Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger råd ang utbedring av dreneringskanal under fører dør. Er utbedret :)

Thomas-A

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

veldig usikker på om jeg skal gjøre dette og om det er bare dumt, men jeg lurer på om jeg skal legge litt spryflaske techtyl i denne dreneringsrenna.. Er dette lurt eller bare dumt å gjøre? Er det beste å la det være å holde renna åpen, ren og tørr?

Lenke til kommentar
veldig usikker på om jeg skal gjøre dette og om det er bare dumt, men jeg lurer på om jeg skal legge litt spryflaske techtyl i denne dreneringsrenna.. Er dette lurt eller bare dumt å gjøre? Er det beste å la det være å holde renna åpen, ren og tørr?

Det å bruke tectyl å stenge rusta inne er det værste du kan gjøre,, sprut spillolje der det tørker ut rusta.

Lenke til kommentar

Det å bruke tectyl å stenge rusta inne er det værste du kan gjøre,, sprut spillolje der det tørker ut rusta.

er snakk om å bruke slik tynn techtyl som påføres med slikt "sugerør".

tectylen er ganske tynn og har den effekten at den trenger inn i de minste sprekker og fortrenger fuktighet samtidig som den motvirker rusten..

Hvis jeg bruker olje så vil det jo samle seg mye dritt der og tette igjen renna.

Lenke til kommentar

tectylen er ganske tynn og har den effekten at den trenger inn i de minste sprekker og fortrenger fuktighet samtidig som den motvirker rusten..

Hvis jeg bruker olje så vil det jo samle seg mye dritt der og tette igjen renna.

Nope, alldri bruk tectyl over rust. det sperrer det inne og det er ikke lurt

Lenke til kommentar

Nope, alldri bruk tectyl over rust. det sperrer det inne og det er ikke lurt

har blitt anbefalt dette av en som har greie på slikt. Det å påføre tynn techtyl slik at denne trenger inn i hulerommene og driver ut fuktigheten, samt forsegler metallet er jo bra mot motvirking av fuktighet og videre utvikkling. Dette vil jo holde fuktigheten ute.

Skal seff være nøye med at det er 100% tørt før jeg påfører techtyl.

Dette skulle være nok til at det vil holde i mange år fremover har jeg hørt...

Lenke til kommentar
Ja du får gjøre som du vil, men det er fakta er at rusta kommer til å stortrives under tectylen.

har brukt slik tynnflytenes techtyl som trenger inn i sprekker og hule rom og fortrenger fuktighet og som lager en beskyttende voksaktig hinne. Har hørt med erfarne folk på mitt lokale lakkverksted og dette vil funke bra mener de. Nå virker det som dette ikke er rust heller pga Disse kulene/ugjevnhetene i den fremste delen av renna var jo stein hale og klarte ikke å klore hull på de Men la på tynn techtyl som danner en beskyttende voksaktig hinne som skrevet over, for å være på den sikkre siden. Uansett så kommer det ikke noe rust der nå Så nå er bilen rustfri og jeg slipper å bekymre meg for evt utvikling

Dette er hva han som har greie på dette svarte meg når jeg skrev hva jeg hadde gjort og min beskrivelse av området:

"Jeg tror nok det er tilstrekkelig. Angående de ujevnhetene så har jeg et minne om å ha sett dette flere steder før uten at det er rust av den grunn. Jeg tror det bare er en del av produksjonsprosessen for dørene som fører til at det er litt ujevnt her i området, så jeg håpet at dette var tilfellet hos deg og det var det jo tydeligvis.. "

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...