Gå til innhold

Expert butikker, Angrerett?


Janerikn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg kjøpte en PSP på Expert som hadde døde pixler. Jeg fikk ikke byttet den. Fikk bare en forbannet tilgodelapp som mamma brukte på en elektrisk tannbørste. Tannbørsten funket i hvertfall.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en PSP på Expert som hadde døde pixler. Jeg fikk ikke byttet den. Fikk bare en forbannet tilgodelapp som mamma brukte på en elektrisk tannbørste. Tannbørsten funket i hvertfall.

 

Det er hva man kaller god service... Du fikk MYE mer enn hva du har krav på. Døde pixler går verken på reklamasjon eller garanti (såfremt det ikke er ekstremt mange).

Lenke til kommentar

Du har ikke angrerett ved kjøp over disk. Men mange butikker er greie og lar deg bytte varen dersom den er så god som ny. Noen gir sågar pengene tilbake innen et visst antall dager, som Elkjøp og Expert Bonus. Vanlige Expert-butikker har så vidt jeg vet ingen slik returrett med refusjon av kjøpesum.

Lenke til kommentar
Det er derfor jeg ALDRI handler på Expert igjen, noen gang.

Du vil ikke handle der,pga du ikke får angrerett ? LOL,da er det ikke mange butikker du kan være kunde i... :-)

 

Men har man Elkjøp, har man det man trenger. Forholdsvis lave priser, ingen irriterende service, men en imponerende returrett.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

De fleste har vell vært igjenom tilsvarende tidligere og for mitt vedkomende har bytte stort sett gått greit.

Det er riktig som hevdet her tidligere at man ikke har bytterett ved handel over disk og det må man huske og oppføre seg etter.

 

Jeg har gått frem på følgende måte de få gangene noe tilsvarende har skjedd.

 

Så snart jeg oppdager at varen ikke svarer til forventningen max noen få dager etter kjøp pakker jeg varen fint inn i den uskadete orginalembalasjen. Deretter tar jeg varen med i bilen , men lar den ligge der til jeg har fått tak i vedkommende ekspeditør som ekspederte meg.

Ved de anledninger jeg har byttet varer har jeg kanske fått feilaktige , missvisende oppysninger eller opplysninger har manglet helt. Altså jeg ordlegger meg på den måte at jeg føler meg lurt, ble lurt. Ekspeditøren må her gjerne hente en sjef og saken blir gjenomgått på nytt. Når man så henter varen pakket fint i orginalembalasje blir innholdet kontrollert. Ved noen få tilfeller har jeg fått tilgodelapp , men som oftest pengene tilbake. Å prøve å få tilbakebetalt en evt tilleggsforsikring man tegnet ved kjøpet medfører såpass mye merarbeid at jeg har latt det være.

 

Altså.:

Uskadet orginalembalasje.

Kjenskap til klagefrist ved handel over disk, men påpeke manglende veiledende informasjon hvis dette var tilfelle.

Kontakt først ekspeditøren du handlet hos så snart som mulig etter kjøp.

Tilbakelever varen når dette er naturlig.

Aksepter butikkens forslag til tilbakebetaling.

 

Serfølgelig må kvitteringen for kjøpet fremlegges.

 

Tillatt og prøve seg.

Endret av reor
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en PSP på Expert som hadde døde pixler. Jeg fikk ikke byttet den. Fikk bare en forbannet tilgodelapp som mamma brukte på en elektrisk tannbørste. Tannbørsten funket i hvertfall.

 

Det er hva man kaller god service... Du fikk MYE mer enn hva du har krav på. Døde pixler går verken på reklamasjon eller garanti (såfremt det ikke er ekstremt mange).

 

Pixelfeil/dødepixler går som oftest under DOA regler for de fleste produsenter. Du kan være glad du fikk en tilgodelapp fordi du har faktisk ikke krav på en dritt. Hvis expert skulle vært skikkelig kjipe hadde de sent den på reprasjon, da å søke DOA er mere jobb for dem enn en vanlig reprasjon er.

Selvfølgelig kunne de godt gitt deg pengene, men da riskikerer de å tape på salget hvis du tar pengene til en annen butikk.

 

 

Du har ikke angrerett ved kjøp over disk. Men mange butikker er greie og lar deg bytte varen dersom den er så god som ny. Noen gir sågar pengene tilbake innen et visst antall dager, som Elkjøp og Expert Bonus. Vanlige Expert-butikker har så vidt jeg vet ingen slik returrett med refusjon av kjøpesum.

 

 

Stemmer at man ikke har angrerett i butikk. De fleste butikker vil nok ta et tilbakestillingsgebyr for slikt da det er interne prosesser for returer som faktisk tar en del tid. I dette tilfelle må det sjekkes at alt tilbehør er på plass, konsollen må testes for feil og den må rengjøres osv.

I tillegg så må butikken selge den til redusert pris for at nesteman skal gidde å kjøpe den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Du kan være glad du fikk en tilgodelapp fordi du har faktisk ikke krav på en dritt noe som helst.

Av en eller annen merkelig grunn føler jeg meg ikke glad.

Lenke til kommentar
Du kan være glad du fikk en tilgodelapp fordi du har faktisk ikke krav på en dritt noe som helst.

Av en eller annen merkelig grunn føler jeg meg ikke glad.

Du fikk mer enn du hadde krav på. Ser ikke noen grunn til å være misfornøyd med det.

Lenke til kommentar

kan ikke skjønne hva folk mener her, tror faktisk expert er den butikken jeg er mest fornøyd med av følgende hendelser:

 

De gode:

 

# har alltid fått god service på expert

 

# de har alltid bestillt vare til meg viss de ikke har den inne

 

# når jeg har hatt ting på service har de vært flinke med å holde meg som kunde oppdatert

 

 

De ONDE:

 

# elkjøp har jeg opplevd å stå i laaaang kø på uten å få hjelp

 

# jeg har faktisk fått brukte varer opptil flere ganger på elkjøp, en gang en mobil med hjemme-porno på tilogmed

 

# elkjøp har jeg opplevd å ha kundebehandlere som har lurt meg ( solgt meg varer de har lovt kan mere enn de kan og har funksjoner de ikke har)

 

# jeg har opplevd kundebehandlere som ikke kan produkter på avd på elkjøp

 

# jeg har opplevd regelrett DÅRLIG service enkelte steder, hvor de virker irriterte når man spør om hjelp, ikke vil ta igjenn varer fordi det manglet en plastpose i pakken (jeg kødder ikke, i en laptop jeg ble lurt til at man kunne bruke til spill, leverte jeg ikke inn posen laderen lå i, i esken, og da nektet de å ta den tilbake under 24 timer siden jeg kjøpte den)

 

# jeg har også kjøpt forsikring der hvor jeg fikk beskjed om at jeg skulle få et likeverdig produkt, leverte inn en n95 på forsikring og fikk igjenn en nokia 6110, og når jeg klaget at det ikke var NOE tilsvarende what-so-ever frasa de seg alt ansvar... (her skal det gis kudos til elkjøp på skøyen som tok tak i saken og ordnet opp, men FUCK carl-berner)

Endret av Go1den3ye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...