Gå til innhold

Bote på skade i gammelt bilde

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke drevet og reparert gamle bilder, men kunne tenke meg å reparere skaden på dette vedlagte. Skal brukes på en web-site. Har skannet det inn etter et lite bilde. Og har det ikke i større størrelse. Vil gjerne ha noe tips om hvordan jeg kan få det til å se noe bedre ut. (Har Photoshop 7.0)

RandiApost-92574-1193512142_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville i alle fall lagt på litt mer kontraster, da bildet er ganske blasst. Hva du kan gjøre med det hvite området som er revnet bort vet jeg ikke. Du kan jo tegne ett ansikt, evt. kopiere ett ansikt fra ett annet bilde, men tviler på at det ville blitt bra. De skrukkene kan kanskje healing brush hjelpe deg med?

Du kan jo ganske lett fikse det hvite området, som IKKE er i jentas ansikt, altså bare bruke clone-stamp for å kopiere tapeten.

Lenke til kommentar

Ved hjelp av clone tool, healing brush og patch tool kan du fikse mye selv om du kan litt photoshop.

Du finner mye nyttig her.

I tilllegg anbefales boka til Katrin Eismann, som du finner bl.a. her på Amazon.

Om du ikke klarer jobben selv er det nok sikkert noen her som kan hjelpe deg, jeg skulle gjerne bistått, da dette er noe av det morsomste jeg gjør i Photoshop, men tiden er litt knapp og det er nok andre her som er minst like flinke.

Lenke til kommentar
Ved hjelp av clone tool, healing brush og patch tool kan du fikse mye selv om du kan litt photoshop.

Du finner mye nyttig her.

I tilllegg anbefales boka til Katrin Eismann, som du finner bl.a. her på Amazon.

Om du ikke klarer jobben selv er det nok sikkert noen her som kan hjelpe deg, jeg skulle gjerne bistått, da dette er noe av det morsomste jeg gjør i Photoshop, men tiden er litt knapp og det er nok andre her som er minst like flinke.

Har også boken til Eismann, den er grundig og bra...

Som en start kan du begynne å duplisere bildet til et nytt lag, som settes til layer-style Multiply, og justere opacity.

Da får du bedre kontrast, og er en fin metode for å redde utvaskede gamle bilder.

Gjenta om nødvendig med flere lag.

Det manglende ansiktet må nok gjenskapes ved å kopiere fra de andre.

Bretter og rifter må nok rettes med healing brush etc.

Lenke til kommentar
Håper du ikke har noe i mot at jeg prøvde meg litt.

Du verden så flott! Tusen takk. Kan jo printe ut det der også, så blir det bedre enn originalen. Har ett på 3,5MB, men er vel ikke nødvendig å legge inn det. Dette er jo topp til mitt bruk. (Skal legge det på en sleksforskings web-site jeg har.) Dessverre har jeg så mange hobbyer og jern i ilden, at jeg har ikke prioritert å sette meg inn i det der. Men kjekt å kunne. Gjør det helt nødvendigste i Photoshop 7.0, men ser jo jeg skulle behersket den bedre.

Takker også andre her om tips på bøker og fremgangsmåter. Samler på alt slikt...greit å "slå opp" på.

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...