Simenrf Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Har sett på en del bilder nå, og har forstått at det er 18-års grense på Crysis, er det sant? Jeg er 14 år, og foreldrene mine lar meg ikke spille 18-års grense spill og filmer! Hvor idiotiske foreldre går det ann å ha? Vel, men hva er vitsen å sette så høy aldersgrense på et skytespill? Det er jo klart værre med seksuelle og dop og sånne ting. Men ett skytespill? Skulle vært 16 års som på alle de andre.... Endret 27. oktober 2007 av Simenrf Lenke til kommentar
aspic Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Du kan vere glad i foreldra dine.. Dei er berre så utruleg glade i deg =) Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Hvorfor skulle det ikke være 18 år på et skytespill? Kan jo fortsatt være groteskt og brutalt. Nei, lille gutt, vent til du er gammel nok. Eventuelt god snakk med foreldrene. Endret 27. oktober 2007 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Simenrf Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 koman da, tenk deg når du er 14 år, avhengig av data, og teller timer til du skal begynne å spille Crysis, også for du ikke lov!! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 koman da, tenk deg når du er 14 år, avhengig av data, og teller timer til du skal begynne å spille Crysis, også for du ikke lov!! Jeg forstår hva du mener men jeg skjønner ikke problemet. Crysis er ikke et spill som passer til alle 14-åringer. Kanskje noen, men ikke alle. Lenke til kommentar
Simenrf Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Okey, jeg har spilt CS:S og BF2 i 2 år nå, er det noe stor voldsforskjell på det? Synes det er nesten likt på alle jeg, skyte og drepe. Osv. Hvorfor er det egentlig satt høyere aldersgrense på Crysis enn de andre? Lenke til kommentar
andi_c Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 På gamer.no står det 16 års aldersgrense men jeg vet ikke om det er rett da... Lenke til kommentar
Simenrf Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 BTW: Har sett litt rundt på forskjellige steder, noen står det 16års andre 18års, hva vil det være i Norge? Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 se på introen på demoen da vel Lenke til kommentar
andi_c Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 På pegi.info står det 16 års aldersgrense i Norge.LINK Lenke til kommentar
koronag Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Står 16år der i hvert fall. Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Okey, jeg har spilt CS:S og BF2 i 2 år nå, er det noe stor voldsforskjell på det? Synes det er nesten likt på alle jeg, skyte og drepe. Osv. Hvorfor er det egentlig satt høyere aldersgrense på Crysis enn de andre? Hvis du får lov til å spille CS:S og foreldrene dine har sett hvordan det er og synes det er greit, så vis dem Crysis det er da ikke noe veldig mye værre (funket alltid bedre for meg på den alderen å vise dem ting enn å bare fortelle aldersgrensene, crysis ser jo ut som et postkort hele veien så vis dem det ) Endret 27. oktober 2007 av Crossfire Lenke til kommentar
LuggagE Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Foreldrene dine mener deg helt sikkert bare det beste, det gjør de fleste foreldre. Hvis du ser på det som et stort problem så kan jeg foreslå å ta en moden og voksen prat med de. Hvis du "presenterer din sak modent nok", kanskje de vil se på situasjonen annerledes? Jeg gjorde det samme i min tid, da jeg var 12-13 år, det samme med alkohol, men det er en annen diskusjon. Lykke til, håper du kommer fram til noe du er komfortabel med, enten om det er at foreldrene dine noen ganger vet best, eller om du klarer å "snakke dem til fornuft". EDIT: Det er mulig å skru av blod, og da kan du trekke likheter mellom dette og andre skytespill, som de du sier du får lov til å spille. Lykke til Endret 27. oktober 2007 av LuggagE Lenke til kommentar
Simenrf Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Vel det er bare det at jeg får jo lov å spille CS:S og bf2 og sånt, men hvis det hadde vært 18års på så kunne jeg ikke. Det synes jeg er litt rart, det er jo ikke mye forskjell i det? De skjønner liksom ikke at det er det samme, bare at noen har satt tallet 18 nederst på venstre side av eska! Vel uansett har noen funnet ut om det er 16-års eller 18-års i Norge? Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Det er veiledende aldersgrense, ikke lovbestemt. Edit: Hvis det har noe å si. Endret 27. oktober 2007 av JoeCamel Lenke til kommentar
ttt Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 De skjønner liksom ikke at det er det samme, bare at noen har satt tallet 18 nederst på venstre side av eska! Viss to spel får forskjellege aldersgrenser er det gjerne ein viss forskjell på innhaldet i spelet. Sjølv om prinsippet er det same (til dømes å skyte fiender), kan det vere store forskjellar i måten dette blir gjort på. Når det gjeld aldersgrensa er den som sagt 16 i Noreg. Sjå linken til PEGI litt lenger oppe. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Mine foreldre brydde seg ikke om spill, så de kjøpe alle slags voldelige spill til meg når jeg var ung og jeg endte opp nesten helt frisk . Det eneste du kan gjøre er å ta en prat med foreldrene dine, og argumentere på en god måte. Lenke til kommentar
Klauz Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 HAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAH HAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHA AHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHa AHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHA AHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAH HAHaHAHAHAHAHHAHAHAHa Jeg spillte SOF når jeg var 8 eller neo :S kanskje 10.. men HAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHa Nei stakkars gutt.. eneste spillet som skulle ha hatt 18 år aldersgrense er WOW.. siden alle jeg gikk i klasse med i fjor som var på min alder fikk stryk i alle fag PGA det Hils til foreldrene dine og si... Hvis spillet selges i landet (som det gjør) Så har aldersgrensen ingen ting å si. (si at dette kommer fra en gutt som har en prest til far) Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) I verste fall kan du kose deg med demoen i fire år Det er noe jeg aldri har skjønt. Du får ikke kjøpt et spill, men kan spille den like blodige demoen uten at det har noe å si... Idiotisk HAHHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHa (osvosvosv) Jeg spillte SOF når jeg var 8 eller neo :S kanskje 10.. men HAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHa Nei stakkars gutt.. eneste spillet som skulle ha hatt 18 år aldersgrense er WOW.. siden alle jeg gikk i klasse med i fjor som var på min alder fikk stryk i alle fag PGA det Hils til foreldrene dine og si... Hvis spillet selges i landet (som det gjør) Så har aldersgrensen ingen ting å si. (si at dette kommer fra en gutt som har en prest til far) Vil ikke anbefalle deg, som er så ny på forumet, å spamme så fryktelig Endret 27. oktober 2007 av Krissern_ Lenke til kommentar
lain Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 HAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHA AHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHa AHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHA AHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAH HAHaHAHAHAHAHHAHAHAHa Jeg spillte SOF når jeg var 8 eller neo :S kanskje 10.. men HAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHaHAHAHAHAHHAHAHAHa Nei stakkars gutt.. eneste spillet som skulle ha hatt 18 år aldersgrense er WOW.. siden alle jeg gikk i klasse med i fjor som var på min alder fikk stryk i alle fag PGA det Hils til foreldrene dine og si... Hvis spillet selges i landet (som det gjør) Så har aldersgrensen ingen ting å si. (si at dette kommer fra en gutt som har en prest til far) Om dette er eksempel på hvordan man blir om man spiller voldlige spill i ung alder, er det kanskje greit om trådstarter venter noen år. Krissern: Demoen har han sikkert ikke spurt om å få laste ned. Stor forskjell på å bare laste ned uten å si noe om det, og spille når de ikke ser det, og spørre om å få lov til å kjøpe spillet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg