Gå til innhold

2D eller 3D - Hva er din favoritt?

Anbefalte innlegg

Hva liker du best av spill i 2D og 3D og hvorfor? Hadde kanskje vært moro med en poll på dette også.

Terra%20-%20Wave%20(Front).gif

Med 2D så tenker jeg på alle spill som baserer grafikken på ferdige sprites, f.eks final fantasy 6, diablo og diverse strategi-spill.

3D vet vel de fleste hva er regner jeg med.

Selv foretrekker jeg spill i 2D. Grunnen er at jeg er imponert over hvor fantastisk grafikken kan bli bare ved bruk av ferdige bilder. Jeg synes også at 3D-spill blir utdaterte etterhvert som det kommer ny grafikk, mens et godt 2D spill vil aldri bli utdatert da det ikke er stort rom for forbedring utover å tegne bedre sprites.

Hva er deres mening?

hellgate_london.jpg

Endret av Smeagoldfish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

H&S spill må være i isometrisk perspektiv, alt annet blir feil. De må gjerne øke grafikken, det spiller ingen rolle for min del, men så lenge den er i det perspektivet så er det helt fint. Heroes må også være i dette, falt ikke for MoMM V av den grunn.

Finnes mange gode 3D spill(doh!), men grafikken for min del spiller ikke noen rolle. Jeg blir ikke å spille et spill bare fordi det ser pent ut.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

liker begge to like mye faktisk, utrolig gøy i world in conflict å se ovenfra, samtidig er det rått sikte ned løpet på M1 Garand i Medal Of Honor.

Lenke til kommentar

Selv om du ser ovenfra i World in Conflict så er det fremdeles et 3d spill.

Utrolig mange kule 2d spill, alltid morro å fyre opp snes emulator og spille de gamle klassikerne. :)

EDIT: En av de beste 2d spillene jeg kommer på er faktisk Metal Slug serien. Sprite grafikken i de spillene er bare herlig!

Endret av Jext
Lenke til kommentar

Det kommer veldig mye an på sjanger, feks liker jeg ikke strategispill i full 3d. De som er 3d bør isåfall være låst til isometrisk eller lignende (som feks Warcraft3, C&C3, Total Annihilation).

Og en skikkelig sidescroller er jo utrolig underholdende.

For øvrig er det klart at mange spill er bedre i 3d enn hvis de hadde vært i 2d.

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar

*pirke*

Strengt tatt er alt vi ser på dataskjermen 2D. Det vi kaller 3D er en illusjon av 3D, da det er umulig (i dag) å få 3 dimensjoner på en flat plate. :p

Men nok om det.

Personelig så vet jeg strengt tatt ikke hva som er min favoritt. Det kommer vel ann på hvilet spill det er. Jeg liker f.eks. bedre å spille platrormspill i 2D, mens f.eks. simulatorer tar seg best ut i 3D.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...