Gå til innhold

Dual Screen


arna

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har Ati radeon 9000 pro og 2 skjermer som jeg skal kjøre sammen. Og det jeg ikke får til er at den ene skjermen kjører et program(applikasjon) som foreksempel counterstrike, og den andre skjermen skal jeg kunne styre andre programmer som winamp/mirc/explorer etc...

 

For hver gang jeg prøver å bytte skjerm med musen foreksempel svare på en irc melding, tabber også counterstriken ut i desktopen .. :

 

Det jeg vil gjøre er kjøre på en måte 2 datamaskiner(bare 1) med 2 skjermer. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det som er så kjipt med dualmonitor. Programmerere bare driter i dualmonitor støtte.

 

Det er ikke noe å gjøre med det problemet forløpig i hvertfall.

 

 

Når det gjelder taskbar, så kan du bruke Ultramon (som er et must hvis du har flere skjermer), og lage en ny taskbar på secondary skjermen. Men den er litt buggy, men funker greit.

Lenke til kommentar

hmm, ok

 

vil ihvertfall takke for svaret selv om det ikke var det svaret jeg hadde håpet på i utgangspunktet :)

Ultramon programmet funket fint fint, deilig med den startbaren på secondary skjerm også.....(men kan den brukes til noe ?;P får ikke lagd snarveier over til den eller noe som helst jeg huh!?

 

Leste et sted på rage3d.com at windows2k var elendige på dual screen støtte, imens win xp var det beste på det området..... Kanskje det er støtte til application primary/secondary alikavel ?

 

 

En ting jeg lurte på som jeg er ganske sikker på at skal fungere ...

At hvis jeg kjører counterstrike på primary skjermen og mirc/explorer på den andre.... og kan prate i mirc utenatt jeg blir kastet ut eller mister lyd i counterstrike.... Jeg er ganske sikker på at det skal fungere. Flere som sier de har fått det til ..

 

Noen som kan bekrefte dette, eventuelt fortelle meg hvordan de fikk det til ?

Lenke til kommentar

Dual monitor kan være veldig kjekkt å ha ved bruk av designprogramvare som Notes Designer, PhotoShop og Macromedia Flash. Da kan du ha "designvinduet" på hovedskjermen og menyer, tools etc. på skjerm nummer to. Jeg bruker selv en 19" CRT og en 17"LCD på kontoret med samme oppløsning på begge skjermene, og ville ikke ha byttet for alt i verden =)

 

Hjemme kjører jeg et kompakt oppsett med en Shuttle SS51G og en 17" viewSonic VE700 LCD skjerm som jeg kjører i 1280x1024/60. Fram til nå har jeg kun benyttet onboard vga siden jeg ikke gamer særlig mye =) SimCity4 går greit med OpenGL software emulering. Har nettopp skaffet meg en 15" ViewSonic VE500 LCD skjerm som jeg ønsker å bruke som skjerm nummer to. Denne kan max kjøre 1024x768/60.

 

Jeg må nå ha meg et AGP skjermkort som kan kjøre begge skjermene. Disse ViewSonic skjermene har kun analog inngang, så kortet jeg er på utkikk etter må kunne levere to analoge signaler (helst native, alternativt gjennom konverter/adapter).

 

Jeg gamer LITT, kanskje jeg kommer til å game LITT mere med et ok skjermkort. Jeg kjøpte et Creative Geforce 4 TI4200 når jeg anskaffet meg Shuttle PC'en, men det støyet for mye så det kvittet jeg meg med.

 

Har noen ett bra forslag til skjermkort for meg?

 

-dual head analog

-støysvakt

-ikke overkill på gaming siden =)

 

 

??

Lenke til kommentar

Hei

Har et Sapphire radeon 9700 som jeg kjører dual screen med en 15" lcd og en 17" crt skjerm. (kjører samme oppløsning)

Jeg lurer på om det er mulig å maksimere en film over to skjemer . Det får jeg ikke til enda jeg har prøvd alt. Klarer å få maksimert over to skjemer men det blir kun halve filmen på den ene skjemen og svart på den andre..

 

Eivind

Lenke til kommentar

arna:

 

Vitsen med dualmonitor:

- Desktop'en blir dobbelt så stor. (du kan ha dobbelt så mange vinduer oppe samtidig f.eks.)

- Du kan surfe full-screen på en skjerm, mens du bruker den andre til vanlig arbeid i windows.

- Du kan i det minste lese meldinger på mirc/MSN/etc. mens du spiller.

- det er litt stilig :) (matrix skjermbeskytter, video over begge skjermene etc.)

 

Nautix: Som sagt driter folk som lager programmer i støtte for flere skjermer, noe som er grunnen til at du ikke får det til. Så vidt jeg vet finnes det ingen vanlige videoavspillere som støtter det.

 

MEN, det finnes en skjermbeskytter(!) som er laget kun for det formålet:

Videosaver - http://www.realtimesoft.com/videosaver/

 

Det er ganske stilig, men det blir et hakk mellom skjermene som ser ganske teit ut, men du kan jo flytte LCD'en litt foran CRT'en.

Lenke til kommentar
arna:

 

Vitsen med dualmonitor:

- Du kan i det minste lese meldinger på mirc/MSN/etc. mens du spiller.

 

 

Akkurat dette jeg ikke får til.... ; Jeg kjøre full screen på den ene crt 17" som counterstrike, quake 3, unreal tournament, unreal 2 Men da hver gang jeg har mirc/explorer/icq/utforsker oppe i den andre 17" crt skjermen blir jeg kastet ut av spillet akkurat som en 'alt+tab' ..

 

Kan dette ha noe med driverne jeg bruker, eller trenger jeg et bestemt dual screen prog for at dette skal funkere skikkelig ? så jeg slipper å bli kastet ut hver gang jeg skal spille og skriv melding..

 

takk for svar.

Lenke til kommentar

nei...

 

Men I UltraMon er det en screensaver funksjon som lar deg velge skjermbeskyttere på de forskjellige skjermene.

 

F.eks kan du sette en vanlig matrix skjermbeskytter til å kjøre på begge skjermene samtidig.

 

Men Windows XP sine har støtte for flere skjermer!! :)

 

Sjekk ut denne adressen: http://www.realtimesoft.com/multimon/

Der finner du det meste som har med multomonitor å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...