Henriko2 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Hei! Jeg lurte på en ting, hvordan kan jeg markere ett område i Illustrator for så å tegne hvor jeg vil på filen men det kommer bare inni dette markerte området. I Photoshop er jeg vant til dette f.eks da jeg bruker lasso tool rundt f.eks en munn til en person for så å tegne over med "viskelæret" slik at det blir transparent(rutete bakgrunn) så tar jeg en layer under med en annen munn(dårlig eksemple men det første jeg kom på xD) Så hvordan kan jeg markere ett område slik at ingen ting kommer utenfor der når jeg visker det ut i Illustrator, vet ikke om dette er mulig da hehe (Er illustrator nub men prøver å lære meg det ) (Forresten moderator, tenkte dette var en bedr kategori) Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Er dette på et bilde? Altså ikke vektorgrafikk? Da ville jeg gjort det i Photoshop. Sånn jobber i alle fall jeg. Bilder i Photoshop, grafikk i Illustrator. Lenke til kommentar
Pekanorth Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Vet ikke om noen måter å gjøre akkuratt det i illustrator dessverre, men kan godt hende det finnes. Alternativ er å tegne ferdig for så å klyppe bort det man vil ved hjelp av Divide Pathfinder el. Om det er innenfor hele bilderammen du vil gjøre det på kan man alltids bruke Crop Area Tool også... Si ifra om du finner det ut da så vet jeg det til neste gang! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå