Neglesaks Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Hei! Etter at jeg fikk adsl får jeg ikke sendt filer over msn eller mIRC. Vi har noe som kalles Internet Connection sharing (ICS) så det er faren min sin PC som er koblet opp til internett. Han får heller ikke sendt filer. Hva kan problemet være. Dette er et veldig irriterende problem, som jeg gjerne vil ha fiksa. Håper på mange hjelpsomme svar :smile: Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 på mirc : hvis f.eks filen heter colimcrae2.exe så må du endre filformatet til f.eks colimcrae2.txt eller .jpg .gif Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 MÅ vel ikke endre navn, er vel ikke alle IRC servere som fremdeles nekter å sende *.exe filer. Legg inn mIRC på nytt, retter seg som regel opp da. MSN stinker! Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Det har seg rett og slett slik at på mirc har alle forhåndsinnstilt at de "ikke vil ha" *.exe filer. Dette kan du lett fikse på ved: General Options DCC Folders Der ser du hvilke filtyper som blir ignortert. _________________ Pentium 3 800 256 SD Pioneer slot-in Gainward GF2 ti/450 64 DDR SB Live! 5.1 CSW Inspire Logitech-mus :razz: Aopen HQ45 Aquamarine Floppy Det gjelder å briefe med det som er bra :razz: 400-Club! [ Denne Melding var redigert av: sosohal på 2002-01-05 01:01 ] Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 tok jeg feil gitt, sikkert bare den serveren jeg var på da :sad: Lenke til kommentar
mammut Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Sette opp en ruter da og opne for den porten irc bruker 1030-1040 og msn messenger husker jeg ikke. Allt er ikke gjordt i en fei tipper dere har tele nor det suger får med cisco ruter hos nextgentel da som er drit bra telenor må man skaffe seg det selv.. flaut telenor. Lenke til kommentar
Neglesaks Skrevet 5. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2002 hmmmm, mange reply's men ingen svar. hvordan får jeg sendt filer over msn. Ja jeg har telenor. Veit at det stinker. Det er jo ikke bare bare og kjøpe seg en router. Koster jo en del!! Lenke til kommentar
picachu Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Har du et program gående som f.eks Norton Internet Security eller lignende ? Da tenker jeg at du må konfigurere programmet litt. Andre vet nok mer om dette enn meg, men det er en tanke ihverfall. p|cachu Lenke til kommentar
Neglesaks Skrevet 5. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2002 jeg har Norton Antivirus auto protect + at jeg har firewall. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 hehe...då må du nokk mekke litt i din firewall...det er den som gir deg problemer... Lenke til kommentar
ralf Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 "Svar!" Mest sansynelig er det at du har feilip/local host instillt i mIRC. Dette endrar du ved å endre det i File > Options > Connect > Localinfo > Fjern alt, og still det inn til å detecte seg selv når du kobler opp mot irc serveren. Kanskje det velger å la deg bruke den lokale ipen her, og ikke den du "er koblett opp med" via routeren. Dette skal i og for seg gå bra, alt etter hvor bra routeren/"routeren" i ICC (?) er. Anbefaler winroute - det er _Best_ i win :smile: Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 for å sende filer over Msn, må amn åpne port 6891-6900.. jo flere porter du åpner, jo flere filoverføringer kan du ha sammtidig.. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 og mer utsatt blir du for hacker-angrep mowhaha Lenke til kommentar
connect Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Joda... dette virker som et helt klart firewall-problem.... Har vært borti noen adsl-levrandører som faktisk setter opp firewall for deg.... (blant annet for at du ikke skal kunne sette opp server) broder'n min, har adsl der alle porter bortsett fra 139 er filtrert.... men... det kan virke litt rart og... for slike firewaler vil autmatisk åpne utgående, men ikke inngående porter... menmen... Lenke til kommentar
norriz Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Har UPC chello+ og har det samme problemet med å sende filer over msn.. Kan ta i mot filer, men ikke sende, heller ikke snakke over mic. Kan det også ha noe med portene å gjøre? Hvordan "åpner" jeg disse? Dere får det til å høres så lett ut.. *sukk* Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Hva med å zippe filene?? skarsk Lenke til kommentar
Sliver Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Har du gått inn på "Local Area Connections" å sjekket ok XP's "Internet Connection Firewall" er enabled. Hvis den er det er dette problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå