muffe Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Fikk en telefon fra en innpåsliten selger fra PCworld. Mistenker at han har funnet fram til navn/nummer i PCWorld sin database over abonementer på deres nyhetsbrev. Jeg vil nå slettes fra denne databasen, kan jeg kreve at de sletter alle opplysninger om meg fra sine servere, eller kan de nekte? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 31. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2003 Ingen som kan svare? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Jeg fikk også telefon. Jeg sa han kunne stikke abonnementet opp der det hører hjemme. Du må nok reservere deg i nei-til-telefonselgere-tingen for at du skal slippe sånt, og ha noe i å dunke i bordet hvis de ringer igjen. Det strider ikke imot noen lover, svjv. Eller dra en Pondus og to. PS: Vent lenger enn en time før du bumper. Det er ikke pent. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 31. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2003 Så jeg kan ikke kreve at PCWorld sletter meg fra deres database over abonenter på nyhetsbrevet? Jeg er nemlig i den databasen fremdeles, selv om jeg har huket av for å ikke motta nyhetsbrev lengere... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Tror ikke det. Du kan begynne å bounce det, så skal du ikke se vekk i fra at du blir fjernet fra listen. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 31. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2003 Gjelder dette også hvis jeg har registrert meg FRIVILLIG? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Ehm, ja? Men har du prøvd å sende en mail til dem og forklare saken pent og pyntelig? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 31. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2003 Har sendt mail, men har ikke fått svar... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Ta av silkehanskene og prøv igjen. Ta gjerne å CCe den hit og dit i PCW. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Om du er på et register kan du kreve å få vite hva som er registrert på deg. Er rimelig sikker på at om du opplyser om at du vil slettes og de ikke etterkommer dette så bryter de loven. Men ta en kikk på www.datatilsynet.no Meget bra side. Georg Apenes! Lenke til kommentar
muffe Skrevet 31. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2003 Skal maile i morgen Godnatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå