Lord Hell Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 problemet er enkelt. formater og legg inn OS på nytt Lenke til kommentar
Symbolic Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 problemet er enkelt. formater og legg inn OS på nytt OK, skal prøve dette... Så skal jeg gi tilbakemelding Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 uhm...har du hentet ned CPU prosessor driver fra AMD's sider? http://www.amd.com/us-en/Processors/Techni...182_871,00.html Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Da vet jeg ikke, men bare prøv. Har en sterk følelese på at det er det som er problemet Så du tror at Windows kjører fortsatt på Single core, og dropper den andre coren ? Jepp. Vet om flere som har hatt samme problemet blant venner. Lenke til kommentar
Symbolic Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Nå har jeg formatert, men det kommer fortsatt ikke opp flere CPU-grafer... :S Jeg skjønner ikke hva som er feilen ?=! :S Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hmm, rart. Og du er sikker på at hovedkortet støtter dual core? Lenke til kommentar
Symbolic Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Hmm, rart. Og du er sikker på at hovedkortet støtter dual core? Ja, det sto det på hjemmesiden til MSI hvertfall... eller jeg måtte flashe BIOS for å få den til å funke, men det står at den skal klare det med den bios`n jeg har nå... :S Hva skal jeg gjøre ?! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Ser at i spesifikasjonene til hovedkortet ditt så står det at det støtter CPU opp til 5200+. Kanskje problemen kommer av at CPU'en din rett og slett er for god. Lenke til kommentar
Symbolic Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Ser at i spesifikasjonene til hovedkortet ditt så står det at det støtter CPU opp til 5200+. Kanskje problemen kommer av at CPU'en din rett og slett er for god. Jeg vet det... Men det står på hjemmesiden at hvis du har BIOS version 1.7, så skal den funke xP Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Ahh, det fikk jeg ikke med meg. Men sry, nå har jeg ingen anelse om hva som er problemet. Lenke til kommentar
Symbolic Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Ahh, det fikk jeg ikke med meg. Men sry, nå har jeg ingen anelse om hva som er problemet. Jeg får sende en PM til Simen1, så får jeg se hva jeg gjør... Takker for alle svar... MEN! Om noen flere har noe de skulle sagt her, så kom med det ! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Jeg får sende en PM til Simen1, så får jeg se hva jeg gjør... Takker for alle svar... MEN! Om noen flere har noe de skulle sagt her, så kom med det ! Ja, spurte deg om noe tidligere som du ikke har svart på; Hva står det om cpu'n i System Properties? Er den gjenkjent/oppført riktig der? >Start >høyreklikk My computer >klikk Properties Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Jeg kom på et par forslag som kan være verd et forsøk: 1. Følg med når du booter og se om det faktisk står bios-versjon 1.7 på boot-skjermen. Hvis ikke så har kanskje biosflashen til 1.7 feilet og at det kan være årsaken. 2. Prøv å starte opp en Live-CD f.eks med Ubuntu og se om du får opp to prosessorer der. Gjør du det så vet du at bios er i orden men at feilen ligger i Windows. Får du ikke opp to prosessorer der så indikerer det at problemet er bios (selv om det i teorien tilfeldigvis kan være noe rart med Ubuntuen også). 3. Sjekk lokket på prosessoren og se om det er en Windsor eller en Brisbane ved å google nummeret på den. AMD har ikke offisielt lansert 5600+ i form av Brisbane ennå men det kan jo hende de har sniklansert den og at du har fått en av de. I så fall så støtter ikke nåværende 1.7-biosen den splitter nye modellen ennå. Kanskje 1.8 løser det. I så fall kan du prøve å sende en epost til MSI og rapportere om det. Redigert: Det kan faktisk se ut som det er punkt 3 som gjelder. Jeg fant nettopp en kilde på nett om at det har kommet en ny 5600+ med brisbane kjerne, 2*0,5 MiB L2 cache, 65W og 2,9GHz klokkefrekvens. Du kan jo sjekke klokkefrekvensen osv med cpu-z for å se om det stemmer. Kilde AMD har ikke fått denne i sine egne prislister ennå. Den nye 5600+ brisbane har produktnummer ADO5600DDBOX mens den gamle 5600+ Windsor har produktnummer ADA5600CZBOX. Jeg slang den like godt inn på lista til Wikipedia (punkt 2.1.6). Morsomt å oppdage nye prosessorer, selv om jeg skjønner det ikke er så morsomt for deg. Endret 29. oktober 2007 av Simen1 Lenke til kommentar
Symbolic Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg har skjekket, og det er en Windsor CPU... Jeg fant ut en ting, og det virker som det er min Windows det er noe galt med, så skal prøve å innstallere Windows Vista Ultimate i dag, så får jeg se... OM det er noen som har noe mer info, så bare spytt ut Takker for alle svar så langt... Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Har du lasta ned AMD CPU driveren som jeg linka til lengre oppe? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hmm.. ikke så spektakulært som jeg først trodde med andre ord. Jaja, jeg er spent på hvordan det går. Lenke til kommentar
Symbolic Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg fikk det til! Det var Windows som var feilen, fikk installert Windows vista Ultimate ... Fikk hjelp av TeeJay187 her på forumet... Men takker for ALLE svar... Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Var bra at du endelig fik det til. Så det var kun windows som var problemet? Bare hyggelig Lenke til kommentar
Symbolic Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 ja, det var kun windows... :S xP Vet ikke hvorfor, men alt funker fjell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå