Symbolic Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Hei! jeg har en AMD Athlon 5600+ X2 ( 2,8ghz ) Men det står bare at jeg har en kjerne! :S Jeg har dette hovedkortet: http://www.msicomputer.com/product/p_spec....odel=K9NU_Neo-V Og jeg har flashet BIOS, slik at den er oppdatert for AMD 5600+ CPU.. Så hva kan være feilen ? Lenke til kommentar
brickhead Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Men det står bare at jeg har en kjerne! :S Står hvor? Lenke til kommentar
Symbolic Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Når jeg trykker: Ctrl+Alt+Delete, så går jeg inn på Performance, så er det bare en kolonne der... Og CSS skal registrere to kjerner i Console... Så er det noen mulighet for å skru på denne kjernen ? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Da trykker du Ctrl+Alt+Del igjen, trykker på vis---->cpu logg---> en graf per cpu Lenke til kommentar
Symbolic Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Da trykker du Ctrl+Alt+Del igjen, trykker på vis---->cpu logg---> en graf per cpu Det står ikke noe sånt der .... :S Men hvordan er dette mulig !? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Hvis du har en Linux livecd eller noe så kan du skrive: cat /proc/cpuinfo | grep 'cpu cores' Det skal i alle fall være 100% rett. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 hvilket os og legg ved screenshot av cpugrafene Lenke til kommentar
Symbolic Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg har Windows XP som OS Screenshot: http://i21.tinypic.com/9053cj.jpg Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Hvis du har oppgradert CPUen uten å reinstallere Windows, er det mulig at Windows fortsatt bruker OS-kjernen som er beregnet på enkeltkjerneprosessorer. Mener du skal kunne endre på dette i enhetsbehandling, ved å velge "oppdater driver" eller noe på "Datamaskin", og velge flerprossesormaskin eller lignende. Kanskje noen som faktisk bruker Windows kan komme med en litt mer detaljert forklaring. Lenke til kommentar
brickhead Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Da trykker du Ctrl+Alt+Del igjen, trykker på vis---->cpu logg---> en graf per cpu Siden screenshot viser engelsk versjon av WinXP, blir dette som følger: (Menyen øverst i Task Manager) - View - CPU History - One Graph Per CPU Utdyping av hintet fra Sokkalf^, dersom du har oppgradert fra enkeltkjerne: Høyreklikk My Computer, velg Manage. Velg Device manager i venstremenyen Utvid gruppen Computer i høyre del av vinduet. Der skal det stå ACPI Multiprocessor PC. Dersom det i stedet står ACPI Uniprocessor PC, høyreklikk den og velg Update Driver, og installer multiprosessordriveren (std Windows-komponent). Lenke til kommentar
Symbolic Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Har testet det med å oppdatere driver, men ikke noe skjedde... får fortsatt ikke opp at det 2 kjerner... :S Noen flere som kan si noe om dette ? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Noen flere som kan si noe om dette ? Hva står det om cpu'n i System Properties? Er den gjenkjent/oppført riktig der? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Har du hatt single core før for å oppgrader til dual core? Har du reinstalert windows? Lenke til kommentar
Symbolic Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Har du hatt single core før for å oppgrader til dual core? Har du reinstalert windows? Jeg hadde en Single Core før, men jeg har ikke reformatert og innstallert XP på nytt... Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Da ville jeg prøvd og reformatert. Lenke til kommentar
Symbolic Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Da ville jeg prøvd og reformatert. Men hva om ikke det funker ? btw, så trenger jeg reformatering anyway... men om det ikke funker ? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Da vet jeg ikke, men bare prøv. Har en sterk følelese på at det er det som er problemet Lenke til kommentar
Symbolic Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Da vet jeg ikke, men bare prøv. Har en sterk følelese på at det er det som er problemet Så du tror at Windows kjører fortsatt på Single core, og dropper den andre coren ? Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Høyreklikk My Computer, velg Manage.Velg Device manager i venstremenyen Utvid gruppen Computer i høyre del av vinduet. Der skal det stå ACPI Multiprocessor PC. @trådstarter: står det det som han sier der eller står det noe annet? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Har hatt samme problemet selv med 2 maskiner som jeg gikk fra singel til dualkjerne på. Måtte legge inn windows på nytt for og få dem til og kjøre begge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå