tha_man Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Jeg bestemte meg for noen dager å uninstallere samt slette litt drit på dataen. Tok vekk en del spill, filmer og ubrukte programmer. Skrudde av noen programmer på oppstart (ingen windows eller andre viktige programmer), samt kjørte Registery Mechanic (et optimalisering program) og Ad-Aware, AVG anti-virus, AVG anti-spyware + Super Anti Spyware. Ingen virus eller spyware var funnet men med Registery Mechanic fant den 500 feil i DDL filer..... Reparerte de og restarta. Når jeg komm inn igjen tenkte jeg wow supert hadde gått fra 600 ledige mb Ram til hele 740, men det hadde en bakside. Dataen crashet og stivnet med jevne mellomrom samt som at den ikke takler litt arbeid da stivner den og "låser" seg slikt at reboot er eneste utvei. Eks. Skulle inn på hw.no for en time siden så BOOM ble hele skjermem kvit og måtte reboote. Samme skjer når jeg spiller spill som gikk helt plettfritt før "optimaliseringen", alt stivnet og reboot er eneste utvei. Den går ikke engang inn i Bluescreen. Derfor lurte jeg på hva jeg skal gjøre og om det finnes et program som kan registrere hva som skjer før jeg crasher stivner? Takker på forhånd for svar. Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Jeg bestemte meg for noen dager å uninstallere samt slette litt drit på dataen. Tok vekk en del spill, filmer og ubrukte programmer. Skrudde av noen programmer på oppstart (ingen windows eller andre viktige programmer), samt kjørte Registery Mechanic (et optimalisering program) og Ad-Aware, AVG anti-virus, AVG anti-spyware + Super Anti Spyware. Ingen virus eller spyware var funnet men med Registery Mechanic fant den 500 feil i DDL filer..... Reparerte de og restarta. Når jeg komm inn igjen tenkte jeg wow supert hadde gått fra 600 ledige mb Ram til hele 740, men det hadde en bakside. Dataen crashet og stivnet med jevne mellomrom samt som at den ikke takler litt arbeid da stivner den og "låser" seg slikt at reboot er eneste utvei. Eks. Skulle inn på hw.no for en time siden så BOOM ble hele skjermem kvit og måtte reboote. Samme skjer når jeg spiller spill som gikk helt plettfritt før "optimaliseringen", alt stivnet og reboot er eneste utvei. Den går ikke engang inn i Bluescreen. Derfor lurte jeg på hva jeg skal gjøre og om det finnes et program som kan registrere hva som skjer før jeg crasher stivner? Takker på forhånd for svar. Kjenner ikke til noe program som du kan garantere at får svar, dessverre. Jeg tipper noe gikk galt når du kjørte registry mechanic. 500 feil i DLL'er høres merkelig ut. Kjør en system restore tilbake til ett tidspunkt du vet ting funket og håp at det ordner seg. Neste trinn er reinstall. Finnes mange registry utilities der ute, jeg stoler ikke på noen av dem. Registry bør ikke overlates til 3rd part software. Lenke til kommentar
tha_man Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Kjenner ikke til noe program som du kan garantere at får svar, dessverre. Jeg tipper noe gikk galt når du kjørte registry mechanic. 500 feil i DLL'er høres merkelig ut. Kjør en system restore tilbake til ett tidspunkt du vet ting funket og håp at det ordner seg. Neste trinn er reinstall. Finnes mange registry utilities der ute, jeg stoler ikke på noen av dem. Registry bør ikke overlates til 3rd part software. Måtte bruke systemgjennopretting til et par dager tilbake i tid. Alt fungerte fint og jeg lærte fort at det er siste gang jeg bruker 3. parts programvare til registeret. Fordeom så stivner Windows til tid til annen helt uforstående egentlig. Ofte i IE, den bare stivner men jeg kan gå inn på Oppgavebehandling ved CTRL+Alt+Del men musen er "låst" samme er alt i windows egentlig. Kan se mitt freeRam program fungere fint fordeom om windows er stivnet og det ligger på rundtom en 600 mb fri Ram. Trykker jeg Power knappen på kabinettet så slår dataen seg helt normalt av først ved å logge av windows brukeren deretter å slå seg av. Hva er det som forårsaker at windows stivner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå