Gå til innhold

Bestilt PC, burde jeg angre..?

Anbefalte innlegg

Har nettopp bestilt meg PC, men liksom ikke helt fornøyd.. Vet ikke hvorfor, men leter fortsatt! Det finnes jo 14 dagers returrett hvis man ønsker.. Har gått for følgende oppsett:

Cooler Master Ammo 533

(Uten Strømforsyning)

25884 Corsair strømforsyning 520W

120mm Vifte, 4xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 2

24208 Asus P5N32-E SLI nForce 680i SLI S775

ATX, SATA, 2xGbLAN, DDR2, 3xPCIe

27154 Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz Socket775

4MB, BOXED m/vifte

27495 Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory

EM2-6400 4x1024MB 800MHz. (5-5-5-12)

24912 Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM

Caviar Special Edition 16MB cache

23854 Asus GeForce 8800GTS 640MB GDDR3

HDCP,PCI-Express,2xDVI-I,Tv-Out,320bit

27885 Samsung DVD brenner SH-S203B

Svart, SATA, bulk SH-S203B/BEBN

14242 Logitech X-230 Høyttaler 2.1

2 satelitter og subwoofer 32W RMS

15207 Logitech Cordless Internet Pro Desktop

Trådløs tastatur/mus, USB/PS-2, OEM,sort

23239 Microsoft Windows XP Professional OEM

NORSK versjon m/SP2b

27291 ASUS 22"W LCD 2MS 300CD

1680x1050, 2000:1, DVI-D+VGA

26032 Multikortleser 3.5" USB2 sort

CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD (bulk)

Dette er fra Netshop, jeg kommer ikke til å bygge selv, så det stod mellom Netshop, Multicom og Komplett. Ser det bra ut, eller burde jeg gjort noe annerledes? Ikke noen "heavy" bruk, men tenkte at den skulle virke i noen år! Ble forresten kostende litt under 15'. Bruken er forresten surfing, office og FM..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå forstår jeg ikke helt... er du misfornøyd pga. den fungerer ikke som du forventet, eller fordi du ikke vet om du kunne gjort en bedre deal? ...

Maskinen er ihvertfall meget sterk, og egentlig langt overkill dersom den bare skal brukes til generellt bruk. Specs som den har nå gjør den jo til en rimelig heftig gaming-maskin. Om det er en (kraftig) kontor-type PC du ser etter så kan jo det lages betydelig billigere, men utover det så er det jo ikke noe "galt" med oppsettet sånn ved første øyekast ihvertfall.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Som det allerede har blitt sagt til, så er den rimelig overkill om det ikke er snakk om gaming-PC, og dersom skulle det være det, så ville jeg i såfall ha gått for et GTX kort fremfor GTS når man snakker om underkant av 15k... Om det er generell bruk, så burde den i hvert fall holde noen år...

Lenke til kommentar
Nå forstår jeg ikke helt... er du misfornøyd pga. den fungerer ikke som du forventet, eller fordi du ikke vet om du kunne gjort en bedre deal? ...-Stigma

Tror ikke han har fått den enda, men lurer vel på om han har gjort noe "galt" :)

I såfall så hadde jeg sagt i fra til dem han la inn bestilling til slik at de kan pause ordren mens han bestemmer seg. Greit nok at han har angrerett, men det er unødvendig å lage merarbeid både for kjøper og selger... hvis den ikke allerede har blitt sendt så bare si at du er usikker og trenger et par dager å tenke deg om. du kan alltid bruke angreretten uten at de faktisk har sendt deg pakken, selv om det sansynligvis ikke blir nødvendig å ty til for å stoppe/endre kjøpet hvis pakken ikke har forlatt selger.

-Stigma

Lenke til kommentar
Som det allerede har blitt sagt til, så er den rimelig overkill om det ikke er snakk om gaming-PC, og dersom skulle det være det, så ville jeg i såfall ha gått for et GTX kort fremfor GTS når man snakker om underkant av 15k... Om det er generell bruk, så burde den i hvert fall holde noen år...

noen tusen år :D

Lenke til kommentar
Nå forstår jeg ikke helt... er du misfornøyd pga. den fungerer ikke som du forventet, eller fordi du ikke vet om du kunne gjort en bedre deal? ...-Stigma

Tror ikke han har fått den enda, men lurer vel på om han har gjort noe "galt" :)

Det stemmer.. Lurte på om noe er "galt". Vet det er litt overkill akkurat nå, men som sagt tenkt til at den skal vare noen år. Grunnen til at jeg kjøper såpass bra og dyr PC til mitt enkle bruk er fordi jobben betaler opp til 15', så da la jeg meg så nærme som mulig ;)

Snakket med de på fredag, og ingenting ble gjort før på mandag , så jeg skal bestemme meg i helga. Men gidder nok ikke gjøre noe, siden det høres ut som det ser greit ut..

Trenger ikke GTX kort, eneste spillet jeg spiller er FM ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...