Gå til innhold

Extracte HL² maps med GCFScape spm.


Anbefalte innlegg

Sitter fast og lurer på om noen vet hvordan man extracter HL² maps med GCFScape.

Skal extractes in i min egen mod som er laget i Microsoft Visual Studio.

 

I følge valve skal man bare extracte til mod's /maps/ directory fra SteamApps/SourceMods.

 

Siden jeg ikke finner det ut lagde jeg et eget map (rød)

Hvor skal denne lagres? Er "mapscr" er map fil? Andre navn er kun scr , modelsrc og materialsrc

post-64596-1193519233_thumb.jpg

post-64596-1193525203_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har vært inne i Source SDK og klikket på "Create mod" så skal du gå inn i steam/steamapps/sourcemods/modnavn/maps (husker ikke helt om det er rette veien, men du skal i alle fall inn i sourcemods og så modnavnet).

 

Har før opprettet mods men er lenge siden. Om du velger at Valve skal kopiere filer til sourcemods kan det hende at brettene ligger under sourcemods allerede.

Lenke til kommentar

steam/steamapps/sourcemods/modnavn/maps

Under det ligger det en gul fil named soundcache /

_other.cache

_other_rebuild.cache

_sharedprecache.cache

 

Siden jeg ikke skal selge eller gi ut dette kan jeg kopiere HL2 maps med GCFScape til min "modmappe"

Finner bare ikke de ekte mapsa i valve sine filer, masse jalla små filer og om jeg finner en mappe med noe som ligner

map1

map2

map3 osv med riktige navn så finner jeg ikke ut hvor jeg skal extrackte dem i minmod mappe og hvor mange jeg skal extrackte, 1 brett heller alle? Og det er mange andre filer i filen med maps i fra valve som ikke heter maps.

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg skjønner fremdeles ikke problemstillingen, om du skal endre på ting som våpen, modeller etc så trenger du ikke kopiere valve sine brett. Det er bare å søke etter dem i command promp (tror det var map * som var kommandoen men jeg husker ikke helt).

Lenke til kommentar

Nei, jeg har endret våpen , laget min egen mod men har ingen maps, vil spille min mod i hl2 mapsa. Da sier valve at man kan kopiere hl2 maps inn i egen mod for å spille om man ikke gidder lage selv.

(Så lenge det ikke skal selges/gies ut)

Endret av War
Lenke til kommentar

Du trenger ikke kopiere alle brettene over til moddet ditt fordi moddet ditt krever at folk at HL2 fra før av, og dermed kan du bruke de brettene uten å trekke dem ut fra GCF filene og legge dem ved i pakken din. Mod som f.eks Smod har og endret på våpnene men der følger ikke brettene med i pakken, noe som sparer meget mye plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...