Prefect71 Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Har nylig satt sammen en PC basert på MSI sitt 845PE Max2 BFIR. Det første som slår meg er støyen. CPUen er boxed, men jeg tror støyen kommer fra den lille chipsett-vifta som går konstant på rundt 5100 omdreininger. Noen tips? Lenke til kommentar
corky Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Da har du sikkert funnet ut at små vifter noen ganger lager mere støy enn store vifter. Mitt tips er at du kan sjekke om det lar seg gjøre å bytte kjøler til passiv kjøler, altså en kjøleribbe. De kjøler ikke like bra, men støyer ikke og kan ikke bli ødelagt. En annen ting du kan gjøre er å undersøke om du kan kjøpe en annen chipset vifte å sette på, som bråker mindre. Du finner alternative kjølere på http://www.microplex.no Der har de små vifter som passer til chipset, og som støyer 15db Lykke Till!!! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Kjøp en Zalman chipset-ribbe. Tror du finner den hos microplex. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå