Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger tips til billig 10" og forsterker

bo1e

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode tips til 10" sub og forsterker til en billig penge? Ser i utgangspunktet etter noe som kan festes i hattehyllen uten kasse på, altså "free air". Skal helst være så billig som mulig, uten at lyden blir helt uholdbar. Jeg har 2 stk 6x9 i hattehyllen allerede, og lurer litt på hvordan det blir med en 10" i tillegg. Noen som har erfaringer? Jeg vet at det ikke er noen optimal eller god løsning, men hvis noen har tips eller erfaringer så kom med det. ("Ikke gjør det!" er ikke så interessant :) )

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har noen gode tips til 10" sub og forsterker til en billig penge? Ser i utgangspunktet etter noe som kan festes i hattehyllen uten kasse på, altså "free air". Skal helst være så billig som mulig, uten at lyden blir helt uholdbar. Jeg har 2 stk 6x9 i hattehyllen allerede, og lurer litt på hvordan det blir med en 10" i tillegg. Noen som har erfaringer? Jeg vet at det ikke er noen optimal eller god løsning, men hvis noen har tips eller erfaringer så kom med det. ("Ikke gjør det!" er ikke så interessant :) )

høres helt grusomt ut, bass uten kasse blir ikke mye bass akkurat.

dynabel 12"

billig fusion mono blokk ?

tviler på du får det noe billigere uten å kjøpe brukt. anbefaler egentlig heller en aktiv sub, med fortsterker og kasse..

Lenke til kommentar
Ikke plass til kasse. Har en dynabel 10" som jeg kanskje kan bruke. brukt er fint. tror ikke jeg har 1700 kr til å kjøpe forsterker for. får holde øynene åpne på qxl og bruktmarkedene :)

Skal du ha det på mopeden eller? ikke plass til en bitteliten kasse? åssen bil har du da??

En grei subforsterker får du for ca 1400kr (soundmagus x-1502)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ikke bilen som er problemet men alt det andre som skal baki bilen. Kan ikke trille junior rundt i en basskasse akkurat. Med mindre de kommer med hjul. Har sett noen sånne free air og open air basser ja. Men jeg er ikke så sikker på at de faktisk egner seg bedre enn andre. Får prøve litt å se hva som funker/ikke funker.

Lenke til kommentar
Da blir det ikke særlig stor kasse nei.

Også Peerless 10" klarer seg med 15L.

Hvilken Dynabel10" har du? 9210??

Har litt erfaring med 92serien sub fra Dynabel.

Og dem blir tamme i lukka kasse.

denne forsterkeren kan være helt ok til rimlig 10" SoundMagus Class X-400 Mono 400 Watt Forsterker til SubwooferProduktbildePris og tilgjengelighet

kr 995,-

sjekk http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=308895

Endret av KJLHGKJYHTGDF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...