John-Abruzzi Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 hallo. Hvordan er det for øynene å se mye på dataskjerm og tv? Viss jeg sitter lenge på PC-en blir jeg jo trøttere på øynene... Lenke til kommentar
ecko Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 hallo. Hvordan er det for øynene å se mye på dataskjerm og tv? Viss jeg sitter lenge på PC-en blir jeg jo trøttere på øynene... det er ikke bra for øynene. jeg var på synssjekk for noen måneder siden og jeg fikk beskjed om at synet kunne forandre seg med for mye datasitting. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Synet forandrer seg ikke på grunn av at du ser på en data, uansett hva du ser på så er det ikke sunt å stirre på noen flere timer i strekk. Det slite mye på øynene hvis de må justere seg mye og ofte. Forelesninger f. eks, ser på tavla som er langt unna, ser ned i boka. Endret 28. oktober 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Olum Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Det er vel ikke så veldig mange andre ting enn data og TV man stirrer på flere timer i strekk. Innsiden av øyelokkene stirrer man på når man sover Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg kan bekrefte at mye datasitting kan føre til dårligere syn. Dette har med at man fokuserer synet på et punkt hele tiden, som sliter på øynene. Så hvis du sitter med data er det lurt å se litt rundt på andre ting i mellom. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) jeg så på tv da det var noen forskere av noe slag som konkluderte med at det å se på en skjerm over lengere tid ikke var skadelig på noen måte. Likevel sa de og at denne konklusjonen ikke var beregna ut i fra nok data til å være 100% sikker. Edit: tror det var Madlabs på National Geographics. De sa og at du kunne få hodepine fordi det blei anstrengende å holde sammefokus og at du kan unngå dette ved å fokusere på andre ting som det alerede er nevnt her. Endret 28. oktober 2007 av Åsmund Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Som mamma alltid sier: "Du må ikke sitte for lenge. Da blir du jo helt firkanetet i øynene". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå