demiurgen Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 jeg vil prøve å lage en "rich text editor" ala den som vi bruker her på forumet. tenkte jeg skulle begynne i det små og prøve å få til at når du trykker enter så lages en ny p tag. kan dette gjøres med php? jeg har et eksempel her: http://www.morganwaage.com/test/index.php hvis du skriver inn i textarea og trykker enter så kommer alt på samme linje. for å få flere avsnitt må du manuelt skrive inn p tag'ene og det er dette jeg vil prøve å unngå. Lenke til kommentar
Rasks Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 du kan prøve $text = nl2br($text), da blir alle enter-trykkene omgjort til <br /> Lenke til kommentar
demiurgen Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 du kan prøve $text = nl2br($text), da blir alle enter-trykkene omgjort til <br /> takk! det kan jo funke. er det sånn de fleste rich text editorene fungere? Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Det som legger inn sånn at du ser det står <p> vil jeg anta bruker javascript til å få de forsjellige html "kodene" til å komme når du trykker på en knapp eller enter eller lignende Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Bare for å klarne opp I begrepene her. Ein richtext editor er eit javascript program som kjører i nettleseren og lar brukeren skrive inn og formater tekst på same måte som i word. Når brukeren trykker send så sender javascriptet html kode til serveren. Editoren her på forumet er eit vanlig tekst felt med støtte for bbkoder. BBkoder blir tolka av eit php program som lager html ut av det. For å lage noe ala det her på forumet bruker du nl2br og preg_replace, manualen til php kan vere litt uklar så eg vil anbefale deg å søke litt på google vist du ikkje kan bruken av preg_replace Edit: Ser ut til at det faktisk er ein rikteks editor her og, men det der forsatt javascript Endret 27. oktober 2007 av Runar0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå