Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Slite øynene med data?

John-Abruzzi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hallo.

Hvordan er det for øynene å se mye på dataskjerm og tv? Viss jeg sitter lenge på PC-en blir jeg jo trøttere på øynene...

det er ikke bra for øynene. jeg var på synssjekk for noen måneder siden og jeg fikk beskjed om at synet kunne forandre seg med for mye datasitting.

Lenke til kommentar

Synet forandrer seg ikke på grunn av at du ser på en data, uansett hva du ser på så er det ikke sunt å stirre på noen flere timer i strekk. Det slite mye på øynene hvis de må justere seg mye og ofte. Forelesninger f. eks, ser på tavla som er langt unna, ser ned i boka.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

jeg så på tv da det var noen forskere av noe slag som konkluderte med at det å se på en skjerm over lengere tid ikke var skadelig på noen måte.

Likevel sa de og at denne konklusjonen ikke var beregna ut i fra nok data til å være 100% sikker.

Edit: tror det var Madlabs på National Geographics.

De sa og at du kunne få hodepine fordi det blei anstrengende å holde sammefokus og at du kan unngå dette ved å fokusere på andre ting som det alerede er nevnt her.

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...