Weir Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Hvordan endre navnet og passordet til det trådløse nettverket mitt? Eg har speedtouch st 780wlt (multimodem) Endret 27. oktober 2007 av morten8035 Lenke til kommentar
norbat Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Du logger deg inn på ruteren. Hvordan du gjør det, bør stå i manualen som fulgte med (evt. Manual) Som default er adressen 192.168.1.254 (dette skriver du i adressefeltet i nettleseren din). Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Tipper du har fått modemet av telenor, og da skriver du inn 10.0.0.138 i nettleseren din. Der skal det være en egen meny til venstre for de trådløse innstillingene. Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Den beste måten å finne ip adressen til routeren din er som følger start - run - skriv cmd trykk enter - skriv ipconfig/all trykk enter. Du vil da få opp en del data om nettverkskortet ditt. Ip adressen til din router finner du på siden av Default gateway. Lenke til kommentar
Weir Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Eg er på Home -> Home network -> Interfaces -> WLAN:"Navnet på mitt trådløse nett" Under Configuration Er det Network Name (SSID) Eg skal endre for å endre trådløse nett navnet? Under Security Er det WEP Encryption Key: eg skal endre for å endre passord? Er det mulig att internett (både trådløst og ikke-trådløst internett) klikker viss eg endrer noe? (bare spør ) Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 SSID er navnet på nettverket ditt, ja. WEP-key er sannsynligvis krypteringen, det er den som er vanligs å bruke for folk som ikke roter med slikt selv. Det skal vanskelig gjøres å få noe til å klikke hvis dette er det eneste du roter med, i så tilfelle skal det være en "reset"-knapp på routeren som setter alle innstillinger tilbake til utgangspunktet. Hvis dette er det eneste du endrer, skal du i alle tilfelle ha tilgang via kabel, da det bare er det trådløse oppsettet du endrer på. Lenke til kommentar
Weir Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Så da skal eg bare endre SSID til det eg vill? Men kan den ha mellomrom eller en _ ? Endret 28. oktober 2007 av morten8035 Lenke til kommentar
Weir Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Eg har nå klart å bytte nettverks navn:D Nå er det bare passordet igjen. så hvordan/hvor gjør eg det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå