John Keats Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Hva liker du best av spill i 2D og 3D og hvorfor? Hadde kanskje vært moro med en poll på dette også. Med 2D så tenker jeg på alle spill som baserer grafikken på ferdige sprites, f.eks final fantasy 6, diablo og diverse strategi-spill. 3D vet vel de fleste hva er regner jeg med. Selv foretrekker jeg spill i 2D. Grunnen er at jeg er imponert over hvor fantastisk grafikken kan bli bare ved bruk av ferdige bilder. Jeg synes også at 3D-spill blir utdaterte etterhvert som det kommer ny grafikk, mens et godt 2D spill vil aldri bli utdatert da det ikke er stort rom for forbedring utover å tegne bedre sprites. Hva er deres mening? Endret 27. oktober 2007 av Smeagoldfish Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) H&S spill må være i isometrisk perspektiv, alt annet blir feil. De må gjerne øke grafikken, det spiller ingen rolle for min del, men så lenge den er i det perspektivet så er det helt fint. Heroes må også være i dette, falt ikke for MoMM V av den grunn. Finnes mange gode 3D spill(doh!), men grafikken for min del spiller ikke noen rolle. Jeg blir ikke å spille et spill bare fordi det ser pent ut. Endret 27. oktober 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Spiller selv OFTE age of empires 2 på LAN etc fordi det alltid er gøy, og fordi det er lett å sette opp! Lenke til kommentar
Saetre Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Liker 3D best men det fins jo noen bra 2D spill også da. Som foreksempel Diablo 2:LOD, Age Of Empires 2 og de første Final Fantasy spillene. De spiller jeg enda! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 liker begge to like mye faktisk, utrolig gøy i world in conflict å se ovenfra, samtidig er det rått sikte ned løpet på M1 Garand i Medal Of Honor. Lenke til kommentar
Jext Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Selv om du ser ovenfra i World in Conflict så er det fremdeles et 3d spill. Utrolig mange kule 2d spill, alltid morro å fyre opp snes emulator og spille de gamle klassikerne. EDIT: En av de beste 2d spillene jeg kommer på er faktisk Metal Slug serien. Sprite grafikken i de spillene er bare herlig! Endret 27. oktober 2007 av Jext Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Det kommer veldig mye an på sjanger, feks liker jeg ikke strategispill i full 3d. De som er 3d bør isåfall være låst til isometrisk eller lignende (som feks Warcraft3, C&C3, Total Annihilation). Og en skikkelig sidescroller er jo utrolig underholdende. For øvrig er det klart at mange spill er bedre i 3d enn hvis de hadde vært i 2d. Endret 27. oktober 2007 av Crossfire Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Jeg spiller stort sett bare vestlige Rollespill, så jeg liker 3D best Spillverdenene føles så mye større da. Endret 28. oktober 2007 av Zollid Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Syns ofte det er for mye dilldall i nyere RTS, mye pga. at det er 3D. Ofte er det vanskelig å skille dine egne units fra objekter som er plassert ut på mapet osv. Men i f.eks Warcraft 3 så syns jeg det fungerer fint. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Liker best 2d spill a'la D2LOD o.l . Har egentlig ikke greid å spille ferdig ett 3D spill fordi jeg mister interessen så fort. Men det er mange 2d spill jeg kan spille om og om igjen. Vet ikke helt hvorfor, men kan være at jeg har blitt "oldschool" i seinere tid. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 *pirke* Strengt tatt er alt vi ser på dataskjermen 2D. Det vi kaller 3D er en illusjon av 3D, da det er umulig (i dag) å få 3 dimensjoner på en flat plate. Men nok om det. Personelig så vet jeg strengt tatt ikke hva som er min favoritt. Det kommer vel ann på hvilet spill det er. Jeg liker f.eks. bedre å spille platrormspill i 2D, mens f.eks. simulatorer tar seg best ut i 3D. Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Vel.. Du spiller tross alt i 3 dimensjoner.. Så, jo.. det er 3D.. Men, kommer helt ann på sjangeren, og hvilket humør jeg er i.. Noen dager er det Mario i 2d.. andre er det heavenly sword i 3d.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå