskjellene, og hvilke som fungerer best. Jeg har kun brukt 690G. Det fungerer godt med 2gb, men svært mange hovedkort sliter med 4gb og Vista 64-bit. Kun MSI sitt ATX kort kan bruke 8gb. Du bør velge ett av Gigabyte kortene, de støtter 4GB, eller MSI sitt ATX kort som støtter 8gb. Skal du klokke trenger du Gigabyte, med mindre du benytter black edition. NB blir varm, for varm etter min smak. Vi snakker ikke om Nvidia heit, men ofte oppunder 50grader, noen til og med høyere. 64bit AHCI drivere finnes ikke. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Mitt hovedkort basert på nforce 590 SLI er godt som gull! Skal være de beste chipsetene for AM2, med tanke på overklokk også. Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Mitt hovedkort basert på nforce 590 SLI er godt som gull! Skal være de beste chipsetene for AM2, med tanke på overklokk også. Er ikke chipsettet ditt varmt? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Kunne ikke brydd meg mindre om chipsetet er vamt så lenge det er stabilt, og samtidig klokker godt.. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Kunne ikke brydd meg mindre om chipsetet er vamt så lenge det er stabilt, og samtidig klokker godt.. Levetid er noe dritt? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Ehm, så du mener nforce 590 chipsetene har kortere levetid enn andre? Hva mente du med det? Feks så er 8800GTX et veldig varmt kort, men er designet for å tåle høye temperaturer. Tror du de kortene vil ryke tidligere enn andre? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Ehm, så du mener nforce 590 chipsetene har kortere levetid enn andre? Hva mente du med det? Feks så er 8800GTX et veldig varmt kort, men er designet for å tåle høye temperaturer. Tror du de kortene vil ryke tidligere enn andre? Desto høyere temperatur, desto lavere levetid , sånn er det på alt. Er det lagd for og kjøre på 70 grader i 10 år, så reduseres som regel levetiden dersom det kjøres over, og forlenges når den kjøres under... Lenke til kommentar
fflex Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Haha. Om det ryker om 10 år, så er nok hovedkortet byttet ut uansett. Jeg forstår hva du forsøker å si, men det er jo rett og slett betydningsløst. Lenke til kommentar
harida Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Takk for svarene. Vedrørende temperatur på brikkesettet;- finnes det passive kjølere som kan brukes der det ikke følger med? Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Takk for svarene.Vedrørende temperatur på brikkesettet;- finnes det passive kjølere som kan brukes der det ikke følger med? Yep. Men du bør nok planlegge å kjøpe en tårn kjøler å bruke en vifte med lavt turtall på ett 590. En vifteløs zalman fungerer fint for integrerte greier. Enkelte hk har det for trangt rundt NB, slik at du ikke kan montere alternativ kjøling. Ta en tur innom newegg.com og ta en titt på bruker erfaringene for produktene du lurer på. De som fortsatt tror at skjermkort tåler høy varme, bør sjekke ut 9800 serien. De er i ferd med å ta en dinosaur. x800 begynner å gi spill nye farger og firkantede dimensjoner også. Bare tull å tro at ett hk med 60-70graders NB varer i 10år. Har ikke Guns N Roses en sang som heter one in a million? Det kommer mange nye am2+ kort i løpet av november. På papiret virker de lovende. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 De som fortsatt tror at skjermkort tåler høy varme, bør sjekke ut 9800 serien. De er i ferd med å ta en dinosaur. x800 begynner å gi spill nye farger og firkantede dimensjoner også. Har du linker? Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 De som fortsatt tror at skjermkort tåler høy varme, bør sjekke ut 9800 serien. De er i ferd med å ta en dinosaur. x800 begynner å gi spill nye farger og firkantede dimensjoner også. Har du linker? Nei, jeg har ikke linker for hånden, men det er en i GFX forumet her som nylig fikk problemer med sitt x800. Håper hans kort ikke har tatt kvelden, men slike historier dukker jevnlig opp. Du finner linker om du søker. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Du finner linker om du søker. Finner ikke link - Er det snakk om AGP eller PCI-e? Grunnen til at jeg spør, er 2 svidde/ødelagte pci-e-kort (NV GF6600) med bare noen få Core Volt-steg opp. Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Du finner linker om du søker. Finner ikke link - Er det snakk om AGP eller PCI-e? Grunnen til at jeg spør, er 2 svidde/ødelagte pci-e-kort (NV GF6600) med bare noen få Core Volt-steg opp. Forsøkte ett par minutter på google, og et søk som får opp artifakt problemer er: http://www.google.com/search?q=ati+9800+artifacts Du finner sikkert noen med kaputsk kort i det søket. Synd med de kortene dine. Jeg har aldri endret volten opp på ett GFX, da jeg synes de er sinsykt varme som de er. 6600GT genererte i hverfall mye varme, 6600 var noe bedre etter som jeg husker. Har du forsøkt med en tråd i overklokkings forumet? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) edit: oops Endret 30. oktober 2007 av Zink Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå