Ustedalen Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 I min forrige post ble det en stor diskusjon om VB 6.0 og VB .NET. Hvis dere har lest igjennom den posten så har dere funnet ut at skolen min bruker VB 6.0. Det jeg da lurer på er om det er stor forskjell i selve programmeringen? Er koden noe forskjellig? Hva gjør VB .NET så utrolig mye bedre? Og vil det ødelegge for meg på skolen hvis jeg begynner å programmere hjemme i VB .NET? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Mye er annerledes, for det første så er ikke VB6 fullstendig objektorientert, for det andre så har ikke VB6 64-bit støtte av noe slag...+++ Det man kan lure på er hvorfor skoler bruker VB6, siden VB.NET er både gratis, og overlegent VB6. VB.NET støtter: - Inheritence - Interfaces - Generics - 64-bit integer og pekere (Long, IntPtr) (long i VB6 er 32-bit) Det er faktisk ingenting du finner i VB6 som ikke er tilgjengelig i VB.NET Men du må lære deg en litt annen måte å programmere på: Objektorientering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå