kevinedomm Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Det skal ikke ha noe å si på garantien noe av det! Det er jo såklart noe som går på garantien det her, så stå på ditt Ok, da skal jeg stå på mitt Selv om selgeren sier at jeg allerede KAN ha gjort for mye Følgende er ihvertfall gjort: - Sjekket luftfilteret, altså, skrudd opp får å se, og så forsvant 1 skrue.. rolleyes.gif - Stilt opp tomgangen litt. Vurderer å gjøre: Bytte bensinfilter, da jeg mistenker at den er tett. Men så lurer jeg på; Har jeg allerede gjort for mye? Tenker da på at skruen mangler, og så spraya jeg luftfilteret med en luftfilterspray jeg hadde, scooteren gikk faktisk bedre på tomgang da. Har jeg allerede gjort for mye? Beklager hvis jeg maser, men synes det er surt hvis selger skal nekte å gjøre noe på scooteren fordi jeg sjekket filteret, og gjorde litt vedlikehold selv.. :/ Lenke til kommentar
daruu Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Det skal ikke ha noenting å si på garantien, hvis han mener det så er det bare en dårlig unnskyldning for å unngå skyld! Men hva er luftfilterspray? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Det skal ikke ha noenting å si på garantien, hvis han mener det så er det bare en dårlig unnskyldning for å unngå skyld! Men hva er luftfilterspray? Noe som gjorde luftfilteret mitt seigt og klissete Luftfilterspray? Vell.. FILTERSPRAY - CASTROL Castrol Foam Air Filter Oil er udviklet til at sikre maksimal ydelse af filtre til knallerter, motorcykler og scootere. Giver optimal filtreringseffekt og forlænger motorens og filtres levetid. Øger luftgennemstrømningen, som medfører øjeblikkelig motorrespons og maksimal ydelse. Scooteren gikk faktisk jevnere på tomgang med denne Lenke til kommentar
daruu Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Har da alldri brut luftfilterspray jeg da, men det gjorde nok ikke noe De bruker noe luftfilterolje elns på crossere og det er sikkert det samme, men i utgangspunktet ikke nødvendig på mopeder Men det skal uansett ikke ha noe å si Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Har da alldri brut luftfilterspray jeg da, men det gjorde nok ikke noe De bruker noe luftfilterolje elns på crossere og det er sikkert det samme, men i utgangspunktet ikke nødvendig på mopeder Men det skal uansett ikke ha noe å si Jepp, brukte det på den gamle crosseren min også Men det var samme resultat da, jevnere tomgang Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Den filter oljen tørker aldri, å gjør at filtret forbli vått og klissete, for at støvet skal sette seg i filtret, å unngå slitasje på honingen, stemplet, stempelringene og sylinderen generelt. Er vel heller psyken som går jevnere på tomgang Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Den filter oljen tørker aldri, å gjør at filtret forbli vått og klissete, for at støvet skal sette seg i filtret, å unngå slitasje på honingen, stemplet, stempelringene og sylinderen generelt. Er vel heller psyken som går jevnere på tomgang Er nok det, ja Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Hjelper det å kakke borti forgasseren for å se om flotøren løsner igjen eller er det en dum ide? Er ikke flotøren en slags plate/skive? Endret 5. november 2007 av Abn0rmal Lenke til kommentar
daruu Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Det kan hjelpe ja (men i fleste tilfeller gjør det ikke det) Uansett er det verdt ett forsøk Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 Hjalp nok ikke nei, og selgeren nekter å gjøre noe mer med sykkelen da han mener at garantien ikke er gyldig.. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Er det ikke bare å skru opp forgasseren da Så ser du fort om det er dritt i den. Da har du i alle fall fått utelukket en ting.. Endret 7. november 2007 av gilera Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Er det ikke bare å skru opp forgasseren da Så ser du fort om det er dritt i den. Da har du i alle fall fått utelukket en ting.. Tilsynelatende var den speilblank på innsiden :/ Fortsatt samme problem, sjekket bensinslangen rett etter bensinfilteret, og der rant det i hytt og pine. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Man kan ikke se om det en noe dritt i den. Faen, kan dere INGENTING ? Seriøst ? - det er jo en grunn til at trådstarter spør, men de som svarer burde jo kunne noe, ellers blir det noe ala noe som heter spam. skru opp gasseren, del den, skru opp alt , ta vekk flottøren osv, skru opp dysa, legg den i diesel eller helst whitesprite, la den ligge i 10min eller 2 timer, blås evnt av med kompressor, å skru sammen. Hvis bensina renner når du skrur på bensina, så har flottørent hengt seg, med andre ord, den "pluggen", eller den bensin regulatoren som flottøren styrer ved besin mengde i koppen sitter fast, å dermed gir maks bensin, som oversvømmer gasseren. - da trenger den rensing. Endret 8. november 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
daruu Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Jeg ville nå ikke godtatt det med at garantien visstnok ikke var gyldig jeg da ihvertfall Jeg tror fortsatt at det er ett problem med besintilførselen, enten gasseren evt reeden Edit: Du har ikke prøvd å bytte plugg? Endret 9. november 2007 av daruu Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Plugg har jeg prøvd og byttet ja, men jeg skal ikke la garantien gå unna så lett, fattern skal snakke med fyren. Forgasseren rører jeg ikke mere nå. Og så var det en ting jeg la merke til, jeg skrudde opp lokket til batteriet, og fant ut at gjengene til polene var skrudde i stykker, så ledningene lå løst på... Men har teipet de på, og det samme problemet fortsetter Lenke til kommentar
morten_olsen Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg tror forgasseren din er tett, og at du må opne den og skru ut dysa og alle deler og legge dem i diesel. Det der med batteriet skal ikke være slik, det MÅ du klage på..!! visst du kjøpte den helt ny hos forhandler skal alt være 110%. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Det med batteriet er vell mer eller mindre min feil, så det er vell ikke noe å klage på da vell? Den ble full av hvitt pulver, og jeg fulgte det som stod i brukermanualen, vasket polene i varmtvann. Uansett, sykkelen skal vell ikke reagere sånn som den gjør OM den skulle vært hardt innkjørt vell? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Nei, det skal den ikke, forgasserenr din er tett, den vil da ikke få bensin over lang tid, å uten bensin, fungerer ikke motoren. Om den stopper etter 200m, og skuteren din har stått ute en god tid, kan det hende at bensintilføreselen har irret, men det er det heller liten sjangs for. Kan du ikke skru, så er regelen at man gjerne ikke skal pelle. Få en god kompis som gjerne kan skru godt uten å prate piss til å hjelpe deg. Om det er din skyld at batteriet er fucka, så vet du gjerne svare, men at du kanskje burde prøve å tenke for en gangs skyld. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Nei, det skal den ikke, forgasserenr din er tett, den vil da ikke få bensin over lang tid, å uten bensin, fungerer ikke motoren.Om den stopper etter 200m, og skuteren din har stått ute en god tid, kan det hende at bensintilføreselen har irret, men det er det heller liten sjangs for. Kan du ikke skru, så er regelen at man gjerne ikke skal pelle. Få en god kompis som gjerne kan skru godt uten å prate piss til å hjelpe deg. Om det er din skyld at batteriet er fucka, så vet du gjerne svare, men at du kanskje burde prøve å tenke for en gangs skyld. Det var allerede gjort en Max Mekker jobb av forhandleren da jeg åpnet og sjekket batteriet, det var jo skrudd så hardt i at polene gav etter skruen. Hva jeg skal gjøre med den forhandleren vet jeg ikke, jeg får vell bare kontakte hovedleverandøren i Oslo for så å spørre om det er noen andre som tar inn de scooterene, slik at det blir utført service et annet sted. Grensen ble nådd når forhandleren sa at hvis jeg maste mere så skulle han anmelde meg for å kjøre uten lappen Og nei, vil ikke påstå at det var min feil at batteriet ble fucka, da det var kun den ene gjengen på polen som var intakt på batteriet når jeg skulle ta det ut for å ta bort batterisyra. Ja, kanskje jeg burde begynne å tenke mer selv Får vell bare kjøpe nytt batteri til en 300 da >< Lenke til kommentar
daruu Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Det må være en utrolig dårlig forhandler ihvertfall! Er litt usikker på hva du skal gjøre ang det, juss er ikke akkurat min sterke sak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå